۰ نظر
۵۵۴ بازدید

مسلم مختاری

جلسه شورای ترویج وتوسعه فرهنگ ایثار و شهادت در بهمئی ، غبارروبی گلزار شهیدان خوب از شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ ع و دیدار با خانواده معظم شهدا+ تصاویر

مشکلات و مطالبات خانواده های شهدا در بهمئی در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت این شهرستان پیگیری شد.
کد خبر : 54968
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 خرداد 1402 - 17:34

 

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ فرماندار بهمئی در جلسه شورای ترویج وتوسعه فرهنگ ایثار و شهادت در بهمئی که با حضور آقای بیدکی مشاور امور ایثارگران سازمان ثبت احوال کشور و نماینده مشاورین وزرا در اُمور ایثارگران کشور در فرمانداری این شهرستان برگزار شد بر پیگیری مشکلات و مطالبات خانواده های شهدا ، جانبازام و ایثارگران بهمئی تاکید کرد.

علی محمدی تامین مسکن و اشتغال را از نیاز‌های اساسی این جامعه هدف  بر شمرد و گفت: بررسی مسایل فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی خانواده معظم شهدا ،جانبازان و ایثارگران در سطح شهرستان ضرورت دارد و باید در این مسیر اقدامات جدی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی گلزار شهدا باید به‌طور جدی پیگیری شود  گفت: تعداد زیادی از گلزار شهدا با تلاش بنیاد شهید و امورایثارگران ، ساماندهی شده و مابقی هم باید با برنامه ریزی های لازم در دستورکار قرار گیرد.

امام جمعه شهر لیکک در این جلسه با اشاره به اساسی ترین مشکلات خانواده معظم شهدا و ایثارگران از جمله ؛ اشتغال ، ساماندهی نشدن برخی گلزارها ، موضوع مسکن  آنها ، یکی از مهمترین رسالت ها ، اهداف و راهبردها را اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ذکرکرد و گفت: در حال حاضر که فرهنگ غرب با همه توان به دنبال تخریب روحیه مقاومت است ما باید تلاش کنیم در قالب های گوناگون روحیه ایمان و معنویت را تقویت کنیم و در این راستا همراهی و همکاری تمام دستگاه ها ضروری است.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی با بیان اینکه ، ما خود را مدیون خون شهدا و رشادت های ایثارگران می دانیم و رسالت خود در قبال این قشر معظم را بسیار سنگین قلمداد می‌کنیم افزود:جامعه ایثارگری بهمئی منحصربه فرد و دارای بی‌بدیل‌ترین افراد است که در همه زمینه ها نیازمند توجه هر چه بیشتر است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بر تعامل همه ادارات ، نهادها ، دستگاهها و مردم با بنیاد شهید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: شهرستان بهمئی بیش از ۱۲۸ شهید به نظام و انقلاب تقدیم کرده است که نشان‌ دهنده رزومه مقاومت ، دفاع و ارزش‌مداری مردمان این دیار است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای این شهرستان گفت: این امنیت و آرامش پایدار کشور به برکت خون پاک شهدا است؛ و وظیفه امروز ما به عنوان ادامه دهندگان راه شهدا حفظ نظام و انقلاب اسلامی است.

سرهنگ مهدی غلامی نژاد با بیان اینکه ، کنگره شهدای استان در سال ۱۴۰۳ ، بزرگترین حرکت و رویداد فرهنگی در استان است و برای اینکه استان را برای این حرکت بزرگ آماده کنیم، نیاز است که در جای جای استان یادواره‌های شهدا برگزار کرده و زمینه را برای برگزاری این کنگره بزرگ ایجاد کنیم.افزود: شهدا ذخایر ارزشمند و گرانبهای انقلاب اسلامی هستند و این ذخایر برخلاف ذخایر مادی هیچ وقت تمام شدنی نیستند.

رئیس بنیاد شهید و اُمور ایثارگران شهرستان بهمیئ با اشاره به خدمات دهی به خانواده‌های ایثارگران گفت: کارشناسان، مشاوران بنیاد شهید و امور ایثارگران آماده پاسخگویی به سوالات و راهنمایی ایثارگران هستند و نهایت تلاش خود را در رفع مشکلات آنها و پیگیری مطالباتشان به کار خواهند بست.

سالاری گفت: پرداخت هزینه ها‌ی درمانی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران، ارائه خدمات بالینی در منزل مانند تزریقات، فیزیوتراپی و پرستاری اعضای خانواده شهدا و جانبازان صعب العلاج زمین گیر، پرداخت وام‌های اشتغالزایی به ایثارگران و معرفی به واحد‌های بخش خصوصی برای اشتغال، تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی، ارائه خدمات مددکاری فردی و گروهی، مشاوره فردی و گروهی، آموزش خانواده و آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله خدماتی است که به خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جانبازان ارائه می‌شود.

شعبان بهمئی آزاده دوران دفاع مقدس و مشاور در حوزه بنیاد شهید و اُمور ایثارگران کشور هم در این جلسه با اشاره به اینکه ، اشتغال یکی از بزرگترین دغدغه های این قشراست از این رو باید با اهتمام ویژه ای درصدد حل مشکلات این بخش اقدام شود گفت: انتظار می رود مسئولان در راستای رفع مشکلات موجود اقدامات اساسی و رودهنگام را صورت دهند.

شعبان بهمئی به مشکلات ایثارگران ، جانبازان و خانواده های معظم شهدا در دوره های مختلف اشاره کرد و خواستار رفع مشکلات گذشته و توجه جدی به حل آنها شد.

آقای بیدکی مشاور امور ایثارگران سازمان ثبت احوال کشور و نماینده مشاورین وزرا در اُمور ایثارگران کشور در این جلسه با اشاره به اینکه ، بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به جامعه‌ ۵ میلیون نفری در نقاط مختلف کشور ارائه خدمت می‌کند گفت: یکی از طرح‌های خوب بنیاد شهید که در راستای رسیدگی و رفع مشکلات خانواده شهدا صورت می‌گیرد طرح سپاس است طرح سپاس سال گذشته توسط دکتر قاضی‌زاده هاشمی به رئیس جمهور پیشنهاد شد و ایشان هم به تمام دستگاه‌ها دستور دادند تا آن را اجرایی کنند و با هدف گرفتن مشاوره از وضعیت جامعه و دیدار مسئولان با خانواده‌های شهدا و ایثارگران انجام می‌شود و این موضوع نقش مهمی در پیگیری مطالبات این قشر دارد.

بیدکی با بیان اینکه همه مشکلات جامعه ایثارگران به تنهایی در توان بنیاد شهید نیست، افزود: بخشی از مشکلات این جامعه نیاز به تعامل ، تلاش مضاعف و عزم ملی دارد و انتظار می‌رود که همه دستگاه‌ها برای رفع آن‌ها با بنیاد شهید و اُمورایثارگران کشور همکاری کنند.

وی با اشاره به عزم جدی دولت سیزدهم برای رفع مشکلات جامعه ایثارگران گفت: مسئله تبدیل وضعیت جامعه ایثارگران نیز با جدیت دنبال می‌شود.

همچنین مسئولان با حضور در گلزار مطهر شهیدان هوشنگ و اُمید خوب از شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ با آرمان های شهدا تجدید میثاق کردند.

دیدار با خانواده شهیدان داستان در شهر لیکک هم از دیگر برنامه هایی بود که مسئولان با حضور در منزل این شهدا با آرمان های این شهدا پیمانی دوباره بستند.

مسلم مختار

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.