۰ نظر
۱۶۲ بازدید

داود طلوعی مطلق

کفاره برخی از گناهان شما بوسیله صدقه دادن برطرف می شود/درفضای مسموم مجازی مواظب آبروی انسان ها، شخصیت ها و جایگاه انسان ها باشیم

من هیچوقت و در هیچ شرایطی از هیچ شخص و هیچ فردی و جناحی حمایت نمی کنم. روش و منش ما حزب الله است .
کد خبر : 5433
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 - 1:09

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا،حجت الاسلام و المسلمین افروغی امام جمعه شهرستان بهمئی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر لیکک ضمن تبریک میلاد امیرالمومنین علی (ع) با تاکید براستفاده هر چه بیشتر مومنین از برکات این ماه پر خیر و برکت و اظهار تاسف از عدم امکان برگزاری جشنی بزرگ به خاطر وضع موجود از تمامی هیئاتی که با حفظ پرتوکل های بهداشتی و رعایت نکات بهداشتی جشن های کوچکی برگزار نمودند تقدیر و تشکر کردند.
ایشان مناسب با اعیاد پیشرو و مناسبت هفته نیکوکاری و همچنین سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به ذکر نکاتی پرداختند .
وی افزودند: خوب هست در این اعیاد پیش رو از احوال نیازمندان ، همسایه ، فامیل ، دوست غافل نشویم . با توجه به اینکه در سطح شهرستان انسان های نیازمندی وجود دارند که به خاطر حفظ آبرویشان سراغی از نهادهای حمایتی نمی گیرند باید اینها شناسایی و مورد یاری و دستگیری قرار بگیرند و نیازشان برطرف شود و خداوند بزرگ در زندگی برای ما جبران خواهند کرد .
افروغی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که خداوند می فرمایند: آنان که انفاق می کنند و اموالشان را در راه خدای متعال می بخشند در برابر هر انفاق آنها ما هفتصد برابرش را به او عطا می کنیم، به وسعت نعمت های خدا برای بنده هایش اشاره کردند و با ذکر حدیثی از امام جعفر صادق (ع) که فرمودند: رسول خدا در معراج بر سر در بهشت دیدند نوشته که صدقه ده برابر پاداش دارد ولی قرض دادن هجده برابر پاداش دارد چرا که قرض دادن هم از مصادیق انفاق هست اما چرا قرض دادان پاداشی بالاتر از صدقه دادن دارد برای اینکه اسلام نمیخواهد فرهنگ گداپروری را در جامعه رواج دهد و قرض دادن چون پول و سرمایه را وارد گردش می کند از پاداش بالاتری برخوردار هست.
ایشان با اشاره به آیات دیگری در مورد جایگاه انفاق و دستگیری و میزان خیر و برکت در آن در دین اسلام و اینکه برخی از بزگان ما هنگامی که صدقه میدادند دست خودشان را می بوسیدند و دست مقابل را که به او انفاق کرده بودند می بوسیدند.

خطبه اول نماز این هفته با ذکر این حدیث که خداوند وعده دادند کفاره برخی از گناهان شما بوسیله صدقه دادن برطرف می شود ، را پایان دادند.

امام جمعه شهرستان بهمئی در خطبه دوم با اشاره به فضای مسموم مجازی ذکر نکاتی را یادآور شدند.
افروغی بیان کردند: همه ما باید در این فضای مسموم مواظب آبروی انسان ها، شخصیت ها و جایگاه انسان ها باشیم چرا که جبران برخی گناهان مانند بازی با آبروی افراد ، غیبت کردن خیلی دشوار هست.
حجت الاسلام و المسلمین افروغی ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت زینب (س) و نقش آن حضرت در حادثه عاشورا و دفاع از ولایت به چند نکته از مباحث روز منطقه ، کشور و شهرستان پرداختند.
ایشان با اشاره به نشست مجلس خبرگان با مقام معظم رهبری ذکر نکاتی را ضروری دانستند از جمله سخنان رهبری در این نشست در رابطه با مسائل هسته ای و اختلافی که بین دولت و مجلس روی این موضوع بوجود آمد.
وی افزود: همانطوریکه عقل سلیم حکم میکند و مقام معظم رهبری هم دستور فرمودند که دولت و ملت و قوا همه با هم در برابر دشمن یکصدا باشند و اگر مساله ای هست آن را در خانه حل کنند و به بیرون درز نکند نباید گذاشت دست دشمن برای شیطنت باز شود . حجت الاسلام افروغی با بیان اینکه رهبری فرمودند بلاخره دولت خودش را موظف می داند که قانون را عمل کند و قانون هم قانون خوبی هست و باید به دقت هم عملی شود، وحدت بین قوا را لازم و ضروری دانستند.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت:نکته و موضوع دوم آنکه با توجه به گرم شدن فضای انتخاباتی کشور و تصویب قانون و مصوبه ای که از مجلس گذشت و به دولت هم ابلاغ گردید شیطنت های دشمنی با مواضع متکبرانی خودنمایی می کند که باید با فریاد رسا به آنها گفت شما که حتی در اندازه اربابتان هم نیستید که مرتب یکی پس از دیگری سیلی های مختلفی در عرصه های گوناگون نثارش شد و اروپا خود در باتلاق مشکلات مدیریتی ناتوان ظاهر گردید.

