۰ نظر
۱,۳۶۵ بازدید

فاضل ریحان نسب

برگزاری چهارمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بهمئی در سال ۱۴۰۲

چهارمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بهمئی در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
کد خبر : 67712
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402 - 20:25

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا، چهارمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بهمئی در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه  کریم محسن نیک رئیس اداره منابع آب شهرستان بهمئی : ابتدا مصوبات جلسه قبل را مرور کرده و از اداراتی که در زمینه اجرای مصوبات همکاری لازم را داشتند تقدیر و تشکر کرد.

رییس اداره منابع آب شهرستان بهمئی و دبیر جلسه سپس به محور های جلسه پرداخت و پس از تشریح شیونامه مدیریت توامان و سامانه دوسویه گفت : اجرای شیوه نامه مدیریت توامان منابع آب و مصرف برق چاههای کشاورزی لازم الاجرا بوده و از اداره برق شهرستان تقاضا کرده همکاری و تعامل لازم را در این زمینه داشته باشد.

وی ،به موضوع کشت محصولات پرآب و با نیاز آبی بالا از جمله هندوانه، طالبی، برنج و …. پرداخت و گفت:  هر گونه کشت غیر مجاز محصولات مشابه در سطح شهرستان ممنوع بوده و با متخلفین برخورد خواهد شد.

محسن نیک از فرماندار و نهادهای نظامی و انتظامی شهرستان خواست با توجه به ورود معدودکشاورزانی از شهرستانهای اطراف جهت اجاره اراضی کشاورزی مردم، جهت سودجویی بدون توجه به محدودیت منابع آبی شهرستان و کاهش نزولات آسمانی اجازه ورود ندهند و با آنها برخورد قانونی شود .

ایشان گفت:  انتظار میرود این موضوع در رسانه ها مطرح و در مصوبات این موضوع را نهایی و به تصویب برسانند.

کریم محسن نیک سپس، به مقایسه میزان بازندگی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت : امسال و تا این لحظه کاهش ۴۰ درصدی نزولات آسمانی رو داشتیم و به همین خاطر همشهریان باید مصرف بهینه را در دستور کار خود قرار دهند

محسن نیک سپس به اجرای برخی طرحها، احداث و بناها در حریم کمی و بستر رودخانه ها اشاره کردند و گفت : هر گونه ساخت و ساز، احداث بنا، ایجاد اعیانی، کاشت نهال در حریم کمی و بستر رودخانه ،مسیل،آبراهه ، کانال احداثی ممنوع بوده و اجرای طرح و ساخت ساز در حرائم کیفی هم با رعایت دستورالعملهای اعلامی بسته به نوع طرح امکان پذیر بوده، لذا همکاری و استعلام ادارات متولی قبل از هرگونه اقدام و صدور مجوز الزامی می باشد.

 

رییس اداره منابع آب شهرستان بهمئی در پایان به موضوع تخصیهای داده شده قبل بخصوص به ادارات شهرستان اشاره کرد و گفت هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف چاههای دارای پروانه حفر و تخصیصهای داده شده آب سطحی اقدام شود در غیر اینصورت مطابق قانون برخورد خواهد شد.

 

  مهربانی معاون عمرانی فرماندار همکاری همه جانبه ادارات عضو شورای حفاظت منابع آب شهرستان را جهت اجرای مصوبات خواستار شده و تاکید کردند با توجه به وضعیت بارندگی جهت جلوگیری از برداشتهای غیر مجاز آب از منابع آبی شهرستان اقدام فوری صورت پذیرد

 

در ادامه عباسپور بخشدار مرکزی شهرستان خواستار تعیین تکلیف چاه پشت تاوه و شروع بکار پروژه خط فرعی آبرسانی به شهرک ولیعصر شد.

 اکبر زکی نژاد مدیر جهاد کشاورزی در این جلسه  هر گونه همکاری جهت جلوگیری از کشت محصولات پرآب در سطح شهرستان را اعلام نموده.

در پایان بابایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اعلام همکاری لازم را جهت واگذاری اراضی محدوده مخزن ۱۵۰۰۰متر مکعبی و ساختمان کلر زنی را اعلام نمود.

 

اجرای شیوه نامه مدیریت توامان منابع آب و مصرف برق چاههای کشاورزی – جلوگیری از کشت محصولات با نیاز آبی بالا و برخورد قانونی با متخلفین – همکاری جهاد کشاورزی جهت بهره برداری طرحهای کشاورزی تا نتیجه و نهایی و پس از آن تمدید پروانه و تعیین تکلیف تخصیص آنها – عدم ارائه هر گونه خدمات به باغداران غیر مجاز و کشاورزانی که فاقد مجوز از ادارات متولی هستند – تعیین تکلیف محدوده اراضی چاه پشت تاوه با مالکیت اداره منابع آب شهرستان جهت واگذاری و واگذاری قطعی اراضی ملی محدوده مخزن١۵٠٠٠متر مکعبی و ساختمان کلر زنی از جمله مصوبات این جلسه بود.

فاضل ریحان نسب خبرنگار عصر آشنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.