مسلم مختاری

یادواره شهید عبدالحسین جرنگ و ماندنی جرنگ با حضور گسترده مردم شهرستان بهمئی

یاد و خاطره شهیدان عبدالحسین جرنگ و ماندنی جرنگ با حضور گسترده مردم شهرستان بهمئی و اجرای برنامه های متنوع برگزار شد.
کد خبر : 17017
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آذر 1400 - 16:16

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا، امام جمعه شهر لیکک در این مراسم که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان و تکریم خانواده آنان برگزار شد گفت : شهدای شهرستان بهمئی برای سربلندی و عزت ایران اسلامی گام برداشتند و تا پای جان در مقابل استکبار جهانی و ایادی آنان جانانه ایستادند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد یوسف افروغی با بیان اینکه جوانان باید امروز راه و مسیر الهی و راهی را که شهیدان پیموده اند برای زندگی خود در نظر بگیرند افزود : جامعه اسلامی ما نیازمند تلاش جوانانی است که برای توسعه و آبادانی کشور گام برمی دارند و باید این پیشرفت با تاسی از فداکاری ها و جانفشانی شهدا باشد.

وی همچنین از حضور گسترده مردم در این مراسم تقدیر کرد و گفت : تکریم خانواده شهدا وظیفه دینی و معنوی ماست.

پاسدار شهید ماندنی جرنگ در سال ۱۳۴۲ در خانواده ای مذهبی در روستای بیدزرد به دنیا آمد .وی توانست تا سال دوم راهنمایی تحصیل کند و سپس به عضویت سپاه پاسداران درآمد،  بعد از مرحله آموزش به مدت شش ماه ، به جبهه حق علیه باطل اعزام شد . بعد از پایان ماموریت به مدت یک سال و چند ماهی ماموریتش را تمدید کرد .

وی به عنوان فرمانده یکی از گروهانها در این عملیات فعالیت داشت که پس از پیروزی های فراوان سرانجام در تاریخ ۱۱/۱۲/۱۳۶۲ در جزیره مجنون به آرزویش که شهادت بود رسید.

شهید عبدالحسین جرنگ در تاریخ۱/۱/۳۸ در خانواده ای مذهبی در روستای بیدزرد شهرستان بهمئی به دنیا آمد تا مقطع ششم ابتدایی تحصیل میکند . سپس ازدواج میکند و صاحب چهار فرزند می شود پس از پایان خدمت سربازی به صورت داوطلب به جبهه های حق علیه باطل اعزام میشود . در سحرگاه سوم آذرماه ۱۳۶۲ بعد از خواندن نماز صبح با پرتاب نارنجک دشمن در محل پل نوی خرمشهر به شهادت رسید.

سردار مندنی سیدی دبیر حمایت از جانبازان و ایثارگران کشور و یادگار هشت سال دفاع مقدس هم رزم شهید ماندنی جرنگ در این یادواره که همزمان با سالروز شهادت شهید عبدالحسین جرنگ وبه مناسبت هفته بسیج برگزار شد به بیان خاطراتی شنیدنی وجذاب از دفاع مقدس بیان کردند.

سرهنگ فرح بخش بازنشسته نیروی انتظامی هم رزم و ناظر بر شهادت شهید عبدالحسین جرنگ ضمن بیان خاطرات شیرین از روزهای دفاع مقدس
به ویژه لحظه شهادت آن شهید والامقام بیان نمودند.

در این مراسم خاطره گویی، روایت رزمندگان دوران دفاع مقدس، مداحی ، اجرای شعر، مقاله خوانی دو دختر نونهال و نوجوان ، مراسم تجلیل و پخش مستند هایی از دوران جنگ اجرا شد.

گفتنی است شهرستان بهمئی ۱۲۶ شهید به نظام و انقلاب تقدیم کرده است.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.