۰ نظر
۴۸۱ بازدید

تشکیل جلسه ستاد مردمی اربعین در شهرستان بهمئی + تصاویر

به منظور خدمات رسانی موکب ها و کاروان های شهرستان بهمئی به زائران اربعین در کشور عراق نشست مشترک مسئولان کاروان های زیارتی شهرستان بهمئی،  با هم اندیشی اعضا  برگزار شد.
کد خبر : 58354
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 21:46

تشکیل جلسه ستاد مردمی اربعین در شهرستان بهمئی

آمادگی موکب‌ها و کاروان های شهرستان بهمئی برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در عراق

به منظور خدمات رسانی موکب ها و کاروان های شهرستان بهمئی به زائران اربعین در کشور عراق نشست مشترک مسئولان کاروان های زیارتی شهرستان بهمئی،  با هم اندیشی اعضا  برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ شهردار لیکک در جلسه ستاد مردمی اربعین شهرستان بهمئی ، که با موضوع جمع‌بندی و گزارش اقدامات انجام شده در اربعین ۱۴۰۲ برگزار شد ، گفت: با مشارکت موکب ها و کاروان های بهمئی و با برنامه ریزی های صورت گرفته ، راهپیمایی اربعین امسال به بهترین نحو انجام می شود  و باید تلاش کنیم این حماسه عظیم هرسال باشکوه‌تر و منظم‌تر برگزار شود.

عباس مشیری ، با بیان اینکه ، همایش اربعین یک حرکت برخاسته از دل و حرکت خودجوش مردمی است که باید مردمی‌تر از گذشته برگزار شود گفت: مردم همواره در اینگونه برنامه‌ها پیشرو و پیشقدم‌تر بوده اند و هرجا مردم ورود کرده اند نتیحه کار رضایت بخش است.

وی با بیان اینکه همه ما باید با همکاری مردم زیرساخت‌های اربعین را برای بهره مندی هر چه بهتر زائران فراهم کنیم گفت : برگزاری هر چه باشکوه‌تر و بهتر اربعین و ارائه خدمات مطلوب و تسهیل در تردد زائران دغدغه همه مردم، موکب داران، مسئولان و دست اندرکاران اربعین است.

محمد بهمئی نژاد گفت : اربعین یعنی برادری بدون توجه به تفاوت ها ، اتفاقی که فقط پیرامون حسین و به عشق حسین ( ع ) می افتد.

بهمی نژاد افزود: پیشنهاد می شود  کاروان ها و مواکب شهرستان و استان سعی کنند بهترین همکاری ها وخدمات را در این سفر و لشکر میلیونی دستگاه بزرگ امام حسین ( ع ) داشته باشند.

وی گفت: روحانیت معزز ، مداحان و ذاکرین اهل بیت ( ع ) ، شاعرین ، مترجمین ، مستند سازان ، خبرنگاران ، خاصه کارگروه سلامت و درمان برای جلوگیری از گرمازدگی و هر گونه اتفاقی خود عزم خود را برای خدمت به مردم جزم کنند.

محمد بهمئی نژاد ادامه داد: تمامی خادمین متخصص ، بین کاروان ها و مواکب تقسیم شوند و انجام وظیفه نمایند همچنین در نجف و عمود های بین راه نجف و کربلا و مسیرهای اسکان نزدیک به حرم آقا امام حسین ( ع ) آدرس موکب های استان کهگیلویه و بویراحمد در یک زائر کارت همراه ، به زوار داده شود.

حجت الاسلام ویسی نژاد هم در این جلسه بر ضرورت استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی در ایام اربعین تاکید کرد و گفت: باید در این مراسم نهایت بهره را از اربعین برد و اندوخته ای برای آخرت فراهم کرد.

وی گفت : اوج اخلاص در خدمت رسانی به زائران پیاده دهه آخر صفر و اربعین را می‌توان شاهد بود و این خدمات جهادی شما در طول سال  نیز در جوار بارگاه رضوی ادامه می یابد.

