در همایش سروقامتان پایداری، عنوان شد؛

درخشان؛ نیازمند جهش جدیدی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب هنر هستیم/ سردار مثنوی؛ بصیرت‌‌افزایی مجموعه ارشاد استان قابل تقدیر است/ سردار حکمتیان؛ ضرورت پاسخ به ابهامات جنگ/ رزمنده دفاع مقدس؛ راه نجات کشور بازگشت به گفتمان و سیره عملی شهداست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت پیوند فعالیت‌های فرهنگی استان با اندیشه‌های دفاع مقدس با بهره‌گیری از نظرات و تجربیات و خلاقیت‌های رزمندگان تاکید کرد و گفت: این مهم در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار دارد.
کد خبر : 41792
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 مهر 1401 - 19:19

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،همایش «سروقامتان پایداری» امروز با حضور جمعی از مسئولان استانی، پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و تعدادی از هنرمندان و نویسندگان در سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

این همایش به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد.

امین درخشان در این آئین عزت و استقلال ایران اسلامی را مرهون رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: پس از پایان جنگ مهم‌ترین رسالت دستگاه‌های فرهنگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با بیان این‌که به وجود شما افتخار می‌کنم، گفت: تا زمانی که تاریخ، تاریخ است، یاد رشادت‌های شما ماندگار خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: در خصوص بازنشر رشادت‌های رزمندگان استان قدم‌هایی در سال‌های گذشته برداشته شده اما کافی نیستند.

وی با بیان اینکه بدون تردید آثاری در حوزه فیلم، عکس، کتاب، داستان و دیگر موارد در کهگیلویه و بویراحمد تولید شده اما متناسب با آن حجم از رشادت‌های رزمندگان این استان در جنگ نیست، افزود: بدون تردید با کمک رزمندگان و ایثارگران هم‌استانی جهش و حرکت جدیدی در حوزه آثار فاخر در زمینه ترویج ارزش‌های دفاع مقدس ایجاد خواهد شد.

درخشان با بیان اینکه هنرمندان واقعی شما رزمندگان هستنید، تصریح کرد: با بهره‌گیری از نظرات و تجربیات و خلاقیت‌های رزمندگان تولیدات جدید در حوزه فرهنگ و هنر خواهیم داشت.

وی، تاکید کرد: پیوند فعالیت‌های فرهنگی با اندیشه‌های دفاع مقدس به طور ویژه در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

حبیبی؛ تنها راه نجات بازگشت به سیره عملی شهداست

سردار حبیبی یکی از رزمندگان دفاع مقدس نیز در این آئین، گفت: جنگ یک تهدید بود؛ تهدیدی بود که نیستی و نابودی باید صورت می‌گرفت؛ چه آنهایی که کار اجرایی کردند و چه آنهایی که مشاوره دادند و چه آنهایی که فرماندهی کردند؛ یعنی دشمنان جمهوری اسلامی، همه حرکت‌های آگاهانه سازمان‌یافته‌ای بود که نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند.

وی با بیان اینکه اما این تهدید تبدیل به فرصت شد، بیان کرد: این تهدید توسط همین افراد پیر و کهنسالی است که الان به چشم هیچکس نمی‌آیند، تبدیل به فرصت شد.

حبیبی، ابراز کرد: بهترین لقب برای شما «رزمنده امامی دوره دفاع مقدس» است.

این رزمنده دفاع مقدس با روایت بخشی از خاطرات خود، گفت: در آن موقع اخلاص وجود داشت و تا زمانی که به آن علم و عمل و اخلاص برنگردیم، مشکلات پابرجا خواهند بود.

در ادامه این همایش چند تن دیگر از رزمندگان دفاع مقدس نیز به روایت خاطراتی از جنگ پرداختند.

مثنوی؛ عملکرد مطلوب مجموعه ارشاد استان در بصیرت‌افزایی فتنه جدید دشمنان علیه نظام و ملت

سردار مثنوی جانشین فرماندهی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین  با بیان اینکه شما رزمندگان، نقش‌آفرینان اصلی بوده‌اید، گفت: شما به خوبی‌ رشادت‌های خود را نشان دادید.

وی در ادامه با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه 《دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی است》، گفت: هر چه این عزیزان بگویند باز هم حرف گفتنی هست.

سردار مثنوی همچنین از دستگاه‌هایی که در هفته دفاع مقدس تلاش کردند، قدردانی کرد.

وی در پایان با قدردانی از مدیرکل ارشاد استان گفت: از اینکه مدیرکل ارشاد استان و همکارانش در راستای بصیرت‌افزایی تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم و این میدان‌داری شایسته تقدیر است.

واهبی‌زاده؛ جنگ ادامه دارد

سید شکرالله واهبی‌زاده یکی دیگر از رزمندگان دفاع مقدس نیز در این همایش به بیان روایتی از مدافعان حرم پرداخت.

وی، بیان کرد: جنگ ادامه دارد و تا فساد و فتنه هست ما باید دفاع کنیم.

این رزمنده و فرمانده دفاع مقدس، عنوان کرد: هر وقت شهدا را فراموش کردیم، خدا را فراموش کرده‌ایم.

حکمتیان: ضرورت رفع ابهام از جنگ ایران و عراق

سردار حسن حکمتیان فرمانده تیپ ۴۸ سپاه فتح استان نیز به عنوان آخرین سخنران این همایش، عنوان کرد: مجموعه ارشاد و حضور یادگاران فاع مقدس جلوه زیبایی را به نمایش گذاشتند و امروز احساس کردم صدای قمقمه‌ها را می‌شنوم.

وی در ادامه از اصحاب قلم خواست که چرایی ادامه جنگ بعد از آزادسازی خرمشهر را روایت کنند تا این مهم تحریف نشود‌.

سردار حکمتیان همچنین خواستار پرداختن تحلیلی به موضوعاتی از جمله اینکه چرا علی‌رغم اینکه عراق آغاز کننده جنگ بوده اما ایران ادامه دهنده بود؟ و اهداف رژیم بحث عراق برای حمله به جمهوری اسلامی ایران چه بود؟،شد.

وی با بیان اینکه ما گرفتار جنگ ترکیبی هستیم، تاکیدکرد: همه باید یکپارچه با هم جهادی را رقم بزنیم.

شایان ذکر است تعدادی از پیشکسوتان این عرصه به بیان خاطره‌هایی از دوران دفاع مقدس و روایت آن روزها پرداختند.

گفتنی است مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و سرهنگ آسمند مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از دیگر میهمانان این همایش بودند.

لازم به ذکر است در حاشیه برگزاری این همایش از یکی از مادران شهید کهگیلویه و بویراحمدی نیز تقدیر شد.

«سیاوش نریمان» و «قاسم بدره» از شاعران آیینی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش، تعدادی از سروده‌های خود با موضوع دفاع مقدس را خوانش کردند.

پخش کلیپ مستندی از اعزام فرزندان استان به جبهه حق علیه باطل و اجرای زنده نمایش گروه تئاتر بر روی سن از دیگر برنامه‌هایی بود که در این همایش برگزار شد‌.

در این همایش، همچنین از تعدادی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

در پایان این آیین به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس، از کتاب‌های «شام آخر» و «چشم و چراغ کهگیلویه و بویراحمد»، از تولیدات مدیریت هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد.

خبرنگار:داودطلوعی مطلق

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.