مسلم مختاری

همایش معتمدان و هیات های اجرایی و نظارتی انتخاباتی شهرستان بهمئی

رییس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد بر رعایت عدالت توسط معتمدان و هیات های اجرایی و نظارتی استان تاکید کرد.
کد خبر : 62883
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آبان 1402 - 18:51

در همایش معتمدان و هیات های اجرایی و نظارتی انتخاباتی شهرستان بهمئی

تاکید معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد

بر رعایت عدالت توسط معتمدان و هیات های اجرایی و نظارتی استان

رییس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد بر رعایت عدالت توسط معتمدان و هیات های اجرایی و نظارتی استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛  رییس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت آسیب شناسی جدی فرآیندهای انتخابات  های گذشته در همه شهرستان ها و حوزه های انتخابیه تاکید کرد و گفت: هیات های اجرایی و نظارت باید با دقت و با نگاهی به گذشته نقاط قوت را تقویت و سعی در رفع نقاط ضعف کنند.

سید جواد هاشمی مهر در همایش معتمدان و هیات های اجرایی و نظارتی انتخابات در شهرستان بهمئی  تاکید کرد که همه راه ها و منفذهای احتمالی برای بروز تقلب و یا تخلفات انتخاباتی بسته شده و تدابیر لازم از سوی ستاد انتخابات کشور در این راستا با جدیت عملیاتی شده است.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده همه فرآیندهای انتخابات تا روز اخذ رای به صورت الکترونیکی انجام می شود و حتی آن فردی که یک بار در جایی و نقطه یا شهری رای داده به صورت برخط در سراسر کشور مشخص است و امکان رای مجدد با توجه به سختگیری ها و نظارت ها و روند الکترونیکی شدن به هیچ وجه وجود ندارد.

هاشمی مهر گفت: حتی در زمینه تعرفه های انتخاباتی نیز مکانیسم ها و فرآیندهایی جدید تعریف شده که هیچ  راهی برای انجام تقلب و تخلفی از هیچ شخصی وجود نداشته باشد و دولت، وزارت کشور و ستاد انتخابات ، برای برگزاری یک انتخابات سالم ، امن و پرشور در اسفند ۱۴۰۲ با جدیت پای کار است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارگروه پیشگیری از تخلفات انتخاباتی از ماه ها پیش نیز در دستگاه قضایی استان تشکیل شده و جلسات متعدد و منظمی در این راستا برگزار شده است.

وی ادامه داد: همچنین هیات های نظارت نیز به طور مرتب همه تخلف های کاندیداها و داوطلبان انتخاباتی را رصد و مستند سازی می کنند و به موقع در اختیار مراجع ذیصلاح قرار می دهند.

هاشمی همچنین دوری از هر گونه تعصبات قومی و نگاه های احساسی و افراطی بر روند برگزاری انتخابات را یادآور شد و گفت: استاندار کهگیلویه وبویراحمد و ستاد انتخابات استان با حساسیت ، دقت و نظارت دقیق همه فرآیندهای لازم انتخابات را رصد می کند و همواره بر وجود آرامش و استفاده از همه ظرفیت های موجود در شهرستان ها به ویژه معتمدان و افراد شاخص و اثرگذار در این زمینه تاکید دارند.

رییس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد به مردم، داوطلبان و هواداران اطمینان داد که همه برنامه ریزی ها، راهکارها و تدابیر لازم نظارتی، امنیتی و اجرایی برای برگزاری انتخاباتی شکوهمند، پرشور و در عین حال امن و سالم انجام شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به روند تشکیل هیات های اجرایی در سطح شهرستان ها و برخی نگرانی هایی که در این راستا وجود داشت، گفت: تایید و انتخاب این هیات ها بر اساس ماده ۳۹ قانون انتخابات بر عهده شخص فرماندار است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در این استان اعتراض هایی در خصوص تشکیل هیات های اجرایی داشتیم که این رویه و رسم غلطی است و نباید نهادینه شود.

