داود طلوعی مطلق

با رای ندادن رای به حکومت جور و ستم و دشمنان اسلام، آمریکا و اسرائیل خواهیم داد/بهمئی گرمترین منطقه استان است برقی که مناسب وسایل برقی است ۲۲۰ ولت است در حالیکه برق شهر حدود ۱۹۰ ولت است

چیزی به اسم حق رای ندادن نداریم 
کد خبر : 8592
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 خرداد 1400 - 1:45

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ، نماز جمعه شهرلیکک به امامت حجت الاسلام والمسلین افروغی برگزارگردید.

حجت الاسلام  افروغی در ابتدای خطبه های نماز جمعه بیان داشت: خودم و شما را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش میکنم و همچنین شهادت آقا امام صادق (ع) و رحلت امام بزرگوار امام خمینی (ره)را به همه شما سروران تسلیت و تعزیت عرض می نمایم و ان شاءلله که بتوانیم باقیمانده عمرمان را در مسیر توحید و بندگی خدای متعال باشیم.

در بحث اخلاق ما اخلاق فلسفی داریم ، اخلاق عرفانی داریم و عادتهای اخلاقی امام هم ساده بودند و هم برای شرایط پیچیده راهگشا می باشند.

افروغی گفت:امام با پایداری در شریعت و حرکت در مسیر عرفانی هم به باطن گرایی و هم ظاهرگرایی پشت کرده بود. باطن گراها که عنوان میکنند شما دلت پاک باشد حالا نمازم نخوندی عیب نداره از اون طرف ظاهرگراها می گویند همینکه شهادتین گفتی کافی هست، نماز میخوانید کافی هست و اینها از طهارت باطن غافلند  ولی امام به هر دو مقید بود هم طهارت ظاهر و هم طهارت باطن و همین قدم درست ایشان در مسیر شریعت باعث شد قدم در وادی بزرگی نهند.

امام جمعه شهرلیکک بیان داشت:امام می فرماید یکی از مهمات آن است که آثار ایمان در جمع باطن و ظاهر و در سر عمل نافذ باشد ،امام و همه عرفا همواره تاکید کردند که سیر و سلوک بدون استاد به بیراهه رفتن است و خیلی از  عرفا حتی میگویند که اگر نصف عمرت را دنبال استاد بگردی ضرر نمیکنی چون انسان اگر بدون استاد طی طریق کند حتما گرفتار تخیلیات و محاسبات ذهنی خودش می شود و حتما باید یک عامل بیرونی انسان را از وادی خودش بیرون بکشد  اما هر گونه تلاش  تنهایی و بدون راهنما  بی ثمر و گاها گمراهی به بار می آورد و هیچ پیشرفتی حاصل نمی شود.

افروغی گفت:امام رحمت الله علیه نکات ظریف و دقیقی در این باب بیان فرمودند: بدانید که طی این سفر روحانی و نگاه ایمانی با پای شکسته نتوان قدم برداشت و  اگر قدم او با عنانیت و بدون تمسک به راهنمایان و اساتید باشد سلوک او تابعیت از شیطان است و مقصد او  شیطان است. امام بر بحث استاد بسیار تاکید داشتند.

حجت الاسلام افروغی افزود: عرفا سلوک را هفت مرحله و البته بعضیها بعضا تا ۱۰۰ مرحله نیز شمردند و البته بعضیها هم بودند که همه مراحل را در همین یک مورد خلاصه کردند که اگر پا روی نفست بگذاری قدم بعدی خداست و امام سلوک را چهار مرحله عنوان کرد:

مرحله اول تفکر است که تفکر کلید و خزائن علوم است و تمام جنود ایمانی و تمام فضیلتهایی که انسان قادر به دست یافتن به آن است از جنود عقل حاصل می شود ،مرحله دوم  عزم است که عزم به معنی تصمیم جدی بر ترک یا انجام چیزی است تفاوت درجات انسانها به تفاوت درجات عزم آنهاست ، مرحله سوم مشارطه مراقبه و محاسبه است یعنی اینکه مثل اگر کسی دروغ می گوید، زود عصبی میشه با خود عهدببندد در صورت انجام هر کدام خود را جریمه کند مثلا اگر دروغ بگوید با خود شرط کند دو روز روزه بگیرد یعنی فرد در مقابل عملش از خودش محاسبه بکشدو مرحله آخر ذکر پیوسته استو ذکر نقطه مقابل غفلت است ، ما روزانه دچار غفلت می شویم غفلت از یاد خدا ،غفلت از نماز و … باید همیشه کسی باشد که به ما تذکر دهد ، گاهی طبیعت به ما تذکر می دهد، ذکر پیوسته این غفلت را کم و کمتر خواهد کرد.

