مسلم مختاری

اجتماع بزرگ خانواده های عضو کمیته امداد با موضوع سلام فرمانده و حضور پر شور دهه نودی های بهمئی

دهه نودی های کمیته امدادی در شهرستان بهمئی با موضوع سلام فرمانده در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمئی حضور پر شور داشتند.
کد خبر : 35244
تاریخ انتشار : شنبه 4 تیر 1401 - 20:04

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ رسول جهاندیده مدیر کمیته امداد شهرستان بهمئی در جمع پر شور خانواده ها و دهه نودی های این شهرستان که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمئی برگزار شد با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در راستای برگزاری این مراسم گفت: رسالت مهم کمیته امداد فقر زدایی و حمایت از محرومان واقعی جامعه است و در همین راستا کمیته امداد اداره لیکک درسال ۱۴۰۰به تعداد ۳۳۰۰خانوار در سر فصلهای کمک معیشت ماهیانه ،جهیزیه ،تامین لوازم ضروری اعم از فرمایشی و گرمایشی اعم از کولر ، یخچال ،بخاری، آبگرمکن ،احداث ساختمان اداری را انجام داده است.

جهاندیده با بیان اینکه؛ به همت مدیرکل این نهاد و حوزه مدیریت مسکن استان ، مسکن مددجویان اعم احداث ،تعمیرات انشعابات، لوله کشی گاز ، امور فرهنگی، پرداخت وام دانشجویی ،پرداخت شهریه دانشجویان ،کمک هزینه تحصیلی طلاب و دانش آموزان،مشاوره تحصیلی و خانواده ،برگزاری مناسبات روز،ارتقا بینش کارکنان،اجرای طرح فلاح ،اشتغال :پرداخت وام اشتغال به مددجویان و فرزندان مددجو،،جلب مشارکت خیرین ،جمع آوری زکات،جمع آوری صدقات ،اجرای طرح اکرام وایتام ،و اجرای جشنهای ملی عاطفه ها و نیکوکاری ،پرداخت وام قرض الحسنه، پرداخت هزینه های درمانی و دهها خدمت عملی شده است.

حجت الاسلام صالح ویسی هم در این مراسم با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در راستای ویژه برنامه های فرهنگی به بررسی خدمات پیش و پس از انقلاب پرداخت و گفت: باید خدمات نظام و انقلاب را به خوبی درک نمود و برای عموم به خوبی تبیین کرد.

سروان پاسدار جهانگیر آشنا مسئول بسیج ادارات شهرستان بهمئی در این برنامه با اشاره به مهم ترین موضوعات امروزی جوانان و نوجوانان که نیاز هست مورد توجه خانواده و مسئولان قرار بگیرند اشاره کرده اند و اولین موضوعی که وجود دارد بحث فقر عاطفی هست.
وی بیان کرد:به درستی روشن‌شده است که عمده‌ترین فقر بشریت در جامعه ماشینی و صنعتی در جهان معاصر، فقر فرهنگی و عاطفی است و مهم‌ترین مشکل جوانان و نوجوانان امروزی در خانواده‌ها کمبود عاطفه و عشق و محبت است.
آشنا درادامه سخنان خودافزود:همان‌گونه که بشر نیازمند نیاز‌های اساسی مانند آب و غذا هست، نیاز به محبت هم دارد؛ بلکه نیاز‌های عاطفی و معنوی انسان به‌مراتب بیشتر از نیاز‌های جسمانی او است.
مسئول بسیج ادارات شهرستان بهمئی بیان داشت:مهم‌ترین دلیل ناسازگاری فرزندان در خانواده‌ها و عامل بسیاری از ناهنجاری‌ها مانند فرار از خانه و امثال آن، ریشه در کمبود عشق، عاطفه و محبت دارد و فقر عاطفی موجب می‌شود شخصیت انسان در نزد خود حقیر و پست به نظر آید و فرد کرامت و عزت خود را از دست بدهد و چنین انسانی آبرو و عزت خود را بربادرفته پنداشته و به هرکاری دست می‌زند.
وی درپایان گفت:در ارتباط با همین مسئله، حدیثی از امام هادی علیه‌السلام وجود دارد که می‌فرمایند:«مَنْ هانَتْ عَلَیهِ نَفْسَهُ فَلا تَأمَنْ شَرُه.
کسی که شخصیت خود را خوار و ذلیل پندارد، از شر او ایمن مباش.»
وی در موضوع دوم به بحث جنگ شناختی پرداخت وافزود:
جنگ شناختی امروزه یکی از جدیترین حوزه‌ها جهت تأثیرات آرام و خزنده بر سبک زندگی، نگرش و باور افکار عمومی هست؛ اما در کشور ما دشمن با بهره‌گیری از موارد بالا نسبت به سست کردن و بی‌ارزش جلوه دادن مقدسات و اعتقادات، سعی بر آن دارد تا ما را نسبت به ارزش‌های اسلامی بی‌تفاوت بکند، ارزش‌هایی مانند جهاد کردن، تقدس جایگاه ارزشمند خانواده و حکومت اسلامی و لذا بهترین راه برای مقابله با این نوع جنگ شناختی، ارتقای آگاهی و سطح بالای سواد رسانه‌ای در جامعه و افزایش هوشیاری عمومی هست که باید دولت، سازمان‌های مسئول همچون شورای عالی انقلاب فرهنگی و مردم به‌عنوان طعمه‌های هدف این جنگ، نسبت به این مسئله نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.