داود طلوعی مطلق

تشکیل جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بهمئی با هدف ساماندهی وضعیت اشتغال، مدیریت واگذاری تسهیلات و حمایت از افراد جویای کار

فرماندار بهمئی بر فعال نمودن کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان با هدف ساماندهی وضعیت اشتغال، مدیریت واگذاری تسهیلات و حمایت از افراد جویای کار تاکید کرد
کد خبر : 19827
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 دی 1400 - 21:42

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ فرماندار بهمئی در اولین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان با اشاره به اینکه، بخش کشاورزی، کار آفرینی در مشاغل بلند مدت، توسعه صنایع دستی و اُمور خدماتی ظرفیت بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال در شهرستان بهمئی است گفت : با شناسایی نقاط ضعف در حوزه اشتغال شهرستان و ارائه راهکارها می توان اشتغال مناسب به همراه اقتصاد خوبی را جهت توسعه و پیشرفت شهرستان و ساماندهی اُمور جوانان ایجاد کرد.

علی محمدی با بیان اینکه، وجود تسهیلاتِ کم بهره برای ایجاد ظرفیت های اقتصادی و اشتغالزایی و حمایت از افراد جویای کار و ایجاد شغل باید در سرلوحه کار مجموعه اشتغال شهرستان قرار گیرد افزود : شناسایی ظرفیت های شهرستان، ساماندهی طرح های کوتاه مدت و دراز مدت، اعلام آمار دقیق افراد جویای کار و توجه جدی به توانمندی های موجود در مراکز بخش ها، روستاها و نقاط مختلف برای برنامه ریزی منسجم و رفع معظلات حوزه اشتغال ضروری است.

وی با اشاره به اینکه ، مجموعه های صنعتی که قصد استفاده از امکانات شهرستان را جهت احداث واحد صنعتی را دارند باید در حد امکان از نیروهای بومی جهت اشتغال در واحد مربوطه استفاده کنند گفت: تقویت بحث اشتغال و بویژه استفاده از نیروهای بومی در صنایع باید در دستور کار مسئولان مربوطه و صاحبان صنایع شهرستان قرار گیرد.
فرماندار بهمئی با بیان اینکه ، واحدهای صنعتی در صورتی که نیاز به نیروی متخصص دارند می توانند با استفاده از ظرفیت مرکز فنی و حرفه ای شهرستان نسبت به تربیت نیروی متخصص بومی جهت به کارگیری در واحد صنعتی مربوطه استفاده کنند افزود : بخش عمده ای از بیکاران شهرستان از فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند بنابراین باید تمهیداتی در نظر گرفته شود تا بتوان بخشی از این فارغ التحصیلان را جذب کرد.

علی محمدی با اشاره به اینکه ، در حوزه بوم گردی و گردشگری پتانسیل های بسیار خوبی در شهرستان وجود دارد و باید در این زمینه سرمایه گذاری های متعدد صورت پذیرد و از سرمایه گذاران حمایت شود گفت: سرمایه گذاری در بخش مشاغل خانگی و صدور مجوز برای ایجاد مشاغل خانگی نیز یکی از موارد تاثیر گذار در کاهش نرخ بیکاری در شهرستان خواهد بود.

وی ، با تاکید بر لزوم توجه بیشتر و نگاه ویژه مدیران استان به شهرستان در حوزه اشتغال افزود: استفاده از نیروهای بومی توسط صاحبان صنایع و سرمایه گذاران در شهرستان یکی از مهم ترین مطالبات مسئولان شهرستان در حوزه اشتغال است. استفاده از ظرفیت و پتانسیل های کشاورزی شهرستان نیز می تواند نقش موثری در توسعه اشتغال در شهرستان ایفا نماید.

جهاندیده رئیس کمیته امداد لیکک ، با اشاره به اینکه ، بر اساس تعهدات سالانه کمیته امداد موظف است که درسال ۱۴۰۰تعداد ۴۱۰طرح اشتغالزایی اجرا نماید که این طرحها مصوب و به بانکهای عامل معرفی شده اند گفت : تاکنون ۲۰۱طرح به مبلغ۹۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در سرفصلهای شغلی متفاوت به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد پرداخت شد.

رئیس اداره بنیاد شهید و اُمور ایثارگران شهرستان بهمئی هم به اقدامات انجام شده در دستگاه بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بهمئی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون اشاره کرد و گفت : عدم اجرای قانون ماده ۲۱ جذب حداقل ۲۵درصدی سهمیه استخدامی جامعه ی ایثارگری در دستگاه ها که در سال ۱۴۰۰فقط ۵نفر در شهرستان بوده و کم بودن روند تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران برابر قانون بخصوص در دستگاه های آب ، برق و نفت موجب نگرانی ونارضایتی جامعه ایثارگری شهرستان شده است.

حجت الله فروزی افزود : بیش از ۲۰۰نفرازجامعه ایثارگری درشهرستان بهمئی به طور کامل بیکار هستند که در سیستم بنیاد شهید و اُمور ایثارگران بیکاری و درخواست اشتغال خود را ثبت نمودند.

کریمی رئیس اداره تعاون، کار و امور اجتماعی هم با اشاره به اینکه استقرار بانک رفاه کارگران باتوجه به نیاز جامعه هدف مستمری بگیران تامین اجتماعی و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی بر اساس نبود بانک های عامل جزو اولویت هاست گفت: این نهاد آمادگی دارد که فارغ التحصیلان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را به صورت کارورزی در واحدهای اقتصادی به کارگیری کند که تعداد ۲۶ واحد خصوصی در شهرستان بهمئی واجد این شرایط می باشد.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.