وی گفت: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در حدیثی  فرمود: وممکن است چالش زا باشد، پیامبر (ع) می فرمایند: اِنَّ الْعـَبـْدَ لَیـَبـْلُغُ بـِحـُسـْنِ خـُلْقـِهِ عـَظـیـمَ دَرجـاتِ الاْ خـِرَهِ وَ اَشـْرَفَ الْمـَنـازِلَ وَ اِنَّهُ ضـَعیفُ الْعِبادَهِ/ بـدرسـتی که بنده، در سایه خوش خلقی خود به درجات بزرگ و مقامات والایی در آخرت می رسد، با آنکه عبادتش ضعیف است.

افروغی افزودند:در مورد مسائل سیاسی نیز حرف های امام عزیزمان درس اخلاق هستند ان شاءالله که بتوانیم با الگو قرار دادن سیره آن بزرگوار در مسیر تعالی گام برداریم،عزیزان لذت زندگی همین است که در مسیر خدا و در مسیر اخلاق باشیم و ان شاءالله که همه ما با توجه به وضعیت امروزی جامعه ، مشکلات معیشتی، فضای مجازی که نظارت زیادی روی آن نیست تسلیم اندیشه های بد نشویم و اخلاق زیستن و ارتباط همدلانه را در پیش بگیریم.

وی گفت: اتفاقی که به تعبیر امام و مقام معظم رهبری و مورخین معاصر نقطه عطفی در پیروزی انقلاب اسلامی بوده است  از قیام مردم ورامین قم تهران پیشوا تا سخنرانی امام در مدرسه فیضیه  که باعث ورود انقلاب در فاز جدیدی شد  امام رحمه الله علیه در این دوره تبعید شدن و دیگر اتفاقات که همه زمینه ساز پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ شد.

وی بیان کرد:آقا امام صادق می فرمایند:  لاَ دِینَ لِمَنْ دَانَ اَللَّهَ بِوَلاَیَهِ إِمَامٍ جَائِرٍ لَیْسَ مِنَ اَللَّهِ … راوی از امام صادق می پرسد بعضی از مردم خوش اخلاق هستند در بازار به انصاف با مردم رفتار می کنند اما ولایت شما را قبول ندارند از طرف دیگر عده ای از آدمها هستند که گرچه گناهانی هم دارند اما محبت به شما را در سینه دارند ولایت شما را قبول دارند و تلاش می کنند روز به روز به سیره ی شما نزدیکتر شوند کدام بهترند؟ امام صادق(ع) با تشر و عصبانیت ناشی از گمراهی مردم فرمودند کسی که زیر چتر ولایت نباشد اصلا دین ندارد و استناد کردند به آیه ۲۰ سوره بقره که می فرماید هر کس از شما خوبی هایی دارد اما اگر ولایت طاغوت را پذیرد در گمراهی قدم برمیدارد و برعکس آنکه ولایت را بپذیرد همان خوبی های کمش او را در مسیر روشنایی و دور شدن از ظلمات و حرکت به سوی نور قرار می دهد.

