۰ نظر
۱۴۴ بازدید

داودطلوعی مطلق

سفروزیرفرهنگ وارشاداسلامی به استان کهگیلویه وبویراحمد

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  برای حضور در آئین پایانی شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان دنا-یاسوج به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.
کد خبر : 60740
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 - 8:05

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  برای حضور در آئین پایانی شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان دنا-یاسوج به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

وی بازدید از مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری (تالار مرکزی یاسوج)، دیدار با نماینده محترم ولی فقیه و شرکت در آیین اختتامیه «شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج-دنا» را از دیگر برنامه های سفر وزیر اعلام کرد.

بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری (تالار مرکزی یاسوج) + تصاویر

محمدمهدی اسماعیلی، وزیرفرهنگ وارشاداسلامی دربازدیداز پروژه بزرگ تالار مرکزی  افزود: با دست پر به این استان آمده ایم به گونه ای که یک هزار میلیارد ریال برای تکمیل مجتمع های فرهنگی و ۵۰۰ میلیارد ریال برای کتابخانه های استان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: همچنین ۲ سینمای استان در آستانه افتتاح قرار دارند و سینمای جدید و مجهزی هم در صورت تخصیص زمین از سوی استاندار در یاسوج ساخته می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: وزارت ارشاد در بدو کار با طرح های نیمه تمام بسیاری مواجه بو اما در مدت این ۲ سال عملیات اجرایی آن ها فعال شده است.

اسماعیلی تاکید کرد: طرح تالار مرکزی یکی از همین طرح هاست که پس از ۱۵ سال در دولت سیزدهم شتاب گرفته و فعال شده است و در ۲۲ بهمن ماه امسال فاز نخست آن افتتاح می شود.

وی افزود: استاندار کهگیلویه وبویداحمد در سفر دوم رئیس جمهور کارنامه بسیار خوبی را از وضعیت اجرایی طرح های مصوب که جای قدردانی از وی دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده برای خبرنگاران؛ گفت: در ابتدای دولت تنها چهار هزار نفر عضو صندوق هنرمندان بودند اما هم اینک ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر اکنون عضو صندوق هنر در کشور هستند ضمن اینکه در روز خبرنگار نبز هدیه ۲۰ میلیون ریالی به خبرنگاران کشور اهدا شد.

اسماعیلی عنوان کرد: مجتمع شهر و هنر بزرگ به زودی در پرند کلنگ زنی خواهد شد و برای همه اهالی رسانه در استان های مختلف این طرح اجرا می شود.

طبق اعلام استاندار کهگیلویه و بویراحمد، وزیر فرهنگ برای حضور در آئین پایانی شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان دنا-یاسوج وارد استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد.

وی بازدید از مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری (تالار مرکزی یاسوج)، دیدار با نماینده محترم ولی فقیه و شرکت در آیین پایانی «شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج-دنا» را از دیگر برنامه های سفر وزیر اعلام کرد.

سید علی احمدزاده شرکت وزیر را در یادواره ۱۲۲۵ شهید تیپ همیشه سرافراز ۴۸ استان را پایان بخش سفر وزیر به کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت های مختلف وزیر برای برطرف شدن مشکلات حوزه فرهنگ و هنر، تکمیل و بهره برداری طرحهای عمرانی استفاده کنیم.

شصت و هفتمین جشنواره ی منطقه ای سینمای جوان دنا از سوم تا ششم مهرماه ۱۴۰۲ در یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد در حال برگزاری است.

یک هزار و ۲۸ اثر در دو بخش فیلم و عکس به دبیرخانه جشنواره در استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال شده است.

آئین پایانی شصت و هفتمین جشنواره ی منطقه ای سینمای جوان دنا با حضور اهالی فرهنگ و هنر و رسانه و استان و هنرمندان برگزیده جشنواره از ۱۰ استان کشور برگزار می‌شود.

 

دیدارو زیر فرهنگ وارشاداسلامی با نمایدنده ولی فقیه در استان

آیت الله سید نصیر حسینی نمایدنده ولی فقیه در استان  در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یاسوج اظهار کرد: رواج آسیب‌های اجتماعی در جامعه بیداد می‌کند.به گونه ای که ۳۵ درصد طلاق در جامعه افزایش یافته یعنی از هر سه ازدواج یکی به طلاق می‌انجامد.

وی افزود: اعتیاد هم یکی دیگری از آسیب‌های اجتماعی بوده که خانمان سوز است بنابراین ما باید روی مسائل فرهنگی کار شود.چنانچه رفاه و امکانات در جامعه فراهم شود، درک مسائل فرهنگی بیشتر می شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: چهار هزار شبکه رسانه‌ای علیه نظام اسلامی در حال دشمنی هستند و مغالطه می‌کنند. رسانه‌های غربی در حال مغالطه هستند.