ایشان با تاکید بر حفظ همبستگی بین دولت و مجلس رمز موفقیت در برابر دشمنان برای نواختن سیلی بر مواضع دشمن را اتحاد و وحدت بین قوا اعلام کردند.
حجت الاسلام افروغی در بخش دیگری از سخنان خود به مباحث و مشکلات روز مردم کشور که مردم شهرستان هم در رابطه با آن متضرر گردیدند اشاره کردند و مشکلات مربوط به بورس را در عدم ناتوانی و مدیریت ناصحیح دولت دانستند.
افروغی  با بیان اینکه سوال امروز مردم این هست که آیا به سمت رمز ارزها و بیت کوئین ها حرکت کنند یا نه افزودند: هیچ نظارتی بر بیت کوئین ها و رمز ارز ها وجود ندارد و هیچگونه پشتوانه از طرف دولت و بانک مرکزی در رابطه با این فناوری وجود ندارد بنابراین لازم هست با شکستن فضاهای بورس، فضاهای دیگری خارج از بیت کوئین ها برای مردم فراهم گردد.
وی گفت: لازم هست مردم احتیاط کنند و هم بانک مرکزی اطلاعات لازم را از نواسانات رشد و یا ریزش ارزش بیت کوئین ها یا رمز ارز ها در اختیار مردم قرار گیرد و آنهایی که سرمایه ای دارند بیشتر جانب احتیاط را رعایت کنند.

امام جمعه شهرستان بهمئی با اشاره به حوادث منطقه به بحث لبنان و یمن که در آستانه پیروزی هستند و با این پیروزی ها هم ارتباطاتی با هم دارند به تحلیل مباحث منطقه پرداختند و گفتند بعد از بمب گزاری بیروت در لبنان و شروع کرونا وضعیت اقتصادی لبنان به شدت دچار مشکل شد و مشکلاتی برای مردم بوجود آمد .
گروه ۱۴ مارس و جریان وابسته به آل سعود سعی کردند گروه غرب گرایان بر سرکار بیایند و غرب که لبنان را با حضور سعد حریری همچنان حیات خلوت خود می خواست.
وی بیان کرد:سالهاست که در منطقه خاورمیانه هرگاه دولت های غرب گرا بر روی کار آمدند اقتصاد آن کشور ها دچار ضربات و مشکلات عدیده ای گشته است ، رئیس جمهور آمریکا وقتی می بیند تلاش های ۶ ساله آنها در یمن به شکست رسیده و هزینه کرد وداخلاق نظامی آمریکا زیر سوال رفته و یمن توانسته پیروزی های زیادی بدست آورد قطعا رئیس جمهور فعلی آمریکا نسبت به بن سلمان روی خوش نشان نخواهد داد و بعد از بن سلمان شخصی که بتواند آل سعود را شاهزاده های آل سعود را مدیریت کند وجود ندارد .
و پیروزی های یمن باعث شد که آقای بن سلمان حمایتش از سعد حریری را کاهش دهد و الحمدالله در وضعیت فعلی در لبنان هم جریان به نفع گروه های مقاومت پیش می رود و همچنان محبوبیت جبهه مقاومت در بین مردم در حال افزایش هست و این در مناسبات منطقه تاثیر بسزایی دارد و از این جهت هم کارشناسان و صاحب نظران در جبهه مقاومت نقش دارند فرمودند یکی پس از دیگری شکست های آمریکا چه در عربستان سعودی و چه در یمن هم از حیث نظامی و چه از حیث سیاسی شاهد خواهیم بود و مسولان ما بویژه وزیر امور خارجه کشور ما هم در این میان می تواند تلاش کنند زمینه پیروزی های بیشتری نصیب منطقه شود.

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به مناسبت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی و سخنان پیش از خطبه ها توسط ریاست اداره آموزش و پرورش ضمن تقدیر و تشکر از جریده ابراز داشتند: ان شاءالله که نکات تربیتی و فرهنگی ارائه شده توسط مدیر آموزش و پرورش عملی شود چرا که اگر نکات گفته شده عملی شود تاثیرات زیادی روی تربیت جامعه خواهد داشت .
وی افزود تربیت جامعه و نسل جوان دارای یک مدیریت مرکبی هست که نیاز به هماهنگی و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، ارشاد ، اداره اوقاف ، اداره آموزش و پرورش و سایر ادارات مربوطه دارد تا با وحدت و همکاری هم بتوانند زمینه تربیتی را در میان جوانان فراهم کنند و در این زمینه از همه معلمان ، دبیران فرهنگی و پرورشی تقدیر و تشکر داشتند و افزودند مشاوران در این رابطه هم نقش اساسی داشتند باید آخرین دستاورد های علمی و فرهنگی جوانان راشناخت و مورد توجه قرار داد .
وی گفت همه ما باید در برابر مسائل و امور تربیتی و فرهنگی احساس وظیفه کنیم .

