داود طلوعی مطلق

جلوه متفاوت رفتار امام جمعه دهدشت با مردم +تصاویر

امام جمعه دهدشت در جمع صمیمی مردم یک روستای دیشموک خواسته‌های آنها را از مسؤولان مطالبه‌گری کرد
کد خبر : 10904
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهریور 1400 - 19:30

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا به نقل ازخبرگزاری فارس از کهگیلویه، امام خمینی«ره»همواره بر این تأکید داشتند که مردم، عامل پیروزی نهضت بودند؛ و عنصر مهم بقای نهضت نیز مردم هستند؛ ایشان در این باره می فرمایند: ملت بود که این نهضت را به پیش برد و ملت است که باید از این به بعد نیز به پیش ببرد.در نگرش امام، مردم از جایگاه بلندی برخوردار هستند و خدمت به آنها، خدمت به خدای تبارک و تعالی، و رضایت آنها، رضایت حق تعالی است.

امام راحل با داشتن چنین مفروضاتی از ملت اسلامی، خود را خدمتگزار چنین مردمی می شمارند و مردمی بودن مسئولان و مدیران را ضمانتی برای تداوم حرکت و نهضت اسلامی به حساب می آورند.

خدمت به مردم از چنان جایگاهی برخوردار است که در برخی روایات در کنار ایمان به خدا از بالاترین خصلت ها شمرده شده است.

قرارگاه نماز جمعه به عنوان مأمنی برای دردها و مشکلات مردم تلقی می‌شود. بی‌اعتمادی مردم به دولت‌ها بیش از هر زمان دیگری خواسته‌ها و گلایه‌های آنها را به سمت پایگاه مردمی امام جمعه جاری کرده است. امام جمعه خود را در خطبه‌خوانی جمعه محدود نمی‌کند و امام هر روز جامعه است.

سهل الوصولی، دغدغه مردم داشتن، در کنار مردم بودن از ویژگی های امام جمعه مرکز شهرستان کهگیلویه است از زمان قبول مسؤولیت در این سنگر پای درد دل مردم می‌نشیند بی واسطه با آنها ارتباط دارد و در بیشتر مواقع خود به جمع آنها در روستاها می‌رود تا از نزدیک مشکلات و مطالبات را بررسی کند.

سرکشی از روستاها از برنامه‌های همیشگی حجت‌الاسلام وحدانی‌فر است در روستاها حضور پیدا می‌کند و در جمع صمیمی مردم ضمن شنیدن دردها خواسته‌هایشان را از مسؤولان مطالبه می‌کند.

بازدید از روستای سربیشه علیا در بخش دیشموک یکی دیگر از مقصدهای امام جمعه دهدشت بود در این بازدید که با همراهی ائمه جمعه دیشموک و قلعه رئیسی انجام گرفت بررسی مشکلات در فضای ساده و با نشستن روی بلوک صورت گرفت مردم مشکلات خود را در میان گذاشتند و خواستار پیگیری از سوی امام جمعه شهرستان شدند.

این دیدار در فضای ساده و صمیمی روستا جلوه‌ای از صداقت و شفافیت در ارتباط با مردم است همان طور که در کلام رهبر انقلاب نیز یک جلوه مردمی بودن همین رفتن میان مردم و شنیدن بی‌واسطه زا مردم است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.