مسلم مختاری

برگزاری یادواره چهلمین روز شهیدان خوب از شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ در بهمئی

 مراسم چهلم شهدای حادثه تروریستی شیراز "شهیدان خوب" از شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ در شهر لیکک بهمئی با حضور مردم قدرشناس این شهرستان برگزار شد .
کد خبر : 43990
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 آذر 1401 - 18:51

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا ؛ فرمانده سپاه فتح استان در این مراسم که با حضور مسئولان ، خانواده معظم شاهد ، ایثارگران ، قشرهای مختلف مردم بویژه جوانان در مصلی حضرت امام رضا (ع) شهر لیکک برگزار شد گفت: آرامش و امنیت امروز ایران اسلامی در منطقه ناشی از رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری، پیروی از ولایت و عشق مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد. سردار حمید خرمدل با بیان اینکه ، در فتنه های اخیر با حضور مردم ولایتمدار و با بصیرت کشورمان توطئه های دشمنان با شکست مواجه شده است افزود : امروز ما نتیجه ثمره توصیه رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) را که فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیب نرسد را به خوبی می‌بینیم و باید همیشه به ولی زمان باور داشت.

وی گفت : ایران اسلامی همانطور که با وجود تهدیدها ، تحریم ها و دشمنی ها پیروز میدان بوده ، با اتکا به دو بخش ارزنده ملت و رهبری تا آخر مسیر پیروز است و این راه موفقیت ادامه خواهد داشت.

امام جمعه شهر لیکک هم در این مراسم با اشاره به اینکه ، مردم قدرشناس بهمئی و استان کهگیلویه و بویراحمد با حضوری باشکوه در یادواره شهدای گرانقدر این شهرستان سنگ تمام گذاشتند گفت : اگر امروز ایران اسلامی دارای عزت، شرافت و کرامت است به میمنت ایثار و فداکاری شهدای گرانقدری است که سینه خود را در میدان مبارزه با دشمنان اسلام و انقلاب سپر کرده و ایران اسلامی را به این اقتدار و عظمت رساندند.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی با بیان اینکه ، این یادواره ها بستر و فرصت مغتنمی است که بتوانیم اهداف نظام و انقلاب را به بهترین وجه پیاده‌سازی کنیم گفت : دشمن تلاش می‌کند که با تبلیغات سوء ، فرهنگ ایثار و شهادت را دچار خدشه کند این درحالی‌ است که شهدا و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس به‌خوبی نشان دادند که انسان‌دوستی، مهربانی، خیرخواهی و ایثارگری شاخصه مهم و ارزشمند این فرهنگ است.

شهرستان بهمئی ۱۲۸ شهید به نظام و انقلاب تقدیم اسلام کرده است که در این یادواره یاد و خاطره شهیدان هوشنگ خوب و امید خوب از شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ (ع )گرامی داشته شد.

هوشنگ خوب ۶۴ ساله به همراه فرزند برومندش امید خوب ۳۲ ساله از شهر لیکک شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) شیراز به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

غروب چهارشنبه چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۱، فردی مسلح با حمله به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، زائران این حرم را به رگبار بست. این حمله تروریستی بنا بر آخرین اعلام مسئولان استان فارس، ۱۳ شهید و ۳۰ مجروح در پی داشته است. عامل این حمله تروریستی در بیمارستان به هلاکت رسید و عامل دوم این عملیات پس از دستگیری با اعتراف به انجام شدن جنایت در حرم شاهچراغ (ع) از سوی گروه تروریستی داعش گفت: از نگاه این گروه تکفیری، زمان اغتشاشات بهترین موقع برای عملیات در ایران بود و شیراز به عنوان محل انجام عملیات تعیین شد.

پیش از این، وزارت اطلاعات ۱۶ آبان ۱۴۰۱ در دومین اطلاعیه خود پیرامون حادثه تروریستی شاهچراغ با اعلام اینکه تاکنون ۲۶ تروریست تکفیری وابسته به گروه داعش دستگیر شده‌اند، اعلام کرد: این تروریست‌ها در استان های فارس، تهران، البرز، کرمان، قم و خراسان رضوی مورد تعقیب قرار گرفته و دستگیر شده‌اند. تعدادی از آن‌ها نیز در مرزهای شرقی و هنگام فرار از کشور بازداشت شدند.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

          

 

     

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.