مسلم مختاری

کارگاه آموزش یاوران معروف در شهرستان بهمئی + تصاویر

کارگاه و دوره آموزش یاوران معروف با حضور 80 نفر  از  بانو ان و فعالین فرهنگی شهرستان بهمئی برگزار شد.
کد خبر : 65654
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1402 - 20:30

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ امام جمعه شهر لیکک در جمع ۸۰ نفر از فعالین فرهنگی بهمئی که در کارگاه یاوران معروف در سالن شبکه بهداشت و درمان این شهرستان گرد هم آمدند گفت: باید موضوع و فلسفه امر به معروف و نهی از منکر بر اساس احترام متقابل باشد و احترام به دیگران باعث زیاد شدن محبت و ایجاد جامعه‌ای بهتر می‌شود.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی با بیان اینکه ، نظارت بر عملکرد مدیران  و مسئولان در اجرای امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین وظایف شورای امر به معروف و نهی از منکر است که باید به خوبی صورت گیرد افزود: آمرین به معروف و ناهیان از منکر ، نیرو‌های جهادی هستند که در عرصه‌های مختلف و هر جا که مردم نیاز به کمک دارند جهاد گونه آماده هستند و نیاز به پشتیبانی و حمایت دارند.

وی با تاکید بر نقش مردم در بخش امر به معروف و نهی از منکر گفت:  باید با برنامه ریزی مناسب نسبت به حل مشکلات موجود اقدام کرد و این وظیفه دبیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر است که نقطه نظرات را جمع بندی کنند و برنامه ارائه دهند.

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به اینکه ، بالاترین معروف خدمت به مردم است ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر محور صیانت همگانی و دارای جایگاه ممتاز اجتماعی از نظر قانونی،شرعی،عقلی و عرفی است.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی مهمترین هدف تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر  را برشمرد و گفت: حل ناهنجاری های اجتماعی ، تبلیغ معروف ، فرهنگ سازی در امور پسندیده و ارزش ها از مهمترین هدف تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر  است که این اقدامات باید به خوبی صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهمئی با تشریح وظایف حوزه قضائی در موضوع امر به معروف ، با اشاره به اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر باید به شرایط و وظایف عمل به این دو فریضه الهی آگاهی داشته باشند ، از آمادگی ، همکاری و تعامل بسیار خوب دستگاه قضا با این نهاد خبر داد و گفت: امربه معروف و نهی از منکر را یک وظیفه همگانی است که هر فرد مسلمان برای تاثیرگذاری در جامعه باید این امر الهی را انجام دهد و ما هم حمایت خواهیم کرد.

عبدالله حبیبی منش با بیان اینکه، در این حوزه باید همه دستگاه‌ها پای کار بیایند افزود: برخورد با هنجارشکنی هایی  برعهده نیروهای امنیتی و انتظامی است اما برخی دیگر از ناهنجاری ها در جامعه هویداست که آمران به معروف و ناهیان از منکر می توانند با عاملان آن برخورد کرده و از آن جلوگیری کنند.

وی هماهنگی و همکاری برای ترویج این فریضه ارزشمند الهی را بسیار مهم خواند و بر وحدت و هماهنگی در اهداف و اقدامات و استفاده از همه ظرفیت های مردمی ، گروهها و دستگاهها و نهادهای اجرایی و عمومی تاکید کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهمئی  هم گفت:  در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و در حمایت از آمران و ناهیان آن وظایف سنگینی بر عهده نیروی انتظامی است و نیروها و کارکنان ما در خط مقدم قرار دارند.

سرهنگ فردین جمشیدی با اشاره به لزوم هم افزائی بین دستگاه های فرهنگی، نظارتی و اجرائی برای توجه جدی تر به موضوع امر به معروف و نهی از منکر افزود: نیروی انتظامی شهرستان بهمئی از آمران به معروف حمایت همه جانبه خواهد کرد و تمام تلاش خود را برای داشتن شهری سالم و با امنیت بالا به کار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ، امنیت موجود بر اثر تلاش و کوشش عزیزانی است که در نیروی انتظامی و دیگر دستگاهها انجام وظیفه کرده و همواره به طور فعال در مناطق حساس حضور داشته اند، با تقدیم شهیدان فراوانی ارزشهای انقلاب را پاس می دارند گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب این مرکز به صورت شبانه روزی در خدمت آمران به معروف و ناهیان از منکر خواهد بود.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر  شهرستان بهمئی هم در این مراسم با اشاره به اینکه ، هدف از برگزاری این دوره ، آشنایی با روش‌های نوین امربه معروف ونهی از منکر درجامعه اسلامی متناسب با شرایط روز است گفت: رعایت حقوق انسانی، حقوق شهروندی و رعایت مسائل اجتماعی در زمان برخورد با افرادی که مرتکب منکراتی می‌شوند، ضروری است.

حجت الاسلام طاها خوب نژاد با بیان اینکه هم اکنون در شهرستان بهمئی ۸۰ نفر از بانوان به عنوان داوطلب در گروه یاوران معروف مشغول فعالیت هستند افزود: از اجرای طرح «یاوران معروف» با هدف ترویج فرهنگ امر به معروف در شهرستان خبر داد.

وی گفت: اجرای این طرح برای یادآوری موضوع امر به معروف و نهی از منکر است و اینکه یادمان باشد یکی از واجبات دینی امر به معروف و نهی از منکر است که کمتر به آن توجه شده است.

در ادامه اعضای این ستاد نظرات خود را در خصوص راه های رسیدن به اهداف پیش بینی شده برای حفظ و ارتقای فرهنگ  امر به معروف و نهی از منکر بیان کردند.

یاوران معروف هم با ارائه راهکارهای ترویجِ این فریضه الهی ؛ یعنی همان چیزی که تحت عنوان مهارت تفکر انتقادی ، نقد و نقد پذیری است به گفتگو نشستند .

دراین کارگاه آموزشی ۸۰ نفراز بانوان و فعالین فرهنگی با مهارت های امر به معروف و نهی از منکر آشنا شدند.

مسلم مختاری خبرنگار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.