داود طلوعی مطلق

کارگاه آموزشی رشد وتعالی خانواده در شهرستان بهمئی

کارگاه آموزشی رشد وتعالی خانواده در شهرستان بهمئی به منظور ارتقاء سطح آگاهی وکاهش مشکلات وآسیب های خانواده دربهمئی برگزارشد
کد خبر : 33650
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 خرداد 1401 - 8:31

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا ،امیر مسلمی نیا گفت:کارگاه آموزشی رشد وتعالی خانواده در شهرستان بهمئی به منظور ارتقاء سطح آگاهی وکاهش مشکلات وآسیب های خانواده در مسجد شهیدان جشانزاده شهرستان بهمئی برگزار شد.

امیر مسلمی نیا ضمن عرض خیر مقدم وتقدیر وتشکر از موسسه هدایتگران و روشنگری به جهت برگزاری وهمکاری در اجرای این برنامه ،رشد وتعالی خانواده ها در موضوعات مختلف بع ویژه بحث اخلاق در خانواده را از ضروریات امروز جامعه دانست وگفت:اداره فرهنگ وارشاد با همکاری موسسات اقدام بهطرح واجرای برنامه های مدون با استفاده از اساتید مجرب در سطح شهرستان نموده که در نقاط مختلف این شهرستان اجرا خواهد شد.

مسلمی نیا در پایان از حضور مردم ،موسسه هدایتگران وروشنگری و از آن مهمتر مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان تقدیر وتشکر نمود.
حجت الاسلام والمسلمین افروغی امام جمعه که سخنران این کارگاه واز اساتید خوشنام درس اخلاق می باشد بحث اخلاق در خانواده را توضیح دادند که مختصری از آن به شرح ذیلمی باشد.
امام جمعه گفتند:اخلاق مهمترین مقوله جهت تعالی خانواده است اگر اخلاق خوب در خانواده باشد میتوان فرزند خوب تربیت کنند.

وی در ادامه سخنان خودآرامش،صمیمیت،شادی ها ولذت ها،هیجان ها را جز اصلی زندگی انسان دانست که زیر بنای همه آنها اخلاق در خانواده است.

امام جمعه در سخنان خود دربحث اخلاق گفت :باید در روابط،اجتماعی از شوخی های بی مزه پرهیز نماییم.

وی همچنین در باب اخلاق در بین شوهر وهمسر بیان داشت که به مواردی از آنها میتوان اشاره نمود. زن وشوهر بهتر است که در زندگی خود عاشقانه به هم نگاه کنند. زیرا که خدا رحمت خود را از خانواده های بداخلاق برمیگرداند.خدا برکات مادی را بر خانواده های اخلاق مدار نازل میکند.
توجه به مسایل زندگی مشترک حتی با نگاه ویا صحبت کردن نوعی عبادت محسوب میشود.مقایسه کردن فرزند با دیکران غلط ترین کار در ترییت فرزند است.
هرخانمی شوهرش را با دیگری مقایسه کندبدترین نوع بدبینی وبد اخلاقی را در خانواده نهادینه میکند و اگر زن ها را مقایسه نماییم تا آخر عمر درست نمیشوند.

سپس در پایان کارگاه آموزشی از کسانیکه در کلاس از آنها سوالاتی پرسیده شد وجواب درست دادند تجلیل شد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.