نشست هم اندیشی کتابداران و متولیان کتابخانه های عمومی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد

درخشان:نقش خانواده در فرهنگ کتابخوانی،استفاده از فضای مجازی برای ترویج کتاب در جامعه،به کارگیری متدها و روش های آموزشی نوین جهت آشنایی نوجوانان و جوانان با فرهنگ کتابخوانی ازنکات مهم وقابل توجه هست.
کد خبر : 51828
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اردیبهشت 1402 - 10:21

 

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا، امین درخشان ضمن تشکر از همکاری نهاد کتابخانه با این اداره کل بیان داشت :با وجود مشکلات متعدد کتابخانه ها همواره این نهاد با کار جهادی فرهنگ کتابخوانی را در سطح استان و بین اقشار مختلف گسترش داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ​با تاکید بر این نکته که حوزه فرهنگ از لحاظ بودجه در مضیقه قرار دارد عنوان کرد:با وجود مشکلات بیشترین توقعات را افکار عمومی از حوزه فرهنگ دارند هر چالش اجتماعی که در جامعه بروز دهد این حوزه را در کنکاش و بررسی عموم قرار می گیرد.

درخشان با بیان اینکه حوزه فرهنگ بیشتر از توانی و بودجه ای که به نهادهای فرهنگی تخصیص داده شده است فعالیت دارند افزود: کتابخانه ها عمومی نقش بسزایی و پر رنگی در توسعه فرهنگی دارند از همین رو جامعه نیاز به آشنایی به ساختار، جایگاه و نقش این نهاد در شکل گیری فرهنگ دارد.

متولی فرهنگ و هنر در استان با بیان این نکته که ساختار اجتماعی فرهنگ و فرهنگ پذیری جامعه تغییر کرده است تصریح کرد:ذائقه مردم در حوزه فرهنگ و کتابخوانی ​تغییر کرد و بیش از هر زمانی نیازمند ترویج فرهنگ کتابخوانی با توجه به تغییر سلیقه جوانان و نوجوانان در سطح جامعه با استفاده از متدهای و روش های آموزشی نوین ​هستیم.

​وی با اشاره به اینکه جامعه امروزی یک جامعه فرهنگی و ارتباطی ​است گفت: کتابخانه عمومی می تواند یک سری مولفه متعدد و متنوعی در حوزه کتابخوانی و انتقال مفاهیم فرهنگی داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه پایگاه اجتماعی خانواده نقش بسزایی در فرهنگ مطالعه دارد یادآور شد: مدارس و نهاد خانواده عامل بسیار موثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند.

مسئول فرهنگ و هنر در استان با بیان نقش و جایگاه فضای مجازی در معرفی کتاب به کاربران این فضاء گفت:علی رغم همه پیشرفت ها در زمینه فناوری و ارتباطی صورت گرفته دوستداران مطالعه و کتابخوانی همچنان به قوت خود باقی مانده است و فضای مجازی با اشتراک گذاری منابع کتابخانه ای برای استفاده کاربران خود یک ابزار مفید برای گسترش فرهنگ کتاب خوانی در جامعه است.

امین درخشان در پایان خواستار نگاه ویژه کتابدارن و متولیان این حوزه به گسترش فرهنگ مطالعه و به روزرسانی و استفاده از متدهای به روز آموزشی جهت آشنایی و انس گرفتن نوجوانان و جوانان با حوزه کتاب شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.