۰ نظر
۷۶ بازدید

جلسه کمیته فرهنگی وهنری کنگره شهدای استان/درخشان:اجرای ۲هزار و ۲۰۰ برنامه فرهنگی_هنری در کنگره شهدای استان

بزرگترین رویداد فرهنگی یک دهه‌ی استان کنگره شهداست
کد خبر : 63509
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آبان 1402 - 9:54

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،جلسه کمیته فرهنگی_هنری کنگره شهدای استان با حضور سرهنگ مثنوی مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ایمان خردمند_معاون فرهنگی_هنری سپاه فتح محسن جبارنژاد_رئیس کتابخانه‌های استان به ریاست امین درخشان_مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بزرگترین رویداد فرهنگی یک دهه‌ی استان کنگره شهداست، گفت: هدف اساسی کنگره شهداء این است که تلگنری به قشر نوجوانان و جوانان جامعه زده بشود.

امین درخشان با تاکید بر اینکه برنامه‌ باید در شان شهیدان باشد، گفت: سیره شهداء را در قالب‌های فاخر چون مستند، انمیشن، طراحی، عکاسی به مردم بشناسانیم.

وی ادامه داد: نیازمند همکاری ادارات و نهادهای فرهنگی هستیم؛ تمام فعالیت‌های فرهنگی را باید به سمت کنگره شهداء ببریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اظهار داشت: هفته گذشته برنامه استانی معبر را در گچساران برگزار شد؛ زیرا این شهرستان زمانی به معبر شهیدان معروف شد و به همین دلیل گچساران را انتخاب کردیم.

درخشان ادامه داد: ساخت فیلم مستند زندگینامه شهید جاودان نژاد از برنامه‌های است که در دستور کار داریم.

وی با تاکید بر جریان سازی فرهنگی _ رسانه ای کنگره شهداء گفت: بخش قابل توجه‌ای از تولیدات و آثار جشنواره‌ها نیازمند نگاه مالی و اعتباری است، همچنین به شهرستان‌ها باید بیشتر توجه شود.

هنرمندان سوژه‌های متنوع دفاع مقدس را شناسایی کنند

سرهنگ مثنوی مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد، نیز گفت: بانکی از سوژه‌ها در کنگره شهدا داریم؛ که می‌توانیم با حضور راویان و هنرمندان به موضوعات و سوژه‌های مختلف بپردازیم.
وی با تاکید بر اینکه سوژه‌های مختلفی وجود دارد که هرمندان با توجه به مهارت‌های خود میتوانند به این موضوعات بپردازند، گفت: آشنایی با شهیدان می‌تواند برای مردم جذاب باشد، باید بدانیم هر سوژه را با کدام هنر کار کنیم؟!

سرهنگ مثنوی با بیان اینکه باید آثار مربوط به دفاع مقدس و و جبهه فرهنگی را با همکاری همه‌ی هنرمندان گردآوری کنیم، ادامه داد: نقش مهم مردم در دفاع مقدس را باید برجسته کنیم و آن را ساده نشماریم.
وی ادامه داد: سوژه‌های مربوط به شهیدان را شناسایی و آن‌ها را در فضای مجازی پیگیری کنیم.

حاج قاسم الگوی برای وطن‌دوستان است

همچنین محسن جبار نژاد_مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این نشست گفت: هنر مطرح می‌شود اما آن را جدی نمی‌گیریم، تفاوت هنر با بقیه موضوعات این است که به مفهوم تنها نمیپرازد بلکه توصیفی از مفهوم است؛ اگر کلمه‌ای مانند شهید را جور دیگری توصیف کنیم آن هنر است.
وی با بیان اینکه باید شأن ایده پردازی را رعایت کنیم، عنوان کرد: باید هئیت اندیشه ورزی برای موضوعات تشکیل بدهیم، همچنین برای مستندسازی باید بدانیم چه سوژه‌ای داشته باشیم و از چه دیدی به آن نگاه کنیم.
جبارنژاد ادامه داد: حاج قاسم به خیلی از خلا‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه ما پاسخ داده است.
وی بیان کرد: حسن وطن دوستی در میان همه‌ی ایرانیان وجود دارد، مادری زیر تابوت شهید سلیمانی می‌آد که فرزندش را جمهوری اسلامی در سال۶۷ اعدام کرده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: ما نتوانستیم مهین دوستی شهیدان را برجسته کنیم باید بدانیم چرا ارجاعات رهبرمعظم انقلاب به ایران و مهین دوستی زیاد شده است، اگر مردم نتوانند با فرهنگ دفاع مقدس ارتباط بگیرند برنامه‌ این موضوع داشته باشیم.

وی افزود: بحران هویت جدی است و شهداء میتوانند این خلا را پر کنند باید به شیوه اثرگذاری بپردازیم و کار اندیشه‌ای بکنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.