افروغی گفت:حکایت انتخابات ما هم همین است عزیزان ما چیزی به اسم حق رای ندادن نداریم یا رای به حکومت توحید و الله می دهیم یا با رای ندادن رای به حکومت جور و ستم، دشمنان اسلام آمریکا و اسرائیل  خواهیم داد  هیچ راهی جز این دو نیست اینکه کسی بگوید رای نمیدهم تا اعتراض خودم را مثلا به وضعیت اقتصادی نشان بدهم یا مثلا بگوید چون کاندید من نیست پس رای نمیدهم همه اینها باطل است و  رای به نظام جمهوری اسلامی یک مسئله داخلی نیست  این نظام نماد مبارزه در مقابل طاغوت و مهیا کردن حکومت امام زمان(عج) است. شما در همین صحنه کربلا میبینید که لشکریان یزید بالغ بر چند ده هزار نفرن اما مگه همه اینها در صحنه جنگ نوبت کردند شمشیر بزنند خیر شاید فقط هزار نفر شمشیر زدن اما همه آن چند ده هزار نفر همراهان طاغوت و شیطانند و چه  بسا گناهشان از شمر هم بیشتر باشد و همچنین کسانی که با بهانه های واهی به سپاه امام حسین (ع) نپیوستند. سکوت در این مواقع معنا ندارد سکوت در مقابل طاغوت معنا ندارد الان هر رای در انتخابات ایران رای به همراهی حکومت پیغمبر(ص) است کمک به لشکر امام حسین است کمک به لشکر پیامبر(ص) است و لاغیر.

افروغی درادامه بیان داشتند:یک موقع در محاسبات خود دچار اشتباه نشویم همان چیزی که دشمن تلاش دارد به ما القا کند ان شاءالله که این مطالب با دقت مورد توجه قرار گیرد به  خصوص روحانیت عزیز که همواره پیش قراولان این راه پربرکت بودند.حضور ما در این انتخابات جنگ با امریکا و اسرائیل است. ما در عین الاسد سیلی زدیم به امریکا اما کفایت  نمی کند. رای مجلس عراق به اخراج نیروی امریکا سیلی ما بود بر امریکا اما  انتقام خون حاج قاسم هنوز گرفته نشده است انتخاب یک رئیس جمهور انقلابی مجاهد و تشکیل یک دولت جوان و حزب الهی پای کار باعث انتقام خون حاج قاسم از امریکا و اسرائیل می شود.

