عاشورا در بهمئی

مسلم مختاری

عاشورا ۱۴۰۲ در بهمئی + تصاویر

اجتماع بزرگ مردم بهمئی ؛ همزمان با عاشورای حسینی ، آئین های پرشور عزداری و سوگواری سالار شهیدان و یاران باوفایش ، در سراسر شهرستان بهمئی برگزار شد.
کد خبر : 57262
تاریخ انتشار : جمعه 6 مرداد 1402 - 18:55

عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در تجمع پرشور عاشورای حسینی از میدان قدس (میدان بسیج) شهر لیکک تا مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) را پیاده طی کردند و زیر یک بیرق ، شعار لبیک یا حسین سر دادند.

 

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ تجمع بزرگ حسینیان بهمئی در روز عاشورا با حضور عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در قالب  دسته و هیئت های مختلف از ساعت ده و  ۳۰ دقیقه صبح امروز آغاز و تا اذان ظهر ادامه داشت.

مردم ولایت مدار بهمئی در این حرکت منظم با عشقی خالصانه فریاد یا حسین را به اوج افلاک کشیدند و بار دیگر با آرمانهای والای ابی عبدالله (ع)  تجدید میثاق کردند.

عاشورا ؛ نماد عشق  ،آتش عشقی که هرگز خاموش نمی شود

عاشورا ؛ نماد  ایمان ، آزادگی ، ایثار و شهادت

عاشورای حسینی ، روزی عظیم و سرنوشت ساز در تاریخ بشر است که در آن عشق ، ایمان و آزادگی به زیبایی هر چه تمامتر معنا می شود.

شور و شعور عزاداران سید الشهدا در محرم امسال هم نشان داد که عشق حسین آتشی در دل ها برافروخته که هرگز خاموش نمی شود.

محرم هر سال هجری قمری همزمان است با ماهی که همه آزادگان و آزادی خواهان جهان را گرد پرچم حسین (ع) جمع می کند؛ روزهایی که هر کس به شیوه خود، به زبان خود، به رسم خود و با هر اندازه از امکانی که دارد به میدان می آید تا بگوید نوای ” هل من ناصر ینصرنی ” حسین در گوش تاریخ زنده است.

“به مجلس عزای امام حسین خوش آمدید!” ، ” آجرک الله یا بقیه الله” ، ” اینجا سفره عزای حسین پهن است” …این ها و خیلی جملات دیگر، پرچم نوشته هایی است که بر روی پارچه های مشکی نگاشته شده  و این روزها زینت بخش سر در خیلی از خانه ها و تکایای شهرمان است؛ در روز عاشورا دسته دسته جمعیتی که وارد خیابانها می شدند تا با گریه بر مصیبت حسین (ع) غبار دل بزدایند و خود را محب حسین بدانند.

نماز ظهر عاشورا در بهمئی اقامه شد

نماز ظهر عاشورا با حضور سوگواران حسینی در شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی اقامه شد.

عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) و اعضای هیئت‌ سوگواری در بهمئی همزمان با روز عاشورای حسینی با طنین‌انداز شدن اذان ظهر، نماز باشکوه این روز را برپا کردند.

این آیین معنوی به یاد نماز ظهر عاشورای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مسجد حضرت صاحب الزمان عج شهر لیکک با حضور سوگواران برگزار شد.

اباعبدالله الحسین (ع) در ظهر روز عاشورا در سال ۶۱ هجری قمری با وجود تیراندازی لشگریان عمربن سعد، نماز جماعت را با حضور اصحاب و انصار برپا کردند که برای حفاظت از جان نمازگزاران، تعدادی از اصحاب امام حسین (ع) نیز شهید و مجروح شدند.

مردم عزادار بهمئی که از صبح تا ظهر در میدان قدس (بسیج) و در زیر آفتاب سوزان مردادماه مشغول عزاداری بودند با پایان یافتن عزاداری جهت حضور در نماز جمعه و ظهر عاشورا رهسپار مل نماز عاشورا شدند.

این نماز  به یاد آخرین نماز حضرت اباعبدالله (ع) و یاران دلاورش با حضور پرشور جمعیت نمازگزاران عزادار برگزار و مداحی و روضه خوانی از دیگر برنامه‌های نمازجمعه و نماز ظهر عاشورا در شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی بود.

مسلم مختاری خبرنگار

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.