دوره اول پودمان آموزشی مدیریت دانش کشوری برای اولین بار درکشور/توسعه مدیریت دانش در دولت اولویت دارد

معاون توسعه و پشتیبانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزاری نخستین پودمان آموزشی مدیریت آموزشی از سوی وزارت کشور دولت سیزدهم در این استان را مهم دانست و گفت: توسعه این رویکرد جدید مدیریت دانش ، نیازمند گسترش در همه حوزه هاست.
کد خبر : 63538
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آبان 1402 - 12:41

گزارش پایگاه خبری عصرآشنا به نقل ازایرنا ، مراد علی پیوند روز پنجشنبه در آیین نخستین پودمان آموزشی مدیریت دانش اظهار داشت: وزارت کشور با برگزاری این رویداد ،گامی مهم در جهت توسعه مدیریت دانش در سازمان‌های دولتی برداشته است و توسعه این رویکرد به ارتقا سازمان مدیریتی کشور کمک می کند.

وی توجه به حوزه دانش در نظام تصمیم گیری را مهم دانست و بیان کرد: مدیریت دانش می‌تواند به بهبود عملکرد سازمان‌های دولتی در زمینه‌های مختلف مانند ارائه خدمات به مردم، کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری و بهبود تصمیم‌گیری کمک کند.

پیوند بر توجه بیشتر دانشگاه ها به حوزه مدیریت دانش تاکید کرد و گفت: مدیریت دانش می‌تواند کارایی سازمان ها در حوزه های مختلف را ارتقا دهد.به سازمان‌ها کمک کند تا کارآمدتر عمل کنند، تصمیمات بهتری بگیرند و به اهداف خود سریع‌تر و آسان‌تر برسند.

دبیر کمیته اجرایی پروژه مدیریت دانش وزارت کشور نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزیر کشور مدیریت دانش را درک می‌کند و اهمیت آن را می‌داند و پروژه مدیریت دانش وزارت کشور را به صورت جدی دنبال می کند.

مرتضی حسنی با اشاره به اینکه مدیریت دانش از ابتدای ۱۴۰۱ به رئیس مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور تفویض شد، افزود: در این مدت پروژه مدیریت دانش وزارت کشور در حال پیگیری بوده و در حال حاضر مرحله فرهنگ سازی و آموزش را تکمیل می‌کنیم.

وی ادامه داد: این پودمان آموزشی برای اولین بار در کشور و در این سطح پوشش برگزار می‌شود. هدف این است که در بدنه وزارت کشور افرادی به عنوان مدیر دانش تربیت شوند که توانمندی این را داشته باشند مدیریت دانش را تدریس کنند و راهکارهای موثر برای مدیریت دانش را در سطح وزارت کشور طراحی و اجرا کنند.

حسنی تصریح کرد: برای شناسایی افراد توانمند در این زمینه فراخوان داده شد که یک هزار و ۳۰۰ نفر رزومه قابل قبولی عرضه کردند و از میان آنان در چند مرحله ۱۲۰ نفر انتخاب شدند. این افراد در حال حاضر در حال گذراندن دوره آموزشی هستند که حدود ۶ ماه به طول خواهد انجامید.

حسنی تصریح کرد: دوره بعدی این پودمان به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

 نظام مدیریتی ایران در دهه‌های اخیر با چالش‌های جدی در حوزه مدیریت دانش مواجه بوده است. این چالش‌ها باعث شده است که دانش و تجربیات ارزشمند سازمانی به طور کامل شناسایی، گردآوری، سازماندهی، ذخیره‌سازی، به اشتراک گذاشته و استفاده نشود. این امر منجر به کاهش بهره‌وری، افزایش هزینه‌ها، تصمیم‌گیری‌های غیرمنطقی و سایر مشکلات در سازمان‌ها شده است.

دولت سیزدهم با رویکرد جدید مدیریت دانش، درصدد برطرف کردن بخشی از این مشکلات است. یکی از اقدامات مهم این دولت، برگزاری نخستین پودمان آموزشی مدیریت دانش در وزارت کشور است. این دوره آموزشی با هدف تربیت مدرسان و مجریان توانمند مدیریت دانش در بدنه وزارت کشور برگزار شد.

این رویکرد جدید دولت سیزدهم می‌تواند منجر به ایجاد تحولی اساسی در حوزه مدیریت دانش در سازمان‌های دولتی شود. این تحول می‌تواند با تغییر فرهنگ سازمانی، ایجاد زیرساخت‌های مناسب و افزایش آموزش و آگاهی در زمینه مدیریت دانش، به بهبود بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها، بهبود تصمیم‌گیری‌ها و سایر مشکلات کمک کند.

آیین نخستین رویداد پودمان آموزشی مدیریت دانش وزارت کشور با شرکت نخبگان و برگزیدگانی از ۹ استان کشور و دبیر اجرایی مدیریت دانش وزارت کشور با حضور پیوند معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار در سالن دولت یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.