 وی گفت:هر رای هم حق است و هم تکلیف حق خودت هست و حق دیگران حق همه کسانی که سرنوشتشان گره خورده به انتخاب توست ،نه تنها حق ۸۰ میلیون ایرانی که حق نیم میلیارد انسان است چرا که عملکرد حکومت جمهوری اسلامی و رئیس جمهور آن بر بیش از ۵۰۰ میلیون از مردم منطقه و جهان اسلام تاثیر دارد و هم تکلیف است هم وظیفه شرعی است همانطور که نماز تکلیف است خمس تکلیف است زکات تکلیف است ولی امام زمان (عج) در بین ماست باید اقتدا کرد انتخابات بسان یک نماز جمعی است حضور نداشتن در آن قابل جبران نیست توبه پذیر نیست چطور می شود حقوق نیم میلیارد انسان را جبران کرد. این حکومت ادامه حکومت پیغمبر(ص) است ، حکومت قرآن است. در هر دوره ای ممکن است تحقق حکومت الهی به یک چیز گره بخورد. انتخابات را به عنوان یک تکلیف شرعی نگاه کنید نه یک رقابت جناحی و سیاسی. رقابت سیاسی ما با آمریکاست نه با خودمان،و در این مورد امام عزیزمان می فرمایند انتخابات یک محکی است برای شما که ببینیم آیا می خواهید انتخاب اصلح داشته باشید برای خودتان یا برای اسلام. اگر برای خودتان است که اندیشه شیطانی است انتخاب اصلح برای مسلمین یعنی کسی که تعهد به اسلام و مسلمین دارد و همه چیز را بفهمد و اما اسلام تنها کافی نیست مسلمان بودن تنها کافی نیست بلکه باید مسلمانی باشد که احتیاج جامعه را بشناسد سیاست را بفهمد مطلع به مصالح و مقاصد کشور باشد اگر اصلح را انتخاب کردی کار اسلامی کردی.
افروغی بیان کرد:امام در صحیفه اش در صفحه ۴۲۱-۴۲۲ آمده است دانشمندان علمای بزرگ کارگر ،کشاورز و … همه در سرنوشت کشور باید مشارکت کنند عدم حضور یک گناه کبیره است و در رٲس گناهان کبیره است. بدانید که اگر رای ندهید به تکلیف عمل نکردید اینکه کاندید من نیست رای نمی دهم قابل قبول نیست کاندید شما در مقابل اسلام در مقابل قرآن ایستاد که عددی نیست ما مدیون خون هزاران شهید هستیم هزاران هزار تا از بهترین جوانان این مملکت خون دادند که اسلام باقی بماند حضور حداکثری شما در انتخابات نگه داری از حیثیت اسلام است.حضور حداکثری شما کمک به جبهه مقاومت است ان شاءلله که با قلبی پر از ایمان و اعتقاد و با لبیک به مولای زمان (عج) وارد این نبرد انتخاباتی می شویم و فرد اصلح را انتخاب کنیم.
وی گفت:در تنگه احد اول مسلمانان پیروز شدند اما چون نگهبانان کار را رها کردن شکست خوردند در انتخابات ایران الان وضع همین است عرض می کنم در طول تاریخ انقلاب اسلامی از لحاظ منطقه و نه داخلی هیچ وقت ایران عزیز در این اوج قدرت و عزت نبوده است. از نشانه های آن هم همین پیروزی جبهه مقاومت با کسب ۹۵ درصد آرا در انتخابات سوریه است این خود پیروزی ایران است هیچوقت اسرائیل در طول چند دهه عمر نامبارکش اینقد ضعیف نبود، هیچوقت اتحاد مردم فلسطین و همبستگی عربها در مسئله فلسطین به اندازه فعلی نبوده است هیچ وقت یمنی های عزیز در این اوج از قدرت نبودند . عمق نفوذ جمهوری اسلامی سعودی ها را به التماس انداخت چندین ماه است که به پای ایرانی ها افتادند که یک کاری بکند که یمنی ها کوتاه بیایند ایا می دانید رزمندگان یمنی امروز پیشروی هایی در عمق خاک عربستان در چند شهر شیعه نشین داشتند شیعیانی که حکومت سعودی را قبول ندارند ایا می دانید یمنی ها چه مشکلات امنیتی حیثیتی برای سعودیها ایجاد کردند آیا میدانید امریکا از حمایت از حکمت سعودی دست کشیده است آنها خیال کردند که می توانند عربستان را ژاندارم منطقه کنند و قدرت ایران را مهار کنند.هر ظلمات در جهان خواهد شکست ان شاءالله هر مسلمان غیرتمندی هر ولایتمدار غیرتمندی هر ایرانی با غیرتی ولو غیر مسلمان به صرف ایرانی بودن وارد انتخابات شود
در مورد انتخاب شوراها قبلها روشنگری کردم که عده ای تایید صلاحیت شدند اگر چه شایسته نبودند عده ای شایسته تر هم وارد این کارزار شدند حال که دیگر بحث تایید صلاحیتها تموم شده است میگذریم از این موضوع . در بحث تبلیغات خداروشکر با رعایت اخلاق کاندیدا به تبلیغ خود پرداختند کار خوبی که انجام شده است برای اولین بار خرید و فروش رای به عنوان یک جرم تلقی شده است . درود برا شما جوانان مسجدی هئیتی روحانیت عزیز که تلاش کردن که این فضا رقابتی سالم باشد ان شاءالله مردم همت کنند به طایفه گری نه بگویند تا افراد شایسته انتخاب شوند.
امام جمعه شهرلیکک درپایان گفت:در مورد قطعی برق اعتراضات به حق شما را پیگیری کردیم به مدیر کل زنگ زدیم و  با همکاری مسئولان شهر خط پست جدید بهره برداری شد، بعضی از هزینه های برق که می پردازید بابت بیمه وسایل برقی شماست خسارت خود را پیگیر شوید،منطقه بهمئی گرمترین منطقه استان است برقی که مناسب وسایل برقی است ۲۲۰ ولت است در حالیکه برق شهر حدود ۱۹۰ ولت است که این ظلم بر مردم است وسائل مردم در طی زمان فرسوده می شوند و آسیب می بینند از استاندار محترم و مسئولان استانی تقاضا داریم که با تشکیل جلسه مشکل برق مردم بهمئی که از خوزستان تامین می شود را بررسی کنند در این قطعی های مکرر آب مردم عزیز شهرستان بهمئی آسیب دیدند به گلخانه داران عزیز ظلم شده است آب آشامیدنی ناسالم خطر بروز بیماری در کودکان را افزایش داده است امیدواریم با همت مسئولین این مشکلات مردم عزیز بهمئی حل شود.

عکس:سیدمحمدهاشمی

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.