داود طلوعی مطلق

رونمایی از کتاب “مبانی فرهنگ و رسانه در عصر جدید”/فرهنگ و رسانه دو همزاد ناگسستنی هستند

کتاب مبانی فرهنگ و رسانه در عصر جدید به نویسندگی دکتر امین درخشان چاپ و طی آئینی با حضور مسئولین استانی رونمائی شد.
کد خبر : 6074
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 اسفند 1399 - 8:57

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،طی آئینی مراسم رونمایی از کتاب تازه منتشر شده مبانی فرهنگ و رسانه در عصر جدید که توسط امین درخشان تألیف شده است با حضور مسئولین استانی رونمایی شد .
در این آئین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاونین و مدیران ستادی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، و جمعی از از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه ها حضور داشتند.
امین درخشان مؤلف کتاب فرهنگ و رسانه در حاشیه این رونمایی گفت: از زمانی که در حوزه فرهنگ مشغول به کار شدم و سپس در یک دانشگاه با ماهیت فرهنگی و رسانه ای تحصل کرده ام همواره علاقمند به نوشتن این کتاب داشته ام.
وی افزود: کتابم را تقدیم روح بزرگ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی کرده ام که در تقدیم نامه کتاب مطلبی کوتاهی در این زمینه نوشته شد.

درخشان در ادامه با اشاره به موضوع و محتوای اثر منشتر شده خود بیان کرد: آنچه مسلم است “فرهنگ” و “رسانه” در سیر تحولات گذشته تا به امروز دو همزاد ناگسستنی هر جامعه بوده و همچنین از مقتضیات زندگی اجتماعی بشر امروز هستند.
وی با بیان اینکه رسانه و فرهنگ دو جزء تفکیک‌ناپذیر زندگی اجتماعی انسان هستند خاصرنشان کرد: واقعیت این است که “انسان موجودی اجتماعی است” و در نگاه اولیه به این موجود اجتماعی، نحوه زندگی و موجودیت عینی آن را در زیست جهان مبتنی بر جهان پدیداری طبیعی وی مشاهده می‌کنیم که متشکل از دو جزء اصلی رسانه و فرهنگ و ارتباط متقابل این دو باهم است.
نویسنده کتاب فرهنگ و رسانه تصریح کرد: سیر تحولات جوامع مختلف به ویژه جوامع توسعه یافته نشان می دهد ترویج فرهنگ با استفاده از ظرفیت رسانه برای دستیابی به اهداف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی روشی مؤثر و کارآمد برای نیل به اهداف می باشد.
درخشان با بیان اینکه هر چند این اثر خالی از ایراد و کم و کاست نیست گفت: با جان و دل مشتاق و محتاج توصیه و تذکیر خوانندگان فهیم می‌باشم، اما در حقیقت کتاب به جهت درهم تنیدگی حوزه فرهنگ و رسانه واکاوی و پژوهشی است در پرداختن به مبانی فرهنگ و رسانه در عصر جدید است.
این نویسنده با اشاره به اینکه کتاب سواد رسانه ای اثر دوم خود برای تألیف است افزود: نقش و جایگاه سواد رسانه ای در شرایط کنونی موضوعی بسیار مهم و از مهمترین ضروریات زندگی اجتماعی مردم است
وی در پایان از همه کسانی که در خلال نگارش و تدوین این اثر به هر گونه‌ای با مساعدت‌های خویش یاری‌گر خود بوده‌اند با کمال امتنان قدردانی میکنم.
درخشان از آقای حسین پور مدیر موسسه انتشاراتی فرهنگ مانا در تهران که همکاری ویژه ای داشتند هم قدردانی کرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.