داود طلوعی مطلق

سرنوشت کارخانه لوله سازی بدون درز کشور،پاتوق معتادان شهرستان بهمئی

کارخانه لوله سازی بدون درز بهمئی بعد از دو سال کلنگ زنی همچنان توقیف است و به نظر می رسد کارآفرین جوان یزدی قصد فعال کردن مجدد آن را ندارد.
کد خبر : 2742
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 آبان 1399 - 14:32

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا به نقل  صبح زاگرس؛عملیات اجرایی اولین کارخانه لوله سازی بدون درز کشور دو سال پیش با حضور مسئولان کشوری و استانی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان بهمئی کلنگ زنی و آغاز شد.

در این مراسم که دی ماه سال ۹۷ با حضور اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،استاندار کهگیلویه و بویراحمد،جمعی از مدیران کل و مسئولان شهرستانی در خروجی شهر لیکک در جاده روستای بیشه خشکو برگزار شد،فخرالدین حجازی،کارآفرین جوان یزدی خود را بعنوان موسس و سرمایه گذار اصلی طرح معرفی کرد و با اعتماد به نفس بالایی از تسریع در روند احداث کارخانه سخن گفت.

حجازی گفت:این کارخانه توان تولید سالیانه ۱۰۰ هزار تن انواع لوله بدون درز دو تا ۱۲ اینچ صنعتی را داراست.

حجازی با بیان اینکه ۳۴۲ میلیارد تومان(برآورد سال۹۷) برای تاسیس کارخانه لوله سازی بهمئی اعتبار لازم است، خاطرنشان کرد:این کارخانه تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد که انتظار داریم مسئولان به خصوص استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت تسهیلات ارزی به ما و شتاب بخشی برای تاسیس کارخانه همکاری کند.

با  افتتاح این کارخانه ۱۵۰نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰نفر به صورت غیر مستقیم شاغل می شوند اما ماحصل حضور مسئولان کشوری و استانی بیان این آمار و ارقام و کلنگ زنی رسمی پروژه بعد از دو سال تصاویر و مستنداتی است که در ادامه مشاهده می کنید.

همانطور که در گزارش آمده است قرار بود تا دی ماه یا پایان امسال این کارخانه به بهره برداری برسد اما شواهد حاکی از تعطیلی کل پروژه و صرف نظر کردن سرمایه گذار اصلی آن است.

حجازی،کارآفرین جوان یزدی که دو سال پیش با توجیهات بسیاری به خصوص نزدیکی بهمئی به بنادر جنوبی،وجود چاه ها و پالایشگاه های نفت و گاز در جوار شهرستان،دسترسی آسان خوراک کارخانه و همچنین تخفیف عوارض و اعطای تسهیلات ارزی و ریالی ویژه مناطق محروم،برای احداث کارخانه مصر بود،این روزها ماندن در یزد و پیگیری کارخانه فولاد بهنورد ابرکوه را بر لوله سازی بهمئی ترجیح داده است.

تعدادی از مالکان زمین تخصیص یافته به این کارخانه صنعتی از چک های وصول نشده این سرمایه گذار و رها کردن کامل پروژه توسط وی خبر می دهند.

مردم بهمئی شهریور سال۹۱ یکبار دیگر هم شاهد هنرنمایی مسئولان در کلنگ زنی پروژه بزرگ احداث کارخانه تراکتورسازی بریس آرین در منطقه دوقلعه لیکک بودند که قرار بود مهندس شفیعی،کارآفرین و سرمایه گذار بهبهانی الاصل آن، ضمن اشتغال زایی ده ها فرزند بهمئی، تراکتورهای سنگین و نیمه سنگین تولیدی  کارخانه را به کشورهای همسایه صادر کند اما با گذشت نزدیک به ۹ سال از آن کلنگ زنی حتی جای کلنگی که بر زمین زده شد هم قابل مشاهده نیست.

به نظر می رسد پروژه احداث کارخانه لوله سازی بدون درز شهرستان بهمئی به سرنوشت تلخ کارخانه تراکتورسازی بریس آرین تبدیل شود اما امیدواریم مسئولان هر چه سریعتر دلیلی قانع کننده برای علت توقف این پروژه اشتغالزای صنعتی اعلام و نسبت به فعال شدن مجدد پروژه اقدام کنند.

تصاویر تکمیلی خبر:

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.