مسلم مختاری

سنگ تمام مردان و زنان، بویژه جوانان دیار بهمئی در میزبانی و استقبال از شهید خوشنام + تصاویر

مردان پر افتخار، زنان اسوه و جوانان برومند بهمئی در میزبانی و استقبال از شهید خوشنام سنگ تمام گذاشتند
کد خبر : 21064
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 23:48

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی هم در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن ۸ سال دفاع مقدس و شهدای حریم حرم و امنیت گفت: برای ویژه برنامه های فرهنگی در سطح شهرستان سپاه پاسداران برنامه ریزی منسجمی را طراحی کرده است که از جمله آمده می توان به این حضور و برگزاری این مراسم استقبال اشاره کرد.

سرهنگ غلامی به بزرگ مردی ها، افتخارات و از جان گذشتگی های سردار سلیمانی به عنوان شهید راه عزت اشاره کرد و گفت: سبز پوشان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تا پای جای از کیان این وطن دفاع خواهند کرد تا دست استکبار جهانی را از سر ملت قطع کنند.

سردار میر عبدالرضا حاجتی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خوزستان در جمع پرشور مردم شهرستان بهمئی که برای استقبال این شهید جانانه حضور یافتند گفت: امروز مردم دیار بهمئی نشان دادند که همواره با آرمانهای نظام و انقلاب همگام هستند و حضور باشکوه آنها در مراسم استقبال شهید نشان دهنده ارادت آنان به فدائیان کشور هست.

سردار میر عبدالرضا حاجتی از جمع پر شور بهمئی ها در این همدلی و همایش باشکوه با فرزند شهید خود، قدردانی کرد و افزود: در طول تاریخ نام و آوازه مردم بهمئی بویژه در حراست از کیان جمهوری اسلامی ایران زبان زد عام و خاص بوده است.

وی با گرامیداشت یاد وخاطره ی مرد میدان حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی الگوی کامل یک انسان ناب و مخلص بود و این مرد بزرگ امید بخش برای مردم و دلهره آور برای دشمنان و استکبار جهانی بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خوزستان با تسلیت فرا رسیدن شهادت دخت نبی اکرم، این بانوی برجسته ی جهان اسلام را نمونه ای فوق العاده برای بانوان ، زنان و دختران کشورمان برشمرد و گفت: موفقیت های مختلف بانوان ما در عرصه های ملی و جهانی نشات گرفته از وجود با برکت حضرت فاطمه زهرا س است.

سردار میر عبدالرضا حاجتی به آغشته شدن فضای معنوی شهرستان بهمئی به بوی ایثار و شهادت و حضور پیکر مطهر این شهید والا مقام گفت : بهترین کار این است که از موقعیت و وضعیت پیش آمده نهایت استفاده و بهره را ببریم و همچون شهدا پشتیبان کشور و کیان ایران اسلامی باشیم.

پیکر این شهید به تازگی به وسیله گروه تفحص سیدالشهدا در منطقه شلمچه کشف شد.

چند روزی است که پیکر مطهر ۳ شهید به استان ما رسید، یکی از این شهدا قربان عادل زاده شهید مفقود الاثری است که در سال ۶۱ و در سن ۱۶ سالگی در عملیات رمضان به شهادت رسید.

پیکر یکی از شهدای گمنام در ویژه برنامه‌هایی که در شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی پیش بینی شده است مورد استقبال عمومی قرار گرفت.

پیکر مطهر یکی دیگر از شهدای گمنام نیز به شهرستان‌های دیگر استان منتقل می‌شود تا قشرهای مختلف مردم و مسئولان و خانواده های معظم شهدا بتوانند در برنامه هایی که در این شهرستان ها اجرا می شود با شهدا وداع کنند.

امروز یکشنبه در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) شهر لیکک از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه با حضور قشرهای مختلف مردم، مسئولان و خانواده های معظم شهدا مراسم شبی با شهدا برگزار شد.

روز چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ پیکر این شهدا بر روی دستان مردم تا گلزار شهدای یاسوج بدرقه خواهند شد که ابتدا پیکر شهید قربانعلی عادل‌نژاد در گلزار شهدای یاسوج به خاک سپرده می شود و پس از آن نیز پیکر مطهر دو شهید گمنام برای تشییع و خاکسپاری به منطقه لوداب منتقل خواهند شد.

همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی امروز این شهرستان میزبان یکی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس بود.

استقبال از این شهید خوش نام، ساعت ۱۹:۳۹ دقیقه عصر از ورودی شهر لیکک به سمت بهبهان استان خوزستان بود.

در طول مسیر مردان و زنان بهمئی، بویژه جوانان با در دست داشتن تصاویر شهدا و حاج قاسم سلیمانی و با توزیع گل، شیرینی و نذری به استقبال این شهید والا مقام آمده بودند.

