۰ نظر
۶۲ بازدید

داود طلوعی مطلق

در جلسه شورای اداری کهگیلویه مطرح شداختصاص ۵۳ هزار میلیارد ریال به زیر ساخت های حوزه کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش چشمگیر اعتبارات این استان در دولت سیزدهم گفت: امسال ۵۳ هزار میلیارد ریال به توسعه زیرساخت‌های حمل ونقل کهگیلویه و بویر احمد اختصاص یافته است.
کد خبر : 65427
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آذر 1402 - 17:58

 

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت وبرنامه ‌ریزی استان، جهانگیر شاهینی چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان کهگیلویه اظهار کرد: در سال جاری اعتبارات این استان ۱۳۵ هزار میلیارد ریال است که در حوزه‌های مختلف راه، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش ، پروژه‌های آب و بخش فرهنگ توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی و اولویت بندی تخصیص اعتبارات بر اساس شاخص های توسعه نیافتگی در حوزه‌های مشخص شده تقسیم خواهد شد.

شاهینی یکی از مشکلات اصلی این استان را عدم توسعه راه های ارتباطی دانست و تصریح کرد: ۵۳ هزار میلیارد ریال از بودجه استان به توسعه راه‌های ارتباطی تخصیص داده شده است.

همچنان ایشان حضور سرمایه گذاران را نقش مهمی در توسعه همه جانبه استان دانست. رییس سازمان برنامه و بودجه توسعه زیرساخت ها را از اولویت‌های محوری این نهاد در تخصیص اعتبارات دانست و گفت: هیچ پروژه جدیدی نباید از سوی فرمانداری‌ها تعریف شود و باید تکمیل پروژه های نیمه تمام در دستور کار فرمانداران باشد.

شاهینی اظهارکرد: این استان دارای سرمایه انسانی توانمندی در حوزه‌های مختلف است که باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کردکهگیلویه و بویراحمد اگرچه منطقه ای زرخیر با ظرفیت های متنوع و داشته های فراوان است اما به دلیل مشکلات عمیق و انباشت شده از گذشته همواره با واژه نامانوس محرومیت عجین بوده که ظرف ۲ سال گذشته و برغم شرایط سخت اقتصادی در سایه نگاه‌های ویژه دولتمردان سیزدهم به مسیر اصلی توسعه هدفمند بازگشته است.

طرح های عمرانی و اقتصادی بزرگ شامل جاده ارتباطی پاتاوه به دهدشت، کارخانه پتروشیمی و سد چمشیر گچساران و همچنین کارخانه قند یاسوج که پس از ۲۰تا۳۰سال انتظار با تلاش های بی وقفه مسوولان در سفر رئیس جمهور تکمیل، احیا و به بهره برداری رسیدند و همین امر حاکی از رویکرد متوازن دولت سیزدهم در کهگیلویه و بویراحمد است.

کهگیلویه وبویراحمد با توجه به موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه ای که افزون بر۴۰درصد گونه های گیاهی و دارویی کشور را هم اینک در خود جای داده است.این خطه با یک درصد خاک و جمعیت کشور بیش از ۱۰درصد روان آبهای ایران را دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.