آیت الله حسینی عنوان کرد: وظیفه ما خیلی سنگین است و باید مسائل فرهنگ اسلامی را بیش از گذشته مدنظر داشته باشیم.

وی به نبود سینما در مرکز استان، ادامه داد: ساخت و احداث زیرساخت‌های فرهنگی در سطح استان ضرورت دارد.

آیت الله سید نصیر حسینی روز پنجشنبه در یدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یاسوج اظهار کرد: رواج آسیب‌های اجتماعی در جامعه بیداد می‌کند.به گونه ای که ۳۵ درصد طلاق در جامعه افزایش یافته یعنی از هر سه ازدواج یکی به طلاق می‌انجامد.

وی افزود: اعتیاد هم یکی دیگری از آسیب‌های اجتماعی بوده که خانمان سوز است بنابراین ما باید روی مسائل فرهنگی کار شود.چنانچه رفاه و امکانات در جامعه فراهم شود، درک مسائل فرهنگی بیشتر می شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: چهار هزار شبکه رسانه‌ای علیه نظام اسلامی در حال دشمنی هستند و مغالطه می‌کنند. رسانه‌های غربی در حال مغالطه هستند.

آیت الله حسینی عنوان کرد: وظیفه ما خیلی سنگین است و باید مسائل فرهنگ اسلامی را بیش از گذشته مدنظر داشته باشیم.

وی به نبود سینما در مرکز استان، ادامه داد: ساخت و احداث زیرساخت‌های فرهنگی در سطح استان ضرورت دارد.

سیدعلی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد

احمدزاده تاکید کرد: با حوزه هنری صحبت‌هایی در این خصوص شده است تا این فیلم تهیه شود.

وی ابراز کرد: استان این آمادگی را دارد که ۵۰ درصد هزینه برای ساخت چند فیلم از شهدای شاخص استان را پرداخت کند.

سید علی احمدزاده روز پنجشنبه در حاشیه دیدار مسئولان استانی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یاسوج اظهار کرد: یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد سینما است و این مهم مطالبه جدی مردم است.

وی افزود: در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به طور جدی مشکل زمین دولتی وجود دارد و تاکنون علاجی برای این مهم نبوده است.

«محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ وارشاداسلامی  در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج، اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی امروز شاهد رشد، پیشرفت و تعالی در زمینه‌های مختلف هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران با تمرکز بر روی مناطق کمتر توسعه یافته و محروم در این ۴۵ سال خدمات بزرگی را به مردم ارائه کرده است.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی نشان داد نظام دینی یک نظریه عالی برای پیشرفت دنیا و سعادت در آخرت دارد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در همه تعابیری که از سیاست بین اندیشمندان دینی ما وجود دارد، سیاست را وسیله‌ای برای عمران در دنیا و سعادت در آخرت عنوان می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید بر اینکه نظام دینی به دنبال انزوا و روی برگرداندن از پیشرفت و آبادانی نیست، افزود: گواه آن این کارنامه ۴۵ ساله است.

وی جمهوری اسلامی ایران را در عرصه‌های مختلف مثل خورشید در منطقه و بین الملل درخشان دانست و بیان کرد: ما تجربیات را در همین حیات خودمان در انقلاب اسلامی دیدیم، دشمن بعثی در جنگ تحمیلی تا بن دندان مسلح با حمایت دیگر کشورها ولی ما با دست خالی با مجاهدت فرزندانمان در این میدان و با تقدیم شهدای بزرگ که این استان نیز حدود دو شهید نیز دارد، در برابر دشمنان ایستادگی کردیم.

    

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

۱۴ هزار رسانه در کشور داریم/ نبود نظام صنفی منسجم در محور رسانه

ایمان شمسایی ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران یاسوج، افزود: در حال حاضر تعداد اعضای سامانه جامع رسانه‌ها در سطح کشور از ۴ هزار نفر به ۱۱ هزار و ۵٠٠ نفر رسیده است.

شمسایی تصریح کرد: در این محور، سامانه پیگیری خدمات و پوشش محورهای مختلف را انجام می‌دهد.

شمسایی با اشاره به بخشی از ضعف‌های موجود، خاطرنشان کرد: نظام صنفی منسجمی در حوزه رسانه نداریم و باید ساماندهی مناسبی شکل بگیرد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مسکن خبرنگاران، گفت: ۴۹۵ خبرنگار از ظرفیت ۵ هزار مسکن هنرمندان در قالب نهضت ملی مسکن بهره مند شده و پیگیری‌ها در محورهای مختلف انجام می‌شود.

