داود طلوعی مطلق

یک کشته بر اثر رسم غلط تیراندازی در یک مراسم تشییع جنازه در شهرستان بهمئی

داشتن اسلحه مجاز یا غیرمجاز در نزد مردم تبعاتی به دنبال خواهد داشت که موجب بروز حوادث ناگواری نیز شده است
کد خبر : 11668
تاریخ انتشار : جمعه 2 مهر 1400 - 7:50

 

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنابه نقل از جوان جنوب از شهرستان بهمئی دیروز در پی مراسم تشییع جنازه در شهر لیکک روستایی چم شهرو از توابع کت و انجام رسم غلط تیراندازی یک نفر جان خود را از دست داد .

در این حادثه سرهنگ علیرضا بیانی که مورد اثابت گلوله تیراندازان مراسم تشییع جنازه قرار گرفت دچار جراحت زیاد شد بود بعد از گذشت چندین ساعت در بیمارستان وتلاش های کادر درمان بیمارستان بهبهان متاسفانه به رحمت خدا رفتن جوان جنوب این مصیبت را به خانواده های محترم بیانی تسلیت گفته وامید است که این رسم غلط برچیده شود تا شاهد چنین حوادثی نباشیم

یکی از معضلاتی که در مراسم مختلف در استان های کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان موجب ایجاد زحمت و خسارت‌های مالی و جانی برای مردم شده است داشتن اسلحه چه به صورت مجاز و چه غیرمجاز بوده است.

داشتن اسلحه مجاز یا غیرمجاز در نزد مردم تبعاتی به دنبال خواهد داشت که موجب بروز حوادث ناگواری نیز شده است.

تیراندازی در مراسم  یکی از رسوم قدیمی و منسوخ شده است  در قدیم به خاطر حفظ جان عشایر در مقابل سارقان، حیوانات وحشی یا نیاز عشایر به خاطر شیوه زندگی داشتن اسلحه و تیراندازی لازم بود اما در حال حاضر ضرورت این امر از بین رفته است.

از سوی دیگر در برهه ای خاص به خاطر وجود جنگ و برای دفاع از مال و ناموس این فرهنگ وجود داشته و پسندیده بوده اما در این زمان نه تنها کاربردی ندارد و ناپسند است بلکه خسران و شرارت‌های زیادی را به بار آورده است.

بزرگان، روحانیون، نخبه های علمی و فرهنگی به خاطر حفظ جان خودشان و پیشگیری از حوادث و مشکلات ناشی از تیراندازی تلاش کنند این رسم را آرام آرام از بین ببرند.

از بزرگان، ، نیروی انتظامی و عوامل موثر در مقابله با رسم غلط تیراندازی میخواهم در این زمینه همکاری کنند تا این رسم برچیده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.