در شهر لیکک پس از استقبال خودرویی به سمت مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) حرکت و مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت با سخنرانی سردار میر عبدالرضا حاجتی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خوزستان برگزار شد.

پس از استقبال مردم شهید پرور و ولایی شهر لیکک این شهید والامقام میهمان مردم شهید پرور بهمئی بود و پس از یک شب برای تدفین به مرکز استان منتقل خواهد شد.

در این مراسم باشکوه برنامه های متنوعی از جمله روایت دفاع مقدس، شعر خوانی کودک در وصف شهید و حاج قاسم سلیمانی و مداحی توسط مداح اهل بیت (ع)برگزار شد.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مختاری سه شنبه , 14 دی 1400 - 0:35

سلام وقتتون بخیر
برا خبرهایی که بارگزاری میکنید بیش از اندازه عکس میزارید، بهتره چندتا رو انتخاب و بارگزاری کنید. اگه دقت کنید بعضی از عکسها دوبار بارگزاری شدن

داود طلوعی مطلق سه شنبه , 14 دی 1400 - 8:49

سلام وعرض ادب چشم سعی میکنم کمترعکس انتشاردهم ولی متاسفانه این جمعیت دوهزارنفری انتظاردارندبایدوبایدحتمادرعکسها حضورداشته باشندوماهم ….

سید یوسف فخــرایی سه شنبه , 14 دی 1400 - 3:15

شهدا در روزگار فقر محبت ها نگاهمان لبریز از باده التماس به شماست اگر خوب گوش کنید خواهید دانست که دل شکسته ما بهترین تاری است که در فراقتان شب و روز را می نوازد . بعد از شما تحمل خیلی چیز ها سخت است به بهانه صبر ما را به “سکوت” مرگ آوری دعوت می کنند.

کام یابی های دنیا مقدمه فراموشی ذکر خداست و خاتمه اش با لبخند شیطان مأنوس است . ای شهدا ما برای شما صبر می کنیم ولو با فنا و فراموشی مان. 

باز دل تنگم هوای صحبت با تو دارد

با تو که راه حق را پیمودی و از ما خاکیان جدا و به افلاکیان پیوستی

ای شهیدگمنام!

من و تو در گمنامی با هم شریکیم

تو پلاکت را گم کردی و من هویتم را

تو پلاکت را گم کردی و من همه چیزم را

تو پلاکت را گم کردی و من خدا را

به راستی چقدر زیبا مادرت زهرای اطهر سلام الله علیها را درک کردی که از خدا خواستی گمنام بمانی ، تا ایشان به جای مادرت عصرهای پنج شنبه بر مزارت پای گذارد

چه سعادتی نصیبت شد.

کاش بودی…

نه! همان بهتر که نیستی

همان بهتر که نیستی و این همه فساد را به نظاره نمی نشینی

دوست شهید من!

اینجا حجاب معنا ندارد

خیلی از دختران زمینی در ظاهر از زهرای مرضیه سلام الله علیها می گوییند اما در عمل…

خیلی از مردان ما از غیرت عباس علیه السلام می گویند ولی چیزی از غیرت نمی دانند…

آری!

ما هویتمان را گم کرده ایم

ما گمنام ترین گمنامان عالم امکانیم

پس ای شهید!

برایمان حمدی بخوان که تو زنده ای و ما مُرده 

کاش از ما نپرسند!

ای کاش از ما نپرسند که بعد از شهدا چه کرده ایم؟!

از این سوال سخت شرم دارم. از اینکه اینقدر رفاه زده ام.

از صدای خواب آلوده ام شرم دارم.

اصلاْ مگر صدای خواب آلود من به گوش کسی خواهد رسید.

و می دانم که اگر امروز با جماعت شهدا مواجه شوم همان کلام نورانی امیرالمومنین علیه السلام را خواهم شنید؛ آنجا که به مردم دنیا طلب کوفه فرمودند:

سوگند! اگر ما هم مثل شما (راحت طلب) بودیم،عمود دین برپا نمی شد.درخت اسلام خوش شاخ و برگ و خوش قد و قامت نمی شد. به خدا قسم از این به بعد خون خواهید خورد و… ( نهج البلاغه / خطبه ۵۶)

می دانم که اگر با شهدا مواجه شویم آنان خواهند گفت:

اگر ما هم مثل شما پای ارزش های انقلاب کوتاه می آمدیم،امروز نهال انقلاب به این شجره طیبه ، تبدیل نمی شد. شجره ی زیبایی که اصل آن ثابت و شاخ و برگ آن در آسمان هاست.

اما احساس می کنم باید باز خوانی دوباره ای از فرهنگ جهاد و شهادت داشته باشیم تا خود را به راه و رسم مسافران ملکوت نزدیکتر نماییم… ✓سید یوسف فخرایی✓