وی به وضعیت توزیع آگهی‌ها اشاره کرد و عنوان داشت: بر اساس مصوبه معاون رئیس جمهور دستگاه‌ها حق ندارند که تعیین تکلیف کرده که آگهی در کجا کار شود و توزیع بر اساس قانون و از طریق ادارت کل فرهنگ و ارشاد خواهد بود.

شمسایی با تاکید بر عدالت حمایتی، خاطرنشان کرد: حمایت از رسانه‌های محلی برای ما یک اصل است و بر اساس بحث استاندارد جهانی و هدفگذاری انجام شده اقدام خواهد شد.

وی ابراز داشت: سیاست دولت حمایت قطعی از رسانه‌های محلی بوده و در این محور نیز حرکت خواهیم کرد.

شمسایی به مبحث توزیع آگهی‌ها اشاره کرد و عنوان داشت: در سال ۱۴٠٠، ۶۸۲ میلیون تومان آگهی در بین روزنامه‌های کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده که این رقم به به ۱ میلیارد و ۹٠٠ میلیون تومان در سال ۱۴٠۱ رسید.

وی افزود: میزان توزیع آگهی این استان در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴٠۲، ۱ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان بود.

 

بازیدوزیرفرهنگ وارشاداسلامی از نمایشگاه عکس شصت و هفتمین جشنواره منطقه ای عکس یاسوج

وزیر فرهنگ وارشاداسلامی به همراه معاونین،استاندار،ومدیران استانی  از نمایشگاه عکس  شصت و هفتمین جشنواره منطقه ای یاسوج دیدن کردند.

در بخش عکس (عکس و تک عکس)  ۸۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده و آثار زیادی در بخش عکس مربوط به استان های ارومیه، آذربایجان و مرکزی بوده است.

در این جشنواره هنرمندانی از ۱۰ استان همدان،ایلام، کرمانشاه، فارس، خوزستان، آذربایجان غربی، لرستان، مرکزی، خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد حضور دارند.

جواد پورصمد، حسن غفاری و رئوف محسنی شرق نیز داور عکس‌های متقاضی حضور در شصت‌وهفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج هستند.

برگزاری چنین جشنواره ای فرصت خوبی برای معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایتخت طبیعت است.

 

 

اختتامیه شصت و هفتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان یاسوج_ دنا

امین درخشان دبیر شصت و هفتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان یاسوج_ دنا در اختتامیه این جشنواره ضمن خوشامد گویی به هنرمندان و محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت همراه گفت: استان کهگیلویه و بویر احمدبه زعم آنچه رخ داده است میزبانی شایسه ای از هنرمندان ۱۰ استان حاضر در این جشنواره منطقه ای داشته است.

وی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره باعث یک انسجام فرهنگی و هنری ویژه در میان هنرمندان استان شد و ضمن تشکر از همکاری مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و دفتر انجمن سینمای جوان یاسوج که در واقع دبیرخانه اجرایی این جشنواره را برعهده داشت واقعا شاهد بودیم که این جشنواره توسط خود هنرمندان و آقای کاظمی جو به عنوان مدیر دفتر انجمن استان به خوبی و شایستگی برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویر احمد افزود: در این جشنواره ۷۹۰ دقیقه فیلم کوتاه اکران شد و مورد توجه و استقبال هنرمندان وهنر دوستان قرار کرفت و نمایشگاه هم مجموعه اثار برتر بود که به نمایش گذاشته شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان خواسته هایی دارد که توجه جدی به زیرساخت های فرهنگی و هنری این استان است و اگر بخواهیم تناسبی بین سرانه جمعیتنی و تعداد هنرمندان بگیریم واقعا این نیاز بسیار احساس می شود و این استان سرشار از چهره های درجه یک است که شایسه حمایت زیرساختی و تولیدی است. یکی از بزرگترین خواسته های ما بحث سینماها است که دو سینما به هت استاندار محترم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی در سطح استان در آستانه افتتاح است. اما مرکز استان نیز شایسته و نیازمند یک سالن سینما اختصاصی است و امیدوارم این مشکل با تدبیر دولت سیزدهم حل شود. همچنین توجه و حمایت و تقویت تولیدات فرهنگی و هنری استان را خواهانیم.

سید علی احمد زاده استاندارکهگیلویه وبویراحمد در آئین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج، افزود: ۲۷٠ میلیارد تومان برای احداث مجتمع بزرگ فرهنگی استان سرمایه گذاری شده و تا دهه فجر فاز اول آن تکمیل می‌شود

احمد زاده با تاکید بر توسعه تجهیزاتی و زیرساختی فرهنگ و هنر استان، ابراز داشت: زمین برای احداث سینما در مرکز استان پیگیری و تأمین اعتبار کامل ساخت و تجهیز توسط وزارت فرهنگ و ارشاد را خواهیم داشت.

