مسلم مختاری

افتتاح طرح مدرسه تابستانه در شهرستان بهمئی

طرح "مدرسه تابستانه" امروز در شهرستان بهمئی افتتاح شد و فعالیت آن به مدت هشت هفته ادامه خواهد داشت.
کد خبر : 35661
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 تیر 1401 - 9:48

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ مدیر آموزش و پرورش بهمئی گفت: طرح “مدرسه تابستانه” با هدف توسعه و تعمیق دانش علمی برای دانش‌ آموزان طرح مدرسه تابستانه در خراسان رضوی افتتاح شد.

مسعود فرحبخش در مراسم افتتاح این طرح گفت: با تلاش همکاران و با وجود فرصت کم ابلاغ بخشنامه، اقدام اجرایی برای ایجاد و راه‌ اندازی این نوع مدارس به خوبی انجام شد، اما باید در جهت کیفیت بخشی به فعالیت در این بخش تلاش کرد.

وی با بیان اینکه ثبت‌ نام در این مدارس رایگان است، افزود: اما والدین می‌ توانند برای تامین تغذیه و ایجاد جذابیت برای دانش آموزان همکاری کنند تا شرکت در این کلاسها با کلاسهای عادی در طول سال متفاوت باشد.

مسعود رحیمی بنه سرحدی معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش بهمئی در این برنامه گفت : لازم است حضور دانش‌ آموزان مشمول در زمینه اجرای فعالیت این مدارس با سایر برنامه‌ های اوقات فراغت تداخل نداشته باشد و در زمینه تبلیغات، ارائه اطلاعات و معرفی فعالیت این مدارس به والدین اقدام شود.

وی با بیان اینکه حداقل نیمی از جمعیت شهرستان در برنامه‌ ها و فعالیت‌ های آموزش و پرورش مشارکت دارند گفت: باید از ظرفیت‌ های موجود تبلیغاتی و اطلاع‌ رسانی برای جذب و حضور دانش‌ آموزان بهره برد.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش بهمئی تاکید کرد: باید از این فرصت همچنین بهره کامل را برای رشد دانش‌ آموزان و جبران عقب ماندگی آنها ببریم.

مسعود رحیمی بنه سرحدی افزود: طرح مدرسه تابستانه در مقطع ابتدایی با هدف تعمیق یادگیری و تقویت بنیه علمی دانش‌ آموزان، مداخله آموزشی و جبران یادگیری دانش‌ آموزان دچار افت تحصیلی و کاهش افت تحصیلی و تکرار پایه اجرایی شده است.

وی با اشاره به نقش تعلیم و تربیت گفت: مخاطبان این طرح همه کودکان نیازمند تعلیم و بازمانده از تحصیل در سالهای قبل و نیز دانش‌ آموزان دارای سطح کیفی قابل قبول و نیاز به تلاش بیشتر هستند.

رحیمی بنه سرحدی ادامه داد: در این مدارس برای دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی دروس فارسی و ریاضی و برای دانش‌آموزان دوره دوم دروس فارسی، ریاضی و علوم ارائه می‌ شود.

حجت الاسلام موسوی منش نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی هم در این مراسم از ویژه برنامه های مختلف آموزش و پرورش برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان تشکر کرد و از این نهاد و متولیان خواست تا تمام تلاش خود را برای توسعه و پیشرفت اموزشی به کار گیرند.

فعالیت مدارس تابستانه که از امروز در شهرستان بهمئی آغاز شد و به مدت هشت هفته ادامه خواهد داشت.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.