۰ نظر
۱۱۸ بازدید

تشریح برنامه های سفر مشاور وزیر فرهنگ وارشاداسلامی در امور ایثارگران به استان کهگیلویه وبویراحمد

احترام جامعه به خانواده ایثارگران و شهدا نشان می دهد که ملت ایران یک ملت زنده و پویا است،و پایبنده به آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب و شهدا هستند.
کد خبر : 55123
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 خرداد 1402 - 7:51

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،مشاور وزیر در امور ایثارگران در غبارروبی گلزارشهدای یاسوج با بیان اینکه جامعه بایستی قدردان ایثارگران و خانواده معزز شهدا باشند خاطر نشان کرد:احترام جامعه به خانواده ایثارگران و شهدا نشان می دهد که ملت ایران یک ملت زنده و پویا است،و پایبنده به آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب و شهدا هستند.

 علی تن با اشاره به اینکه امروز زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا از شهادت کمتر نیست افزود:برای آشنایی نسل جوان و زنده نگهداشتن فرهنگ شهادت و ایثار بایددر هر مناسبتی و رویداد فرهنگی و هنری جایگاه و منزلت این بزرگان را با کارهای فاخر فرهنگی و هنری به نمایش بگذاریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر تحقق آرمان های ایثارگران و شهدا عنوان کرد: تحقق آرمانهای گرانقدر شهدا که بسیار ارزشمنداست و توجه به فرهنگ ایثار و شهادت را در دستور عمل خود قرار خواهیم داد.

امین درخشان با اشاره به تولیدات فاخر این اداره کل در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در حقیقت یکی از مهمترین رسالتهای این مجموعه می باشد با همکاری و همپوشالی هنرمندان برنامه های فاخر فرهنگی و هنری تولید شده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران و هیئت همراه در ادامه برنامه های خود  در منزل شهیدان  عبدالحمید تقوی و منصور تقوی از شهدای عرصه فرهنگ و هنر دیدار و گفتگو کردند.

علی تن،مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران و هیئت همراه  پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا در منزل این شهید بزرگوار حضور پیدا کردند و ضمن قرائت فاتحه، از نزدیک با خانواده شهید دیدار وگفت و گو کردند و پای درد دل مادر شهیدان تقوی نشست.

مادرشهیدان تقوی دراین دیدار ضمن تشکر و قدردانی از مشاور وزیردر امورایثارگران ،مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی ومجموعه همکاران گفت:همین که از درب خانه من و با یک دسته گل وارد میشوید بسیار خوشحال میشوم و احساس میکنم هرلحظه پسران شهیدم وارد خانه میشوند و چشمانم بیناترمیشوند.

«شهید عبدالحمید تقوی» از روحانیون شاخص کهگیلویه و بویراحمد بود که توانست در سن ۲۰ سالگی ۱۲ جلد کتاب به رشته تحریر درآورد و در یکم مهر ماه ۱۳۴۲در شهر سوق متولد و سرانجام در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۶۴ در منطقه عملیاتی والفجر ۸ فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید سید منصور تقوی» در ۱۰ اسفندماه سال ۱۳۴۶ متولد و در ۲۹ تیرماه ۱۳۶۵ به درجه رفیع شهادت نائل شد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران ،مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی و هیئت همراه در منزل رزمندگان متوفی شیرخان عسکری حاضر و از نزدیک باخانواده وی دیدار وگفتگوکردند.

​مرحوم شیرخان عسکری از  ایثارگران اداره کل به عنوان کارشناس امور ایثارگران در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول به خدمت بود.

علی تن مشاور وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در امور ایثارگرن به همراه مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی و معاونین اداره کل از نمایشگاه عکس «تا انتها حضور»بازدید کردند.

هدف اصلی این نمایشگاه به تصویر کشاندن جغرافیای و مکان‌های طبیعت بکر استان است که با حضور ۳۹هنرمند عکاس و شامل  ۳۹ اثر به نمایش  گذاشته شد.

نمایشگاه گروهی عکاسی «تا انتهای حضور » از۲۳ تا ۳۰ خرداد ماه سال جاری از ساعت ۱۰ الی ۱۳ و ساعت ۱۶ الی ۱۹ عصر در نگارخانه باران واقع در میدان معلم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی میزبان علاقمندان خواهد بود.

وی درپایان سفرخود نشست صمیمی  با جانبازان،ایثارگران و رزمندگان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویر احمد داشت ودر جمع آنها به درد دل نشست.

تن در جمع ایثارگران اداره کل ارشاد گفت: همه ما به رزمندگان و ایثارگران کشورمان مدیون هستیم و وظیفه همه ماست که نسبت به این قشر توجه داشته باشیم و ما مسئولین باید بدون گفتن و درخواست ایثارگران بدانیم که مشکلات آنها چیست،یک ایثارگر نباید پشت در مسئول بماند همه ما باید نسبت به آنها دغدغه مند باشیم این وظیفه دنیوی و اخروی ماست.

از عمده مشکلات جانبازان،ایثارگران و رزمندگان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست وام و نبود مسکن  در اداره کل ارشاد این استان بود.

علی ت درپایانگفت: در مجلس طرح مسکن برای این نهاد تصویب شده و کسانی که عضو صندوق اعتباری هنر هستند میتوانند از این سهمیه برخوردار شوند.

درپایان از همه جانبازان،ایثارگران و رزمندگان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد تجلیل به عمل آمد.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.