۰ نظر
۱۶۵ بازدید

در نشست صمیمی با فعالین قرآنی استان:

نشست صمیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با فعالان قرآنی استان/ درخشان: عظمت و ارزش قرآن فراتر از همه چیز است و باید نظام مند و اساسی، در این حوزه حرکت و تلاش بهتر و بیشتری کنیم

نشت صمیمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با فعالان و اعضای جامعه قرآنی استان  برگزارشد.
کد خبر : 66179
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آذر 1402 - 12:46

 به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا، نشت صمیمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با فعالان و اعضای جامعه قرآنی استان  برگزارشد.

امین درخشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدا ضمن عرض تسلیت شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا (س)، اسوه زنان عالم و پاره تن پیامبر اسلام (ص) و ضمن تقدیر و تشکر فراوان و صمیمانه از حضور فعالان و اعضای جامعه قرآنی در این نشست گفت: قطعا توفیقی است که در این جمع و در این جلسه حضور پیدا کردیم و هیچ توفیقی برای ما بیشتر و بهتر از نیست که در جمع عزیزانی باشیم که دست اندرکار حوزه «قرآن» هستند.

وی خاطرنشان کرد: باید به جلسات قرآنی بیشتر اهمیت بدهیم و فعالیت ها و کوشش های ما در حوزه قرآن باید جدی شود.

وی در ادامه بیان کرد: گفتمان قرآنی در بین مردم ضعیف است که باید در این حوزه تلاش بیشتری کنیم و باید به فعالیت های قرآن توجه بیشتری شود.

درخشان در ادامه سخنان خود گفت: عظمت و ارزش قرآن فراتر از همه چیز است و باید نظام مند و اساسی، در این حوزه حرکت و تلاش بهتر و بیشتری کنیم.

جانمحمد خوب پور سرپرست معاونت امور فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از حضور فعالین قرآنی و حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این نشست گفت: این چند سال جز بهترین سال های عمرم بود که در کنار این مجموعه عظیم و ارزشمند قرآنی خدمتگزاری کردم، هر چند کاستی ها فراوان بود و است.

خوب پور افزود: بخش عمده‌ای از فعالیت های حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه تعلیم و ترویج فعالیت های قرآنی است. خوب پور در ادامه عنوان کرد: از رسالت های اصلی حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری محافل قرآنی، جشن های رمضان، نمایشگاه های علوم قرآنی بوده است.

وی در ادامه به تشریح برنامه های قرآنی در هفته قرآن، عترت و نماز اشاره و خاطرنشان کرد: از رسالت های ما، که در این حوزه داشتیم، تجلیل از پیشکسوتان قرآنی(در جهت الگو سازی و معرفی های الگو های برتر قرآنی در استان)،معرفی شهدا، سرکشی و تجلیل از خانواده های شهدا بود که با کمک تمامی بزرگواران موظف بودیم که انجام بدهیم.

محسن مصلحی سرپرست معاونت قرآن، عترت و نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از حضور فعالان قرآنی و حضور مدیرکل در این نشست گفت: قرآن در زندگی افرادی که توانسته‌اند با این کلام الهی انس پیدا کنند نقش خود را به خوبی نشان داده است.

مصلحی بیان داشت: باید در حوزه قرآن هم‌ توجه بیشتری داشته باشیم هم تلاش و کوشش بیشتری در تعلیم و ترویج قرآن و‌آموزه های دینی داشته باشیم.

وی در پایان  ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و حضور فعالان و اعضای جامعه قرآنی در این نشست گفت: برنامه های فرهنگی_هنری را باید با رویکرد قرآنی اجرا کنیم که باید در ادارات و جامعه نهادینه شود.

 فعالین قرآنی هم در این نشست بیانات خود را بیان کردند: آن چیزی که ما از دستگاه های فرهنگی انتظار داریم، گفتمان قرآنی است، ما اگر گفتمان قرآنی تو جامعه راه اندازی کنیم، تمامی مشکلات حل می شوند و کار باید مردمی حل شود.

حرف های خیلی خوب می‌زنیم، ولی عمل نمی کنیم و مؤسسات قرآن، مظلوم ترین هستند و ما نیازمند حمایت و توجه بیشتر هستیم.

 

   

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.