جریده هم با بیان اینکه ،  امسال ۲ موکب به زائران اربعین خدمت رسانی می‌کنند که در در مسیر‌های رفت و برگشت مستقر می‌شوند و تلاش خواهیم کرد اربعین امسال به بهترین شکل ممکن برگزار شود گفت: امسال تلاش شده است تا ارائه خدمات به زائران نسبت به سال‌های گذشته مرتب‌تر و کیفی‌تر باشد.

ایمان همتی گفت:تشکیل جلسه ستاد مردمی اربعین در شهرستان بهمئی امری ضروری برای هماهنگی های لازم است

همتی افزود: باید فضاهای گفتمانی و تبلیغی در ایام منتهی به اربعین به شدت از سوی سخنرانان و مبلغین دینی و سیاسی قوت گیرد  تا زمینه حضور مردم بیشتر  از گذشته باشد.

وی گفت: اقدامات لازم از جمله ؛ موکب خدمات رسانی زائران اربعین بهمئی روزانه با اسکان ۲ هزار نفر  ، همچنین پذیرایی و اجرای  ۱۰ شب برنامه مفصل با حضور سخنرانان و مداحان کشوری صورت خواهد گرفت.

ایمان همتی به الزامات سفر زیارتی اربعین در سال ۱۴۰۲  اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تمامی زیرساخت‌های لازم برای استقبال از زوار اربعین  به همت جوانان دیار بهمئی فراهم است.

حجت الاسلام رحمانی هم با بیان اینکه باید تمام هماهنگی های لازم به منظور خدمت رسانی به مردم صورت گیرد گفت: انتظار می رود تمامی موکب ها و کاروان های این شهرستان در کمک رسانی  به زائران همت کنند.

حجت الاسلام خوب نژاد هم در این جلسه به موضوعات مختلف در حوزه رعایت شئونات اسلامی تاکید کرد.

وی گفت: باید از گذشته درس گرفت ونقایص قبلی را برطرف کرد.

کریمداد مسلمی نیا در این نشست با قدردانی از رئیس و اعضای کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین، حضور پررنگ مردم را زیباترین جلوه اربعین عنوان کرد و گفت: باید ازحضور جوانان و خدمات آنان در ایام اربعین قدردانی شود.

این روزها اگر کمی فقط کمی به اطرافت نظاره کنی عاشقانی را می بینی که عزم سفر دارند.

آری اندک اندک جمع مستان راهی می شوند به سمت راهی که مقصد آن حرم حسین(ع) است.

سفری که خیل زیادی از انسان ها را بگونه ای عجیب به سمت یک هدف می کشاند.

هدفی که بیش از ۱۴۰۰سال نه تنها کمرنگ نشده بلکه هرساله حرارت آن افزونتر می گردد…

اگر شما هم علاقمند هستید که به این سفر ملحق شوید این راهنما را بخوانید تا بدانید که چگونه می‌توانید این سفر پیاده از نجف تا کربلا را طی کنید.

*** بهتر است برای هزینه های داخل کشور عراق از صرافی های مجاز دینار عراقی تهیه شود.

*** بهتر است برای مکالمه تلفنی در کشور عراق سیم کارت های موقت عراقی از نمایندگی های سفارت و یا آژانس های مسافرتی تهیه شود.

*** بدلیل اینکه پیاده روی چند روزه در پیش دارید بهتر است فقط وسائل مورد نیاز را در یک کوله پشتی  همراه با کیسه خواب ، کفش راحتی ، داروهای مورد نیاز برای ۱۰ روز همرا داشته باشید.

۵۱گفتنی است موکب برای خدمات رسانی و اسکان زائران اربعین حسینی در شهر‌های کهگیلویه و بویراحمد و عراق تدارک دیده شده است.

مسلم مختاری خبرنگار

      

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.