حجت الاسلام و المسلمین افروغی بیان چند نکته در رابطه با مسائل مربوط به فعالیت ها در فضای مجازی شهر را ضروری دانستند:

۱- مدیریت و بی اخلاقی موجود در فضای مجازی شهرستان یک فضای بیمارگونه هست ما باید یاد بگیریم مچ گیر هم نباشیم بلکه باید از همدیگر دستگیری کنیم ،

۲-نباید غیر تخصصی حرف زد چرا که اهداف مشخصی در فضای مجازی دنبال می شود.
۳-ما باید در دریافت و نشر اخبار در فضای مجازی دقت لازم را داشته باشیم.
۴-نباید بدون توجه به عواقب اخبار در نشر آنها سهل انگاری کنیم مثلا در یک مورد بحث خودکشی ها را چرا باید بدون در نظر گرفتن عواقب آن در فضای مجازی نشر داد.

۵- بحث بی اخلاقی ها توهین ، تهمت، افترا به اشخاص ، جناح ها فراوان دیده می شود و  ما نباید در گرداب گند سیاسی موجود در فضای مجازی غرق شویم.
۶- اصولگرایان به یک شخص مریضی که مطرود هست و هر عقل سلیمی می داند آن فرد بیمار هست تا حد پرستش به او چسبیده اند و از آن طرف اصلاح طلبان هم به همین شیوه عمل میکنند.
۷- به مباحثی که هیچ ارزشی برای مردم ندارند میپردازیم  ،مگر قحط الرجال داریم که روی اشخاص سیاسی جدل می شود چرا به انسان هایی چون شهید فخری زاده پرداخته نمی شود.
۸-کسی می آید یاوه گویی می کند و کلیپی در فضای مجازی پخش می کند، قدرت این شخص را فاسد کرد، زیاده خواهی او را فاسد کرد.
۹-چرا باید در مقدس ترین شب میلاد جوانان مذهبی ما در گروه های مذهبی بحث و جدل نابجای سیاسی داشته باشند،چرا به مشکلات منطقه و سی سخت نمی پردازید.
۱۰-جوانان اگر واقعا دغدغه سیاسی دارید از این گرداب فساد سیاسی بیرون بیایید. و این اشخاص را رها کنید چه آنان که اصحاب فتنه بودند و چه آنان که منحرف شدند و صراحتا در مقابل ولایت ایستادند.
۱۱-چرا بعضی از بچه حزب الهی ها از این اشخاص باید حمایت کنند. اینها کسانی بودند که در برابر ولایت ایستادند و مخالفت با ولایت کردند.
مگر معاویه کار خوب نکرد، مگر مامون کار خوب نکرد، شیرازه فکری اینها را مطالعه کنید.
ایشان خطاب به جوانان گفتند احتیاط کنید ببینید رهبری چه فرمودند.
رهبری فرمودند: یک دولت جوان حزب الهی کارآمد و متعهد را به روی کار بیاورید آنها دیگر امتحان خود را دادند.
وی افزود: این مشکل از نظام اسلامی نبود این مشکلی بود که نظام اسلامی اسلامی قدرت زیادی به نهاد ریاست جمهوری داده است آنها نتوانستند خود را حفظ کنند، فاسد شدند و شما باید بگردید بین اینهمه جوان دانشمند اینها را کشف و در معرض عموم قرار دهید.
افروغی در پایان اظهار داشتند: وظیفه من روشنگری هست، من هیچوقت و در هیچ شرایطی از هیچ شخص و هیچ فردی و جناحی حمایت نمی کنم. روش و منش ما حزب الله است .

وی با ذکر آیاتی از قرآن که می فرمایند: از گمان و حدس و گناه بپرهیزید، خوبی های دیگران را پیدا کنید، نه اینکه مدام دنبال عیب های دیگران باشیم، باید در مورد خودمان تجسس کنیم و غیبت نکنیم که متاسفانه در جامعه شاهد آن هستیم غیبت در فضای مجازی تبدیل به یک لذت شده است و ما باید در فضای مجازی از کارهای خوب انجام شده صحبت کنیم و از خدمات ادارات و نهادها که خدمات نظام هستند صحبت به میان آوریم.

خدمات گسترده در حوزه گاز رسانی، بهداشت و مقابله با کرونا، خدمات اداره بهزیستی، کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)،اداره ثبت واسناد را به مردم بگوییم که لمس کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.