مسلم مختاری

دلیل حضور و دستاورد سفر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان بهمئی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در سفر یک روزه به بهمئی که به همراه تعدادی از مدیران کل در حوزه‌های مختلف انجام گرفت از طرح‌های مختلف بازدید کرد.
کد خبر : 67307
تاریخ انتشار : جمعه 22 دی 1402 - 18:22

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ در روز چهارشنبه ۲۰ دیماه ۱۴۰۲  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران استانی و مدیران انقلابی دولت سیزدهم در شهرستان بهمئی ( شهر لیکک ، بخش سرآسیاب یوسفی و بخش ممبی ) حضور یافتند و با حضور در بین مردم  علاوه بر پاسخگویی به مطالبات آنان ، به پیگیری آخرین وضعیت طرح های مختلف عمرانی و زیربنایی شهرستان بهمئی پرداختند.

مدیران کل استان و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به درخواست علی محمدی فرماندار بهمئی که از هفته ها پیش برای این سفر برنامه ریزی و تدارک دیده شده بود به بهمئی سفر کردند.

البته قرار بود این سفر دو هفته پیش انجام شود که با توجه به سفر کاری و اداری پیش آمده برای برخی از مدیران و معاونینی که قرار بود در این سفر حضور داشته باشند زمان و تاریخ برنامه به روز چهارشنبه ۲۰ دیماه ۱۴۰۲ تغییر یافت.

در این سفر که یک روز به طول انجامید و از اوایل صبح از ورودی شهر لیکک ، تا مراکز بخش ها و روستاهای بخش ممبی و سرآسیاب یوسفی ادامه داشت و به برگزاری نشست مدیران بهمئی در جلسه شورای اداری انجامید تا پاسی از شب ، بحث و بررسی طرح های گوناگون این شهرستان ادامه  یافت.

مشکلات ، موانع و راهکارهای تقویت و تکمیل طرح های زیر مورد بررسی قرار گرفت.

طرح های مختلفی از جمله طرح آبرسانی از سد کوثر به شهرستان بهمئی ، خطوط انتقال ، منبع های ذخیره آب ، طرح محور و جاده ارتباطی لیکک به جایزان ، دیدار با تعدادی از مردم ، طرح ورودی و دروازه قرآن شهر لیکک ،  طرح آسفالت ، بازدید روستاهای حومه شهر از جمله روستای قبر قیصر ، طرح نهضت ملی مسکن ، در بخش سرآسیاب یوسفی ( آسفالت معابر سرآسیاب ، سد آبی و خاکی سرآسیاب ) و در بخش ممبی (جاده اصلی بین شهر ممبی ، محور های ارتباطی بخش ممبی ) مورد بازدید قرار گرفت.

یکی از طرح هایی که مورد بازدید قرار گرفت ، طرح نهضت ملی مسکن شهرستان بهمئی در محل مسکن مهر است ، با توجه به موانعی که برای اجرای این طرح وجود داشت ، مقرر شد که تمام موانع این طرح و از فردای روز بازدید ، یعنی روز پنج شنبه ۲۱ دیماه ۱۴۰۲ تمام موانع و مشکلات موجود برطرف شود و در صورت مراجعه مردم به همت شهرداری لیکک نسبت به شروع صدور پروانه ساخت منازل این طرح اقدام کنند.

موضوع مهم دیگری که در این سفر اتفاق افتاد و برای مردم این دیار خبر  خوبی است ، به مناقصه رفتن سد آبی و خاکی سرآسیاب یوسفی است.

در این سفر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران استانی با خانواده شهید والامقام سید عباس رام نژاد دیدار و گفتگو کردند.

تاکید بر رفع مشکلات و موانع طرح‌های عمرانی در بهمئی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر تکمیل و تسریع در روند پیشرفت طرح‌های مختلف عمرانی در بهمئی تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در سفر یک روزه به بهمئی که به همراه تعدادی از مدیران کل در حوزه‌های مختلف انجام گرفت از طرح‌های مختلف بازدید کرد.

علی محمد روستا بر تسریع در احداث و تکمیل طرح‌های عمرانی با درصد پیشرفت کاری بالا در شهرستان بهمئی به منظور خدمات رسانی هر چه بهتر به مردم این شهرستان تاکید کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها زمینه توسعه و پیشرفت شهرستان بهمئی، به همراه اشتغال زایی فراهم خواهد شد.

وی خواستار پیگیری و رفع مشکلات طرح‌های در دست اجرا به همت کارشناسان و حوزه‌های عمرانی شهرستان‌ها، به منظور استفاده از خدمات این طرح‌ها برای مردم شهرستان بهمئی شد و گفت: یکی از طرح‌هایی که به همت این دولت به زودی عملیات اجرائی آن آغاز خواهد شد طرح نهضت ملی مسکن است که درصدد رفع موانع و مشکلات آن هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به اینکه، محور ارتباطی این شهرستان به خوزستان یکی از مهمترین طرح‌های در دست اجرا در شهرستان بهمئی است که با اجرای این طرح، فاصله این شهرستان با استان خوزستان ۴۰ کیلومتر کاهش می‌یابد گفت: طول این مسیر ۲۳ کیلومتر و حداقل عرض آن ۱۲ متر بوده که مرحله اول این طرح به طول ۶ کیلومتر از محل اعتبارات نفت در حال ساخت است.

