مسلم مختاری

نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهمئی با هدف برگزاری جشن های اعیاد شعبانیه و جشن های تحویل سال ۱۴۰۱

به منظور برگزاری هر چه بهتر ویژه برنامه های اعیاد شعبانیه و جشن های تحویل سال نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهمئی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمئی برگزار شد.
کد خبر : 27220
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اسفند 1400 - 22:31

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ امام جمعه شهر لیکک در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با تبریک اعیاد مبارک و میمون شعبان و اشاره به اینکه ماه شعبان، یکی از ماه‌های مهم و ارزشمند است و برای آن جایگاه بزرگ و پر فضیلتی در احادیث و روایات اسلامی از سوی بزرگان دین بیان شده است گفت: باید برنامه ریزی لازم برای برگزاری برنامه های این ایام با همکاری مردم و نهادها به نحو مطلوب صورت گیرد.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی، با بیان اینکه، موضوع مهم جهاد تبیین، مورد نظر رهبر معظم انقلاب محور برنامه های مذهبی و فرهنگی باشد افزود: با توجه به وظیفه الهی که رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه ویژه به موضوع جهاد تبیین برعهده ما گذاشته است، شایسته است همه امور با در نظر گرفتن این مقوله صورت گیرد.

وی گفت؛ تزئینات و فضاسازی شهری، نصب بنر و پرچم ، برگزاری مراسمات جشن با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از تمام ظرفیت ها امری ضروری است.

سرهنگ غلامی نژاد فرمانده ناحیه مقاومت سپاه بسیج بهمئی هم در این نشست به بیان ویژگی های این ماه پر خیر و برکت پرداخت و گفت: مثل گذشته سپاه پاسداران شهرستان این آمادگی را دارد که با همه نهادها در راستای برگزاری مراسمات و جشن های ملی همکاری کند.

سرهنگ غلامی نژاد بر اجرای با کیفیت برنامه ها و استفاده از تمامی ظرفیت ها در این راستا تاکید کرد.

حبیبی منش دادستان شهرستان بهمئی هم در این نشست با تاکید بر تزئین و زیبا سازی فضای شهری همزمان با برگزاری برنامه های ایام شعبانیه گفت: باید تلاش مضاعف تری در این خصوص صورت گیرد تا به خوبی بتوانیم برنامه ها و مناسبت های این روزها را با کیفیت عالی برگزار کنیم.

امیر مسلمی نیا  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی که مسئولیت اجرا و هماهنگی این برنامه را برعهده داشت از مسئولان و متولیان خواست در زمینه اجرای برنامه های فرهنگی و مناسبتی همکاری لازم با این نهاد را داشته باشند.

سید معبود الهی معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری بهمئی هم از ادارات شهرستان خواست که تمام امور محوله را به درستی انجام دهند تا شاهد برگزاری برنامه های مناسبتی و جشن های ایام شعبانیه باشیم.

حجت الاسلام رضوانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهمئی هم با تشکر از فعالیت ها و همکاری های هیئت میثاق در راستای برگزاری ویژه برنامه ها و مراسمات گذشته در مرکز شهر لیکک، از آمادگی هیئت ها برای برگزاری هر چه بهتر مراسمات این روزها خبر داد.

ابوتراب دهبانی مدیر موسس موسسه فرهنگی و اجتماعی مردم نهاد هدایتگران و روشنگری ، هم خواستار توجه جدی به نقش رسانه ها و فضای مجازی در زمینه برگزاری این مناسبت ها و تعامل بیشتر ادارات با موسسات مردم نهاد شد و گفت: مشارکت مردم و بویژه موسسات مردم نهاد به بهبود کیفیت و استقبال گسترده مردم کمک خواهد کرد.

مشیری شهردار شهر لیکک به خدمات شهرداری در زمینه برگزاری ویژه برنامه های مختلف و تزئین شهر و نصب بنر در مناسبت های مختلف اشاره کرد و از امادگی این مجموعه برای مشارکت در برگزاری برنامه های ماه شعبان در این شهر خبر داد.

ایمان همتی از جوانان و فعالان فرهنگی شهرستان هم با اشاره به برخی مشکلات و نقد و بررسی در خصوص عدم هماهنگی ها در تعامل ادارات برای برگزاری هر چه بهتر برنامه های شهرستان گفت: شایسته است همه ادارات و نهادها با همکاری هیئت ها و مردم نقش مثبت خود را برای ترویج برنامه های فرهنگی به درستی ایفا کنند.

مجتبی صلاحی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان هم از امادگی این نهاد برای برگزاری ویژه برنامه های این ایام خبر داد.

سهراب فلسفی زاده از راه اندازی موسسه فرهنگی قران و عترت محمد امین بهمئی با مدیریت خود، خبر داد و گفت: موضوع این طرح فعالیت رسانه ای در جهت مبارزه با آسیب های اجتماعی با رویکرد قرانی، با استفاده از ظرفیت ابزار ، هنر و رسانه در پیشگیری، درمان و کاهش آسیب های اجتماعی است.

وی گفت: به زودی با تامین اعتبار از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری یک تیم رسانه ای و هنری از شهرستان گچساران آثاری از جمله تولید مستند، پوستر موشن، نماهنگ، کمیک موشن، فیلم کوتاه و ویدیو کامنت تولید و ارائه خواهد شد.

تاکید بر برگزاری جشن نیمه شعبان با تعامل و همکاری همه نهادها و ادارات، تزئین و زیبا سازی شهر در ایام شعبانیه و عید نوروز ۱۴۰۱ ، اجرای برنامه های شاد و متنوع با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و حمایت از برنامه های فرهنگی از مهمترین مصوبات این نشست بود.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.