۰ نظر
۱۷۲ بازدید

کارگاه آموزشی مدیران محله اسلامی شهرستان بهمئی برگزار شد.

تحقق محله اسلامی و رفع مشکلات مردم در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی را از اهداف طرح تحول محلات عنوان کرد.
کد خبر : 43830
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 آذر 1401 - 11:57

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا کارگاه آموزشی مدیران محله های اسلامی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی برگزار شد.

سروان پاسدار جهانگیر آشنا معاون بسیج مساجد و محلات ودبیر قرارگاه راهبردی تحول محلات ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی گفت:تحقق محله اسلامی و رفع مشکلات مردم در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی را از اهداف طرح تحول محلات عنوان کرد.

جهانگیر آشنا دبیر قرارگاه راهبردی تحول محلات ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی،در حاشیه این کارگاه آموزشی و همایش هم‌اندیشی و هم‌افزایی فعالیت‌های قرارگاه‌های تحول محلات ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی، اظهار کرد: در شهرستان بهمئی ۱۰پایگاه مقاومت بسیج مجری طرح محله اسلامی هستند .استفاده از ظرفیت نخبگان در محلات از اهداف تشکیل قرارگاه‌های طرح تحول محلات برای حل مسائل و آسیب‌های اجتماعی است.

جهانگیر آشنا با بیان اینکه یکی از شاخص‌های مهم این طرح مشارکت مردم، مسجد و بسیج برای تحقق محله اسلامی برای تربیت نیروهای انقلابی در جامعه است، افزود: کارگاه آموزشی امروز نیز با هدف تبادل تجربیات بین مسئولان قرارگاه‌های فعال تحول محلات شهرستان و در راستای رفع مشکلات مردم در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی برگزار شده است.

سرهنگ پاسدار مهدی غلامی نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی: ایجاد اتحاد، همبستگی و همفکری مسئولان، نخبگان و معتمدان با محوریت مسجد محله، تدوین چشم‌انداز قرارگاه تحول محلات برای دست‌یابی به محله اسلامی، ترویج گفتمان ارزش‌های انقلاب اسلامی و معنویت‌افزایی در محله از اهداف مهم طرح تحول محلات در جامعه است.

سرهنگ غلامی قرارگاه تحول محله با مشارکت جوامع محلی شکل گرفته است و در این قرارگاه ها فعالیت‌ها با محوریت مسجد و بسیج و با مشارکت گروه های مردمی در سطح محله انجام می‌شود.

سرهنگ غلامی ادامه داد: این قرارگاه ها با هویت بخشی به مسجد به عنوان نهادی پویا، فعال و اثرگذار با محوریت دینی در جهت پاسخگویی به نیازهای اساسی مردم نقش آفرینی می کنند.
وی گفت: این قرارگاه ها به دنبال محرومیت زدایی با فراهم بودن زمینه مشارکت مردمی، ایجاد تقویت امنیت در سطح محله، هم افزایی بین مردم و مسوولان و پرهیز از موازی کاری، مشارکت و همدلی بین مردم و مسوولان برای رسیدن به نیازهای جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش روحیه مطالبه گری در بین مردم و ایجاد فضای صمیمی در سطح محله و نیروهای مقاومت هستند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی بیان داشت: یکی از دغدغه های مهم نظام و انقلاب معضلات و آسیب های اجتماعی همچون بیکاری، اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی در سطح جامعه است که روز به روز بر تعدادشان افزوده می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.