۰ نظر
۷۷ بازدید

داودطلوعی مطلق

​آیین افتتاحیه نمایشگاه پوستر بلوط باروت/درخشان:نام ونشان شهید آوینی با هنر انقلابی عجین است/پیشینه مبارزات عشایر کهگیلویه و بویراحمدتوجه هنرمندان را می طلبد/هاشمی پور:زبان هنر بهترین ظرفیت برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی است

بی تردید نقش وجایگاه هنر درانقلاب اسلامی وبالعکس تاثیرانقلاب اسلامی برهنر را نمی توان انکار کرد و این دو موضوع رابطه ای درهم تنیده ای دارند.
کد خبر : 50194
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 فروردین 1402 - 12:53

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد،مراسم افتتاحیه نمایشگاه پوستربلوط و باروت (بررسی وضعیت قبل وبعدانقلاب اسلامی دراستان کهگیلویه وبویراحمدبه سبک روزنامه ای)  آثار هنرمند ،پژوهشگر وگرافیست استان اسماعیل مدبرمقدم در نگارخانه باران اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار و به مدت یک هفته جهت بازدید عموم دایر می باشد.

امین درخشان ضمن قبولی طاعات وعبادات به ویژه شبهای قدر وعرض تسلیت بمناسبت شهادت جانسوزمولی متقیان علی(ع) گفت:یاد وخاطره سیداهل قلم  شهیدآوینی که نام ونشان او همواره باهنرانقلابی وهنر همراه با تعهد و هنرهمراه با اخلاص عجین است راگرامی میداریم.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی بیان داشت:بی تردید نقش وجایگاه هنر درانقلاب اسلامی وبالعکس تاثیرانقلاب اسلامی برهنر را نمی توان انکار کرد و این دو موضوع رابطه ای درهم تنیده ای دارند.

وی گفت: بزرگترین دغدغه هنرمند وهنرانقلاب اسلامی رشد وتعالی فردی و اجتماعی  جامعه است.

درخشان در ادامه با اشاره به اینکه در هفته هنر انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری یاد و نام شهید آوینی گرامی داشته شود، گفت: در طول هفته هنر انقلاب اسلامی هزاران آثار فرهنگی در کشور و استان به چاپ رسیده است.

وی درپایان از معاون سیاسی امنیتی استانداری ،مدیران کل استان، سازمان تبلیغات اسلامی،

حوزه هنری استان کهگیلویه وبویراحمد،مدبرپژوهشگروگرافیست و همه عزیزانی که در برپایی این آیین همکاری کردند تقدیروتشکر کرد.

سید جواد هاشمی‌مهر در مراسم افتتاحیه نمایشگاه” پوستربلوط و باروت” با تسلیت ایام شهادت امام علی(ع) و گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: زبان هنر بهترین ظرفیت برای بیان همه زیبایی‌هایی‌ است که خداوند بر روی زمین خلق کرده است.

 معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ۲۰ فروردین سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی افزود: توصیه می‌کنم هنرمندان راه سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی را برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در پیش بگیرند.

وی بیان کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی با زبان هنر به خوبی قابل بیان است و از هنرمندان استان تقاضا داریم این مهم را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در طول حیات خود دچار فراز و نشیب‌‌های فراوانی بود،  گفت: زیرساخت‌های اولیه نیاز بشر است اما این استان در دوران طاغوت فاقد این امکانات و زیرساخت‌ها بوده و همواره مورد ظلم و ستم پهلوی بود.

وی عنوان کرد: در نمایشگاه بلوط و باروت هم  تلاش شده رنج‌ها و مشکلات مردم در دوران قبل از انقلاب اسلامی به تصویر کشیده شود.

هاشمی‌مهر بیان کرد: مردم کهگیلویه و بویراحمد طی این سال‌ها روحیه انقلابی و استکبار ستیزی خود را حفظ کردند و شاهد حضور باشکوه و حماسی آنها در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی علی‌رغم مشکلات هستیم.

در ادامه رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بلوط و باروت حکایت یک قرن مقاومت عشایر در برابر استکبار انگلیسی‌ها و استبداد رضاخان برای غارت نفت منطقه گچساران است.

شریف اسلامی خاطرنشان کرد: تاریخ شفاهی مبارزات عشایر استان در دوران پهلوی اول و پهلوی دوم ظرف ماه‌های آینده به چاپ می‌رسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.