مسلم مختاری

اعزام دانش آموزان دختر بهمئی به راهیان نور + تصاویر

160 دانش آموز دختر متوسطه دوم شهرستان بهمئی در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند.
کد خبر : 63814
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 آبان 1402 - 19:10

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی در این مراسم گفت: نخستین کاروان راهیان نوردانش آموزان دختر شهرستان بهمئی برای بازدید از مناطق عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس به مدت چهارروز به جنوب کشور اعزام شدند.

سرهنگ مهدی غلامی نژاد با بیان اینکه ، هدف از اجرای این برنامه فرهنگی آشنایی بیشتر دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت است افزود: قرار است تا پایان سال جاری بیش از یک هزار دانش آموز شهرستان بهمئی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شوند که در این مرحله از اردوی راهیان نور بیش از ۱۶۰ نفر از دانش آموزان دختر مدارس شهرستان به همراه کارشناسان ، راویان و نیروهای آموزش دیده به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

امام جمعه شهر لیکک هم گفت: دانش آموزان علاوه بر بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و تجدید میثاق با شهدا وآرمان‌های انقلاب اسلامی از برنامه‌های فرهنگی و معنوی نیز بهره‌مند می‌شوند.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی افزود: این سفر برای آشنایی دانش‌آموزان با رشادت‌ها ، ازخودشتگی رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس صورت می گیرد.

وی گفت: اردوهای راهیان نور جهادفرهنگی برای مقابله باجنگ نرم دشمنان است و  باید این فرهنگ را به نسل‌های جوان انتقال دهیم.

مدیر آموزش و  پرورش بهمئی هم گفت: حضور کاروان راهیان نور دانش آموزی بهمئی در یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس علاوه بر فراگیری آموزش های جدید و راه  و رسم زندگی در راستای بهرهمندی دانش آموزان از آموزش های درس آمادگی دفاعی دوره متوسطه و دبیرستان صورت خواهد گرفت.

مسعود فرحبخش افزود: این اعزام برای تقویت روحیه شهادت‌طلبی و ایثارگری و مبارزه با تهاجمات غرب و هم‌چنین تقویت حس ایثارگری در دانش‌آموزان برگزار شد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان از یادمان‌های شهدا در مناطق عملیاتی شلمچه، هویزه، القمه، معراج الشهدا، دهلاویه، و اروند بازدید میکنند گفت: در این چهار روز علاوه بر بازدید، اجرای برنامه‌های فرهنگی متعدد در قالب نمایش نامه عملیات‌های مختلف جنگ و همچنین نحوه شهادت شهدا به تصویر کشیده میشود تا دانش آموزان با واقعیت‌ها و رشادت‌های رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس بهتر آشنا شوند.

بنا بر اعلام مسئولان تا پایان سال جاری بیش از یک هزار دانش آموز دختر و پسر بهمئی در قالب اردوی راهیان نور از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید می‌کنند.

در اولین اردوی زیارتی تفریحی ، دانش آموزان دختر بهمئی با ۴ دستگاه اتوبوس به مدت چهار روز به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

مسلم مختاری خبرنگار

                      

                                          

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.