مسلم مختاری

شهرستان بهمئی ، بزرگداشت سالروز ورود آزادگان  و تجلیل از ۲۲ آزاده سرفراز دفاع مقدس در این شهرستان

به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن ، مراسم تجلیل از آزادگان سرفراز شهرستان بهمئی برگزار شد.
کد خبر : 58511
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مرداد 1402 - 16:43

شهرستان بهمئی

بزرگداشت سالروز ورود آزادگان  و تجلیل از ۲۲ آزاده سرفراز دفاع مقدس در این شهرستان

به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن ، مراسم تجلیل از آزادگان سرفراز شهرستان بهمئی برگزار شد.

 مراسم تجلیل و بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در شهرستان بهمئی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ فرماندار بهمئی در این مراسم با اشاره به صبر و استقامت آزادگان در دوران اسارت و قدردانی از زحمات شبانه روزی این قشر گفت : همراهی ، اخلاق مداری و رافت اسلامی با دفاع مقدس و در صحنه های جنگ علیه دشمن متجاوز از ویژگی های منحصر به فرد جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ملت ایران است که آزادگان کشورمان از آن پیروزمندانه گذشتند.

علی محمدی با بیان اینکه ، اگر به آمار اسیران ایرانی در دوره هشت ساله جنگ تحمیلی دقت کنیم ، خواهیم دید در طول جنگ حدود ۴۵هزار نفر از رزمندگان اسلام به اسارت درآمدند و حدود ۲۵ هزار نفر دیگر از آنان مفقودالاثر شدند و افزود: باید به مشکلات مختلف این گروه رسیدگی شود تا دغدغه ای نداشته باشند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی هم دراین دیدار ، آزادگان را نمونه صبر ، فداکاری و از خودگذشتگی دانست و گفت: امروز دلجویی از خانواده های شهدا ، ایثارگران، جانبازان و آزادگان نشانه ارج نهادن به زحمات این عزیزان است.

سرهنگ غلامی نژاد افزود: آزادگان با سال ها اسارت و شکنجه در زندان ، به دشمنان نشان دادندکه جوانان ما برای دفاع از وطن خود از جان می گذرند اما ذره ای از خاک میهن را به دشمن نخواهد داد.

سالاری خرم رئیس بنیاد شهید و اُمور ایثارگران شهرستان بهمئی هم با بیان اینکه آزادگان جلوه ای از غیرت، مردانگی و ایستادگی برای کشور هستند که در دوران اسارت پایه های ایمان خود را قوی کردند و با خلوص نیت به میهن بازگشتند گفت: ایثارگران، آزادگان، جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس سرمایه‌های ارزشمند نظام اسلامی در مسیر بالندگی و اقتدار هستند و تجلیل از این عزیزان وظیفه همه مسئولان و مردم است.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی بهمئی گفت: آزادگان سرافراز هم به لحاظ روحی و هم جسمی در اسارت بودند، اما دشمن حتی از خردسال‌ترین اسیر ما هم نتوانست علیه نظام و انقلاب بهره برداری کند.

حجت الاسلام موسوی منش  افزود: مردانگی، غیرت، از خودگذشتگی و واژه‌هایی که در کتاب‌ها خوانده می‌شد از طریق این عزیزان به ظهور و بروز رسید.

شعبان بهمئی آزاده دوران دفاع مقدس ،  هم در این مراسم به بیان مشکلات آزادگان در زمینه های مختلف پرداخت و خواستار رفع مشکلات آنان شد.

شعبان بهمئی  افزود: آزادگان سرافراز، گنجینه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی هستند که برای رسیدن به ظفر و پیروزی سال‌ها در مقابل رنج‌ها، دشواری‌ها و شکنجه‌های رژیم بعثی در زندان‌ها و اردوگاه‌های عراق استقامت و ایستادگی کردند.

در این همایش تعدادی از قهرمانان صبر و مقاومت برخی مشکلات آزادگان از جمله موضوعات اقتصادی و اشتغال را مطرح کردند.

شهرستان بهمئی ۱۲۷ شهید، بیش از ۷۰۰ جانباز و ۲۲ آزاده را به نظام و انقلاب تقدیم انقلاب کرده است.

گفتنی است بیست و شش مرداد سال   ۶۹ سالروز ورود آزادگان به کشور  می باشد.

مسلم مختاری خبرنگار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.