مسلم مختاری

پویش بزرگ بذرکاری در منطقه کفش کنان در شهرستان بهمئی + تصاویر

پویش بزرگ بذرکاری برای احیای جنگل های منطقه کفش کنان در شهرستان بهمئی با حضور اقشار مختلف ، طبیعت‌ دوستان و مسولان برگزار شد.
کد خبر : 66292
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 آذر 1402 - 21:01

فرمانداری و منابع طبیعی شهرستان بهمئی ، گردان فجر تیپ نیروی مخصوص امام حسن مجتبی ع ، انجمن حفاظت از محیط زیست آریو برزن و گروه صدقه سبز از شهرستان بهبهان در این برنامه مشارکت و همکاری داشتند.

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ فرماندار شهرستان بهمئی در این پویش بذرکاری ، با قدردانی از مشارکت های مردمی برای بذرکاری در شهرستان گفت: این اقدام در راستای پویش مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور انجام شد.

علی محمدی با بیان اینکه ، پویش‌های مختلفی در سطح شهرستان طی دو ماه گذشته برگزار شدکه یکی از این پویش‌ها، پویش بذرکاری است افزود: اجرای چنین طرحی باعث شد تا همه دستگاه‌ها موظف به همکاری در حوزه درختکاری و کاشت یک میلیارد درخت در چهار سال در کل کشور شوند.

وی همچنین گفت: بذرکاری مراتع و جنگل ها در راستای تکمیل عملیات احداث و مرمت طرح‌های آبخیزداری و به منظور افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل روان آب صورت گرفت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهمئی هم با قدردانی از تلاش های شبانه روزی دوستداران محیط زیست و حمایت های بی شائبه اداره کل منابع طبیعی استان و فرمانداری بهمئی گفت : این طرح در راستای برنامه‌های اجرایی پویش مردمی کاشت یه میلیارد درخت و جلوگیری از قطع درختان خودرو و جنگلی اجرایی شده است و  تاکنون بخش زیادی از زمین های مستعد شهرستان‌ برای اجرای این طرح مکان یابی و شناسایی شده است.

زینب بابایی افزود:  دوستداران طبیعت از جمله ؛ فرمانداری و منابع طبیعی شهرستان بهمئی ، گردان فجر تیپ نیروی مخصوص امام حسن مجتبی ع ، انجمن حفاظت از محیط زیست آریو برزن و گروه صدقه سبز از شهرستان بهبهان در راستای احیاء جنگل‌ها در پویش مردمی و بذرکاری جنگل ها مشارکت داشتند.

وی با بیان اینکه ، بذرها و نهال‌هایی که در این طرح تهیه و در نظر گرفته شده است، بذرها و نهال‌های بومی استان است گفت: بذر کاری در این پویش محدود به زمان خاصی نیست و امسال تا پایان، بذرکاری ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهمئی گفت: عملیات بذر کاری در زمین های جنگلی آسیب دیده ناشی از آتش سوزی، خشکسالی، آفات و خشکیدگی بلوط این شهرستان تا پایان سال جاری اجرا خواهد شد.

مسئول انجمن حمایت از محیط زیست آریو برزن هم در این پویش گفت: مقابله با فرسایش خاک، جذب منابع آب زیرزمینی، افزایش تنوع زیستی، کنترل روان آبها، حفظ وضعیت موجود خاک، بهبود زیستگاه‌های حیات وحش و بهره برداری اقتصادی از مهمترین مزایای اجرای این طرح است.

محمد علیزاده در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت درکشور، بذر‌های بادام کوهی برای حفظ منابع طبیعی در زیستگاه طبیعی حوزه آبخیز مناطق مختلف در این شهرستان کاشته شد.

وی با بیان اینکه ، هر هکتار جنگل به طور متوسط سالیانه ۲ هزار متر مکعب آب را در خود ذخیره می‌کند گفت: این عملیات به منظور افزایش پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل رواناب در مراتع اطراف شهرستان بهمئی انجام گرفت.

 مسئول انجمن حمایت از محیط زیست آریو برزن ادامه داد: استفاده از گونه‌های با ارزش بومی و تأمین بذر آن از پایه‌های محلی، ضمن کاهش هزینه‌های اجرا و وابستگی به بذور خارجی، درصد موفقیت را نیز افزایش می‌دهد.

مسلم مختاری خبرنگار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.