هاشمی مهر عنوان کرد: تشکیل هیات های اجرایی، شرکت سهامی عام نیست که بگوییم هرکسی بیاید ثبت نام کند، تمامی فرآیند برای تایید و انتخاب افراد که باید شخص مورد اعتماد و معتمد فرماندار به عنوان مجری انتخابات باشد، برعهده فرمانداران است.

 

فرماندار بهمئی هم در این مراسم گفت: امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت سالم چهار مؤلفه اصلی در انتخابات پیش‌رو است و  وظیفه ما به عنوان مجریان انتخابات، برگزاری یک انتخابات سالم و بی‌طرفانه است تا آرامش و اطمینان مورد نیاز جامعه فراهم شود.

علی محمدی افزود: تعامل و هماهنگی خوب مجموعه فرمانداری و بخشداری ها، هیأت اجرایی و هیات نظارت چشم‌انداز خوبی را برای برگزاری انتخابات باشکوه و سالم و مشارکت حداکثری فراهم خواهد کرد.

وی گفت: باید با امانتداری، زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری مهیا شود.

امام جمعه لیکک گفت: رعایت حق مردم از مهمترین موضوعات مطرح در حوزه انتخابات است  و رعایت این موضوع در برگزاری یک انتخابات سالم و موثر نقش دارد.

حجت الاسلا م اسماعیل صلواتی افزود: مسئولان باید  قدر  و ارزش نعمت بزرگ حضور مردم  در صحنه های مختلف را بدانند و با خدمت‌رسانی   بیشتر به این مردم ، زمینه مشارکت و حضور آنها را در همه صحنه‌ها فراهم کنند.

وی گفت:  مشارکت حداکثری مردم و برگزاری یک انتخابات سالم و قانونمند دو هدف مهم در برگزار انتخابات است.

امام جمعه لیکک ادامه داد: برگزارکنندگان انتخابات امانتدار آرای مردم هستند و باید برای صیانت از آرای مردم از تمام توان استفاده کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهمئی گفت: هم گفت: همه باید با رعایت عدالت و قانون تلاش  کنیم که  امید آفرینی و نشاط را  در جامعه ایجاد کنیم  تا در دوم اسفندماه  شاهد مشارکت  حداکثری مردم در پای صندوق های اخذ رای  باشیم.

عبدالله حبیبی منش افزود: دقت و عمل به قوانین و تبصره‌های انتخابات از سوی برگزار کنندگان انتخابات ضروری است.

وی با شااره به اینکه ، مجریان  انتخابات باید اصل بی طرفی خود را حفظ کنند و در صورت مشاهده و ارائه هر گونه گزارش مبنی بر تخلفات انتخاباتی  دادستان به عنوان مدعی العموم ورود و  طبق قانون  برخورد قاطع و جدی خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهمئی ادامه داد: افرادی که در هیات های اجرایی ، نظارت و بازرسی فعالیت می کنند باید به گونه ای عمل کنند که شایبه ای را در بین مردم ایجاد نکنند و  براساس وظایف محوله  اقدام کنند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان بهمئی هم در این جلسه با برشمردن قوانین و راهکارهای مختلف و دعوت همگان به اجرای قانون گفت: تلاش مجموعه شورای نگهبان برای برگزاری انتخاباتی سالم و با مشارکتِ بالا، و انتخاب افراد شایسته است.

حسین جوانمردی افزود: حسن نظارت و امانت داری دو شاخص و وظیفه برجسته و مهم شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات مختلف است که شورای نگهبان در ادوارهای مختلف انتخابات در کشور توانسته به‌ خوبی ادای دین کند.

وی گفت: شورای نگهبان با نظارت مستقل و مفید بر عرصه انتخابات، مسیر رشد و ترقی جامعه را به دوش کشیده و همواره با اقتدار در حراست از قانون وکیان ملی و صیانت از نظام و پاسداری از رای مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش آفرینی کرده است.

مسلم مختاری خبرنگار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.