مسلم مختاری

یکمین یادواره شهید علی چمبری از جوانان فداکار شهرستان بهمئی و ادای احترام به مقام آن شهید با حضور در گلزار مطهر ایشان (گزارش تصویری)

یادواره شهید علی چمبری با حضور خانواده معظم شهدا ، مسئولان و در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی ، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد
کد خبر : 13598
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 مهر 1400 - 21:31

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا  ،یادواره شهید علی چمبری با حضور خانواده معظم شهدا ، مسئولان و در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی ، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی ، در مراسم یادواره این شهید ، که با هدف گرامیداشت یاد و خاطره آن شهید والا مقام ، برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و جانفشانی آنان برای سرافرازی وطن گفت : شهید علی چمبری در سال۱۳۴۲ در روستای چم شهر و از توابع منطقه کت شهر لیکک به دنیا آمد و اجرای چنین یادواره هایی ، مهمترین و مفیدترین راه و روش، برای انتقال و ترویج فرهنگ شهید و شهادت در کشور است.

سرهنگ علی محمدی ، با تقدیر از خانواده شهید چمبری ، و با بیان اینکه ، این شهید والامقام ، در تاریخ ۲۸ اسفند ۶۲ در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل شد افزود: شهدا دُرهای ارزشمند و چراغ راه هدایت انسان ها هستند و همچون نگینی برفراز ایران اسلامی می درخشند.

وی در ادامه با بیان اینکه ، ارزش‌های معنوی ، دینی و سرمایه های ماندگار نظام و انقلاب را شهیدان ترویج داده اند و با اشاره به اینکه ، مملکت ما به برکت خون شهدا، وحدت ، یکپارچگی و در سایه رهبری خردمندانه رهبر معظم ایران توانست از دسیسه های دشمنان عبور کرده و به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کند گفت : این شهید با جان فشانیها و ایثارگری های خود باعث افتخار این نظام شد.

شعبان بهمئی ، روایت کننده ، خاطره گو و از آزادگان دوران هشت سال دفاع مقدس هم در این مراسم به بیان خاطراتی از آن دوران پرداخت و گفت : کشور ما به افتخار و برکت خون شهیدان و ایستادگی ملت ، تاکنون تمامی توطئه‌های دشمنان اسلامی را خنثی کرده است انشاءالله این جوانان و مردم ادامه دهنده راستین راه آنان خواهند بود.

شعبان بهمئی در این مراسم به عنوان یکی از راویان دوران دفاع مقدس به بیان خاطرات از رزمندگان اسلام و ایثارگریهای آنان در نبردحق علیه باطل پرداخت و با گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والا مقام و همرزم خود افزود : باید به منظور آشنایی جوانان و نوجوانان شهرستان با دلاورمردی ها ، ویژگی ها و فداکاری های شهدا و ایثارگران و کسانی که در راه اعتلای نظام اسلامی تلاش کردند، چنین یادواره هایی برگزار شود و یاد آن بزرگواران برای مردم و بویژه جوانان ما بازگو شود.

در پایان این مراسم نیروهای بسیج، سپاه پاسداران، مجموعه بنیاد شهید، خانواده معظم شهید چمبری، مردم و بخصوص نسل های امروزی با حضور در گلزار این شهید والا مقام با غبارروبی، عطر افشانی و قرائت فاتحه، ادای احترام کردند.

مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید والامقام ، روز پنج شنبه ۲۳مهر ماه۱۳۹۹ از روبروی سپاه پاسداران بهمئی به سمت روستای محل تولد در منطقه چم شهرو از توابع کت در فاصله ۱۵کیلومتری مرکز شهرستان بهمئی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

گفتنی است در این مراسم مدیحه سراحی ، روایت دوران دفاع مقدس ، خاطره گویی ، شعر خوانی و برنامه های مختلف فرهنگی اجرا شد.

شهرستان بهمئی۱۲۶ شهید را به نظام و انقلاب تقدیم کرده است.

روستای چم شهرو از توابع کت ، در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی قرار دارد.

مسلم مختاری

خبرنگار و نماینده صداوسیما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.