علی سینا والی اصل

مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس در شهر ممبی برگزار شد

جهانگیرآشنا تصریح کرد: روز جهانی قدس یادگار مهم امام خمینی (ره) برای وحدت جهان اسلام بوده است.
کد خبر : 69298
تاریخ انتشار : جمعه 17 فروردین 1403 - 12:43

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس در بخش ممبی برگزار شد.

سروان پاسدار یاسین خوبپور فرمانده حوزه مقاومت بسیج سید الشهدا ممبی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات نمازگزاران و خیر مقدم به مدعوین گفت: روز قدس روزی است که باید پرچم آزادی خواهی در سراسر دنیا برافراشته شود و همه دولتهای زور گو بدانند که مردم ما با تمام توان ،حامی مستضعفان و محرومان دنیا هستند.

حوادثی که امروز در دنیای اسلام روی می‌دهد، ضرورت انسجام عملی جهت مقابله با سرمنشاء اصلی فساد و تباهی در دنیای اسلام را آشکار می‌کند و جهان اسلام در این روز به عمق اندیشه ناب صهیونیسم ستیزی خمینی کبیر(رض) بیشتر پی می‌برد.

سرگرد پاسدار جهانگیرآشنا مسئول بسیج ادارات و کارمندان شهرستان بهمئی سخنران مراسم روز جهانی قدس در بخش ممبی با بیان اینکه:

اسرائیل ها مصداق این حدیث امام علی(ع) هستند که فرموده اند: اشقی الناس من غلبه هواه فملکته دنیاه و افسد اخراه.

(بدبخت ترین مردم کسی است که هوای نفسش بر او غلبه کند و دنیای او را در اختیار گیرد و آخرتش را تباه سازد.)

جهانگیرآشنا تصریح کرد: روز جهانی قدس یاد گار مهم امام خمینی (ره) برای وحدت جهان اسلام بوده است حضرت امام در اوج قدرت نظام ستم‏شاهی، افشاگر روابط پنهان رژیم شاه و اسرائیل بود و مقابله با خطر اسرائیل برای جهان اسلام را بسیار جدی و پیگیرانه دنبال می ‏کرد. امام خمینی اولین مرجع تقلید و پیشوای بزرگ مذهبی بود که مجوز حمایت از مبارزان فلسطینی از محل وجوهات شرعی و زکوات و صدقات را صادر نمودند. و در جریان جنایت رژیم اشغالگر قدس در به آتش کشیدن مسجدالاقصی، برخلاف مشی دیگران که بازسازی مسجد را وجهه همت خود قرار داده بودند، با دوراندیشی تمام بر حفظ آثار جنایت اسرائیل به عنوان عاملی سمبلیک در جهت تحریک و تشویق مسلمین بر علیه موجودیت مسبب اصلی جنایت؛ یعنی رژیم اشغالگر تأکید می‏ نمود. ایشان از همان آغاز وجهه اسلامی و بعد اعتقادی مبارزه با اسرائیل را کارسازترین روش برای بسیج ملت مظلوم فلسطین و جلب حمایت امت اسلام از آنان معرفی نمود و اتخاذ مشی های دیگری همچون تکیه بر قومیت عربی و نگرشهای ناسیونالیستی و دیگر ایدئولوژی های وارداتی و غیراسلامی را انحراف در مسیر مبارزه برای آزادی قدس می‏ دانست.

آشنا با بیان اینکه همانطور که امام خمینی فرموده اند: اسرائیل، دشمن بشریت، دشمن انسان، که هر روز غائله ایجاد می کند و برادرهای ما را در جنوب لبنان به آتش می کشد، باید بداند که دیگر اربابهای او رنگی ندارند در دنیا، و باید انزوا اختیار کنند؛ طمعها را از ایران باید قطع کنند، دستهای آنها باید از همۀ ممالک اسلامی قطع شود؛ عمال آن در همۀ ممالک اسلامی باید کنار بروند. روز قدس روز اعلام یک چنین مطلبی است. اعلام این است به شیاطینی که ملتهای اسلام را می خواهند کنار بگذارند، و ابرقدرتها را به میدان بیاورند. روز قدس روزی است که قطع آمال آنها را بکند؛ و به آنها هشدار بدهد که گذشت آن زمانها.

روز قدس یک روز اسلامی است، و یک بسیج عمومی اسلامی بود. و من امیدوارم که این امر مقدمه باشد از برای یک «حزب مستضعفین» در تمام دنیا. و من امیدوارم که یک حزب به اسم «حزب مستضعفین» در تمام دنیا به وجود بیاید، و همۀ مستضعفین با هم در این حزب شرکت کنند، و مشکلاتی که سر راه مستضعفین است از میان بردارند، و قیام در مقابل مستکبرین و چپاولگران شرق و غرب کنند و دیگر اجازه ندهند که مستکبرین بر مستضعفین عالَم ظلم کنند، و ندای اسلام را و وعدۀ اسلام را ـ که حکومت مستضعفین بر مستکبرین است و «وراثت ارض» برای مستضعفین است

علی سینا والی اصل مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بخش ممبی گفت: اینجانب ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما مردم ولایتمدار بخش ممبی در این ماه مبارک، از همه اقشار مختلف مردم شهر ممبی بویژه خانواده های معظم شهداء وایثارگران وبخشدار و اعضای شورای اداری و بسیجیان و عامه مردم تشکر میکنم که بار دیگر با حضوری پرشورتر از سال های گذشته در راهپیمایی روز جهانی قدس،تجدید بیعت داشته اید تا با آرمان های حضرت امام خمینی (رض)،شهدا به ویژه شهدای مقاومت و تجلی همبستگی و همدلی خود را در دفاع از قدس عزیز و مردم مظلوم فلسطین نشان داده اید.

در پایان این برنامه معنوی به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) بخش ممبی طرح اکرام ایتام با پایگاه انتخاب فرزند معنوی اجرا شد

   

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.