مسلم مختاری

پلمپ ۸ واحد صنفی متخلف و جریمه برخی از بازاریان بهمئی به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نقض مقررات پیشگیری از شیوع کرونا

در راستای نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ، حفظ فاصله گذاری اجتماعی در بازار ، 8 واحد صنفی به علت عدم رعایت موارد بهداشتی و تخطی از قوانین و ضوابط اماکن عمومی و صنفی، در شهرستان بهمئی پلمپ شدند.
کد خبر : 1275
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 مهر 1399 - 13:00

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا، به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد ، معاون بازرسی سازمان صنعت معدن وتجارت استان ، در حاشیه بازدید از واحدهای صنفی شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی ، با اشاره به اینکه ، بازاریان در صورت تخلف و رعایت نکردن موارد بهداشتی به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد گفت : در این بازدید‌ها که از بازار شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی صورت گرفت مجهز شدن کارکنان و مراجعین به ماسک و الکل و رعایت موارد بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا الزامی شد.

باقری با بیان اینکه ، سلامت و امنیت غذایی شهروندان خط قرمز ماست و با واحد‌هایی که نتوانند پروتکل‌های بهداشتی را به نحو کامل اجرا کنند ، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت افزود : با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین رشد صعودی این ویروس در هفته‌های اخیر و به منظور نظارت بر مسائل و دستورالعمل‌های بهداشتی ، بازرسی‌ها از صنوف مختلف به صورت هفتگی انجام می‌شود.

وی با تأکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم برگزاری هرگونه مراسمات و تجمعات از سوی شهروندان در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت : در صورت بی توجهی واحدهای صنفی به دستورالعمل‌های بهداشتی ابتدا تذکر و در مرحله بعد پلمپ می‌شوند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت معدن وتجارت استان ، از بازاریان خواست به ارباب رجوعی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند خدمات ادارای داده نشود گفت: کهگیلویه و بویراحمدی‌ها می توانند با شماره تلفن‌های ۱۹۰ تخلفات بهداشت، ۱۳۵ تعزیرات حکومتی،۱۲۴ بازرسی ونظارت سازمان صنعت معدن و تجارت تخلفات را گزارش دهند.

باقری از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی مخصوصاً موضوعاتی مانند عدم رعایت مسائل بهداشتی و یا احتکار اقلام بهداشتی مراتب را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

آبشنگ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی با بیان اینکه ، واحدهایی که با رعایت نکردن شیوه های نامه های بهداشتی جان مردم را به خطر می اندازند پلمب شده و با شدت و طبق مقررات برخورد خواهد شد گفت : اکثر این مکان ها دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند بطوری که ، فاصله میزها بیشتر شده ، متصدی ملزم به ضدعفونی مرتب دست و میز و صندلی می باشد و مشتریان نیز باید قبل از نشستن دست خود را حتما ضدعفونی کنند.

گفتنی است ، گشت های مشترک اداره تعزیرات و بهداشت استان تا پایان شیوع کرونا در نقاط مختلف کهگیلویه وبویراحمد ادامه دارد.

مسلم مختاری: خبرنگار صداوسیما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.