احمد زاده همچنین به حمایت‌های دولت سیزدهم در بحث توسعه فرهنگی، عنوان داشت: ۱٠٠ میلیارد تومان برای مجتمع فرهنگی و ۵٠ میلیارد تومان برای کتابخانه های کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافت.

استاندار گفت: نگاه ما بر حمایت از نیروی انسانی و جوانان و توسعه زیرساخت فرهنگی _ هنری استان است.

مهدی آذرپندار، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در اختتامیه شصت و هفتیمن جشنواره منطقه ای سینمای جوان یاسوج _ دنا، گفت: باید به این نکته اشاره کنم که در برخی اختتامیه های جشنواره فیلم کوتاه تهران هم امکان حضور وزیر و فرهنگ و ارشاد اسلامی رخ نداده است، اما بسیار خرسندیم که جناب آقای اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه جشنوراه منطقه ای سینمای جوان حاضر شده اند که نشان از توجه ایشان به فرهنگ و هنر درسراسر کشور است.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران خطاب به وزیر ارشاد گفت: خانواده سینمای جوان بسیار مشتاق هستند تا آخرین وضعیت بودجه حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارتقای تجهیزات دفاتر انجمن را بدانند، همان طور که می دانید بیش از ۱۲ سال است که دفاتر انجمن به لحاظ ارتقای تجهیزات فنی اتفاق خاصی را ندیدند که با تدبیر حضرتعالی انشاالله بزودی این یادگاری ارزشمند از سوی دولت سیزدهم و حضرتعالی برای انجمن بماند.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه شصت و هفتیمن جشنواره منطقه ای سینمای جوان یاسوج _ دنا گفت:  بسیار خوشحالم که روند جشنواره های ما از استان کهگیلویه و بویراحمد و جشنواره منطقه ای سینمای جوان آغاز شده است و امیدوار این روند در ادامه که به قله آن یعنی مجموعه جشنواره های بین المللی فجر در بهمن ماه است می رسد اینچنین پرشور و شوق باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه اقدامات این وزارت خانه در حمایت از استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دراین استان نگاهمان پرورش هر چه بیشتر حوزه فرهنگ و هنر و ارتقای روز افزون آن است که البته نیازمند زیرساخت هایی است. متاسفانهدر این استان نیز مجموعه ای را داشتیم که ۱۶ سال است کار ساخت آن آغاز شده و هنوز به اتمام نرسیده، این اتفاق باعث ناامیدی می شود واصلا راضی کننده نیست؛ از ابتدای شروع به کار دولت مردمی با مجموعه ای از اینگونه طرح های عمرانی روبرو بودیم که خوشبختانه بسیاری از آن ها را به سامان رساندیم و انشاالله بزودی پروژه استان کهگیلویه و بویراحمد هم افتتاح می شود.

اسماعیلی با اعلام این خبر که بزودی ساخت پردیس سینمایی یاسوج آغاز می شود، اظهار داشت: شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر باید پردیس سینمایی داشته باشند و یک سینما کافی نیست، در همین راستا باید از استاندار محترم تشکر کنم که مساعدت کردند تا بزودی زمین مورد نظر برای ساخت این پردیس اختصاص داده شود تا در حداقل زمان ممکن پردیسی سینمایی در شأن استان ساخته و راه اندازی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با  بیان اینکه مهم ترین بخش سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجمن سینمای جوانان ایران است گفت: این انجمن با سابقه و فعالیت گسترده ای که دارد،  بسیاری از هنرمندان اصیل کشور را پرورش داده و به رشد و بالندگی رسانده است.

اسماعیلی در پایان اظهار داشت: طی چند روزه آینده ۱۸۰ میلیارد تومان به دفاتر انجمن سینمای جوان اختصاص خواهد یافت و ۵۸ دفتر این انجمن هر یک به صورت میانگین ۳ الی ۱۰ میلیارد تومان حمایت مالی دریافت خواهند کرد؛ هچنین با صحبتی که با استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد داشتیم مبلغ ۴ میلیارد تومان جداگانه اعتبار جهت تامین مکان مناسب با تجهیزات لازم برای دفتر انجمن سینمای جوان یاسوج اختصاص می دهیم که انشاالله الباقی این حمایت توسط استانداری تامین می شود.

اهداء لباس محلی به وزیر فرهنگ وارشاداسلامی 

 

اهداء عکس وزیر توسط هنرمند استان کهگیلویه وبویراحمد(عباداله کرمی)

 

منتخبین شصت و هفتمین جشنواره فیلم دنا با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

     

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.