آسیه مجیدی مهر

برگزاری کارگاه سلامت اجتماعی توسط مؤسسه قرآنی محمدامین در شهرک امام خمینی(ره)شهرستان بهمئی

کارگاه آموزشی سلا مت اجتماعی به همّت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت محمدامین بهمئی ، با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرک امام خمینی(ره) برگزارشد
کد خبر : 33693
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 خرداد 1401 - 10:03

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان بهمئی کارگاه آموزشی سلامت اجتماعی به همّت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت محمدامین بهمئی ، با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشارکت دفتر امام جمعه شهرستان در شهرک امام خمینی (ره) برگزار گردید .

حجت الاسلام و المسلمین افروغی امام جمعه شهرستان بهمئی بعنوان سخنران در این کارگاه مطالب ارزنده و مفیدی بیان نمودند که با استقبال مخاطبین روبرو گردیدند .

وی یادگیری و رشد علمی فرزند در خانواده را منوط به آرامش در محیط خانواده دانست و آثار منفی عدم آرامش را افت تحصیلی و نهایتا انزوا و سرخوردگی در جامعه بیان نمود .

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص محبت در خانواده گفتند : محبت به دختر در خانواده ، باعث میشود دنبال گدایی محبت در فضای مجازی و حقیقی نباشد و والدین باید مراقب حرف زدن خود در حضور آنها باشند که فرزند دچار دوگانگی نشود .

وی یادآور شد : باید از نحوه رفتار پیامبر اکرم (ص) با دخترش حضرت زهرا (س) الگوبرداری کنیم : از جمله : احترام ویژه به هنگام مواجهه با ایشان – بوسیدن دست و پیشانی حضرت زهرا (س) ، که جای خالی چنین رفتارهایی در خانواده های ما کاملا محسوس هست .

وی در ادامه افزود : در تربیت ۳ عامل تاثیر دارد که عبارتند از : محیط مدرسه ، محیط عمومی و محیط خانواده ، که بالابردن عزت نفس در خانواده وظیفه پدر است و تاثیر بسزایی در رشد و بالندگی یک خانواده دارد .

حجت الاسلام افروغی در بخش دیگری از سخنان خود از تاثیر سواد رسانه ای مطالبی بیان نمود و یادآور شد : بیشترین آسیب از فضای مجازی را کسانی میبنند که اطلاعات کمتری از این فضا دارند .

وی تاثیر یک ساعت فیلم در ضمیر ناخودآگاه به اندازه ۵۰۰ ساعت مطالعه دانست و توصیه به نظارت والدین بر روی فرزندان خود در فضای مجازی نمود ، چراکه دیدن یک فیلم نامناسب در کل زندگی از جمله تحصیلات ، بیخوابی و اعصاب و روان افراد تأثیر منفی میگذارد و در کل اعتیاد به فضای مجازی و موبایل از اعتیاد به مواد مخدر بدتر است .

توصیه های اخلاقی که در پایان این جلسه مطرح گردید :

* – خانواده هایی که اهل نماز و عبادت هستند طبق آمار ، وضعیت بزهکاری و اعتیاد کمتر هست . پس مسائل دینی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد .

*- بگومگوها در خانواده هایی که خانم ها اعتیاد به فضای مجازی دارند ، بیشتر هست .

*- از آثار مخرب عادت بیش از حد به فضای مجازی در خانواده ، بدبینی زوجین نسبت به همدیگر می باشد .

از جمله برنامه های جانبی این کارگاه ، برگزاری کلاس آموزشی مجزا برای نوجوانان‌ بود که توسط طلاب جوان مدیریت شد .

در پایان به تعدادی از مخاطبین جوایزی اهداء گردید .

 

خبرنگار:آسیه مجیدی مهر

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.