۰ نظر
۱۸۶ بازدید

مسلم مختاری

اجرای طرح ملی واکسیناسیون دام در شهرستان بهمئی

طرح ملی واکسیناسیون و تامین داروی دام در مناطق مختلف شهرستان بهمئی اجرا می‌شود.
کد خبر : 37572
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مرداد 1401 - 10:56

 

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا، فرماندار شهرستان بهمئی در نشست هماهنگی طرح ملی محرومیت‌زدایی و واکسیناسیون دام عشایر این شهرستان از آمادگی و تامین تجهیزات و امکانات لازم برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ نفر در این طرح در مناطق مختلف عشایری و سخت گذر شهرستان بهمئی مشارکت دارند برای حمل و نقل، اسکان و تغذیه این افرادا برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

علی محمدی با بیان اینکه در زمان اجرای این طرح، دستورالعمل‌های بهداشتی و خدمت به عشایر به صورت اصولی و کامل و با اجرای دقیق طرح صورت می گیرد گفت: این تعداد نیرو در قالب گروه های جهادی از سایر استان‌ها به مدت سه روز، واکسیناسیونِ تمامی دامهای سبک و سنگین را در مناطق عشایری بهمئی انجام می‌دهند که نقش مهمی در افزایش تولید ، سلامتی شهروندان ، بهبود کیفیت غذایی و کمک به عشایر دارد.

وی پس از حذف ارز ترجیحی، عشایر در تامین نهاده‌های دامی دچار مشکلاتی شده اند که طرح ملی محرومیت‌زدایی، واکسیناسیون و تامین داروی عشایر اقدامی ارزشمند برای حمایت از این قشر از جامعه مولد است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی هم با بیان اینکه این طرح به مدت سه روز از پنجم تا هفتم مرداد با همکاری بسیج، گروه‌های جهادی و سایر گروه‌ها اجرا می‌شود گفت: بسیج ناحیه بهمئی با همکاری سپاه پاسداران ، مجموعه فرمانداری ، شبکه بهداشت و درمان ، دامپزشکی ، جهاد کشاورزی ، اُمور عشایر و سایر دستگاه های اداری این طرح را به خوبی اجرا خواهد کرد.

سرهنگ مهدی غلامی نژاد افزود: در این رزمایش با همکاری سازمان دامپزشکی کشور، سازمان بسیج عشایر و بسیج سازندگی سپاه کشور دارو‌ها و واکسن‌های دامی به همراه سموم دامپزشکی تهیه و به شهرستان ارسال میشود.

وی با بیان اینکه در این مرحله تمامی دامهای سبک و دام سنگین تحت پوشش واکسیناسیون قرار میگیرند افزود: در این فاز از توان بخش دولتی و خصوصی با تمام ظرفیت استفاده می‌شود.

سروان پاسدار جهانگیر آشنا مدیر کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی ناحیه مقاومت بسیج بهمئی و دبیر قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی  در این جلسه به تشریح و ارائه برنامه های این گروه در مناطق مختلف عشایر نشین شهرستان بهمئی پرداخت.

مسلم مختاری خبرنگار ونماینده صداوسیما

داودطلوعی مطلق پایگاه خبری عصرآشنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.