فرماندار بهمئی هم در این بازدید‌ها از بهره برداری چندین طرح مختلف تا دهه فجر امسال خبر داد و گفت: با برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته تلاش برای رسیدگی به مشکلات و محرومیت زدایی در این شهرستان با اجرا و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در دستور کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی قرار دارد.

علی محمدی فرماندار شهرستان بهمئی هم بر ضرورت رفع مشکلات حوزه آب و تسریع در بهره برداری این طرح مهم تاکید کرد و گفت: یکی از مطالبات و خواسته‌های مهم مردم این شهرستان تکمیل و بهره برداری از طرح آبرسانی سدکوثر به لیکک و روستا‌های اطراف است که طی یکسال گذشته اجرای آن روند خوبی داشته است.

علی محمدی در خصوص تکمیل جاده لیکک به جایزان گفت: با توجه به اینکه تکمیل بخشی از این مسیر بر عهده استان خوزستان می‌باشد، امیدوار هستیم با همکاری بیشتر مسئولین این استان هرچه زودتر شاهد تکمیل و افتتاح این طرح باشیم.

وی گفت: مهمترین ویژگی این مسیر خروج شهرستان بهمئی از بن بست، کاهش چشمگیر فاصله شهرستان با دیگر شهر‌های استان‌های همجوار، کاهش بار ترافیکی مسیر قبلی در محور بهبهان به شهرستان بهمئی، رونق گردشگری و افزایش مبادلات بین دو استان از دیگر اهداف این طرح است.

فرماندار بهمئی گفت: با راه اندازی این محور، فاصله ارتباطی شهرستان بهمئی با چند شهر مهم و اقتصادی استان خوزستان کاهش طول مسیر را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای این استان گفت: با بهره برداری از این طرح بزرگ آبرسانی آب آشامیدنی ۸۵ هزار نفر تامین می‌شود.

آرش مصلح با بیان اینکه، مردم شهرستان بهمئی به دلایل گرمای هوا و گرمسیری بودن از گذشته تاکنون از تنش آبی شدید رنج می‌برند افزود: این طرح ۲۳ آذرماه ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد و تا قبل از سفر ریاست جمهور به استان در سال ۱۴۰۰ ، فقط ۴٠ درصد پیشرفت کاری داشت.

مصلح با بیان اینکه، این طرح آبرسانی هم اکنون بیش از ۷۷ درصد پیشرفت کاری دارد اضافه کرد: در بهمن ماه ۱۴۰۱ هم ۲۷٠ میلیارد تومان به آن اختصاص داده شد.

وی با اشاره به اینکه خط انتقال این طرح ۵۵ کیلومتر طول دارد گفت: مخزن ذخیره آن نیز ۱۸ هزار مترمکعب است.

مصلح اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲٠٠ میلیارد تومان در این طرح آبرسانی هزینه شد.

مدیرعامل آب شرکت منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در قالب طرح آبرسانی به لیکک ، هشت و نیم میلیون متر مکعب آب انتقال داده می شود افزود: سه میلیون متر مکعب آن در حوزه صنعت و پنج میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آن آشامیدنی است.

وی اضافه کرد: در این طرح علاوه برتامین آب آشامیدنی ، اشتغال زایی هم صورت خواهد گرفت، بطوری که حدود ۵۰۰ واحد تولیدی کوچک و متوسط از این طرح بهره مند می‌شوند.
مصلح بابیان به اینکه، با اجرای این طرحِ مهم آبرسانی، آب مورد نیاز مردم شهرستان بهمئی تا ۲۵ سال آینده تامین می‌شود ادامه داد: براساس تعهدات صورت گرفته این طرح در دهه فجر سال ۱۴٠۲، تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بیش از ۵۵۰ روستای این استان طرح هادی اجرا شد.

موسوی عنوان کرد: تعداد یک هزار و ۷۰۰ روستا در کل استان وجود دارد که ۷۲۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار است و در اولویت برنامه‌های بنیاد مسکن برای اجرای طرح هادی قرار دارند و برای آن‌ها تهیه طرح هادی صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: امسال تاکنون نقشه برداری ۵۲ روستا انجام و طرح بازنگری و تهیه محدوده ۷۲ روستا محقق شد.

وی تصریح کرد: در حوزه عمران روستایی ۱۹٠ هزار متر مربع زیرسازی، ۲۳٠ هزار متر بیس ریزی و ۵۴٠ هزار متر مربع آسفالت اجرا شده و در بحث جذب قیر رتبه اول کشور را این استان کسب کرد.

موسوی عنوان کرد: همچنین در حوزه تسهیلات بازسازی واحد‌های آسیب دیده پوشش یکهزار و ۴۹ واحد انجام گرفت.

حدود ۴۴ درصد از جمعیت ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد معادل بیش از ۳۱۴ هزار نفر در روستا‌های این استان زندگی می‌کنند و از این رو برنامه‌ریزی در حوزه روستایی تأثیر بسزایی در بخش زیادی از جمعیت این استان دارد.

شهرستان بهمئی در فاصله ۳۵۰ کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

مسلم مختاری خبرنگار

 

فیلم بازدید و بررسی موانع و مشکلات طرح ها

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.