دیدگاه‌ها برای  راه اندازی سینما امید بهمئی با حضور مسئولان سینمایی کشور بسته هستند
۶۸۷ بازدید

مسلم مختاری

 راه اندازی سینما امید بهمئی با حضور مسئولان سینمایی کشور

سینما امید شهرستان بهمئی با حضور رئیس سازمان سینمایی کشور، مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد و در این مراسم از خانواده شهیدان هوشنگ و اُمید خوب از شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ ع تجلیل و قدردانی شد.
کد خبر : 62190
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آبان 1402 - 22:01

همزمان با یکمین سالگرد حادثه تروریستی شاهچراغ ع؛

 راه اندازی سینما امید بهمئی با حضور مسئولان سینمایی کشور

سینما امید شهرستان بهمئی با حضور رئیس سازمان سینمایی کشور، مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد و در این مراسم از خانواده شهیدان هوشنگ و اُمید خوب از شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ ع تجلیل و قدردانی شد.

شهید والامقام هوشنگ خوب  و فرزندش امید خوب  از شهر لیکک شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ شیراز به درجه شهادت نایل آمدند.

شهرستان بهمئی با ۵۰ هزار نفر جمعیت تاکنون فاقد سالن سینما بود.

 

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ رئیس سازمان سینمایی کشور در مراسم و آیین بهره برداری سینما امید بهمئی که در شهر لیکک مرکز این  شهرستان گفت:افتتاح سینماها در راستای هدف گذاری سازمان سینمایی برای ارتقای ظرفیت های نمایش فیلم و توسعه زیرساخت های سینمایی در استان ها و شهرستان ها صورت می گیرد تا همه صلایق از این هنر بهرهمند شوند.

محمد خزاعی با بیان اینکه ، به منظور اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه فرهنگ  کشور،  باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا از این ظرفیت فرهنگی بهره مندی درستانجام شود افزود: تاکنون بیش از ۲۳۰ سالن سینمایی به بهره برداری رسید و بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده ۵۰ سالن سینمایی هم به زودی افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ، تا پایان دولت سیزدهم ۴۰۰ سالن سینمایی دیگر نیز بهره‌برداری میشود تا طبق برنامه ریزی صورت گرفته در پایان دولت سیزدهم در مجموع حدود یک هزار سالن سینمایی طی این مدت ثبت شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در زمینه راه اندازی این طرح مهم و فرهنگی گفت: سازمان سینمایی کشور تمام تلاش خود را برای حمایت از استانها و مراکز شهرستان ها به کار خواهد گرفت و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم در این آیین با قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور و همچنین خدمات ارزنده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: طی این سالها خدمات ارزنده و شایسته ای در استان به همت این نهاد در حوزه های مختلف صورت گرفته است که در سالهای مشابه کم نظیر است.

سید جواد هاشمی مهر  توجه هر چه بیشتر به امور فرهنگی و هنری و توجه ویژه به هنرمندان را خواستار شد و افزود: استانداری کهگیلویه و بویراحمد مثل گذشته این آمادگی را دارد تا در برهه های گوناگون در کنار فرهنگ دوستان و هنرمندان باشد.

وی همچنین به برخی ویژگی های شهیدان هوشنگ و امید خوب از شهدای شاخص حادثه تروریستی شاه چراغ (ع) اشاره کرد و از صبر و استقامت این خانواده شهدا قدردانی کرد.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی کشور هم در این مراسم گفت: این مجموعه فرهنگی به نام شهیدان حادثه تروریستی  شاه چراغ شهید امید خوب هنرمندجوان بهمئی و فرزند شهید هوشنگ خوب نامگذاری شد و به منظور شکوفایی فرهنگی کشور این مجموعه حمایت خواهد شد.

قادر آشنا افزود: تا پایان دولت سیزدهم تعداد سالن های سینما کشور به یک هزار سالن می رسد.

حجت الاسلام موسوی منش نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی بهمئی هم با اشاره به  نامگذاری این مرکز سینمایی به نام شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ ع ، شهیدان خوب گفت: توجه ویژه به اُمور فرهنگی نقش بسزایی در هدایت جامعه و رفع آداب رسوم غلط خواهد داشت و انتظار می رود برنامه های متنوع فرهنگی در راستای خدمت به مردم تدوین و برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان بهمئی با مساحتی افزون بر سه هزار ۵۴۲ متر مربع با هزینه بیش از ۵۰ میلیارد تومان می باشد و هم اکنون سینمای شهرستان با تجهیزات لازم به مبلغ ۳ میلیارد تومان راه اندازی شد که  قیمت واقعی ملک اختصاص یافته به سینما با هزینه تجهیزات ۲۰ میلیارد تومان می باشد.

امین درخشان با اشاره به اینکه این سینما با امکانات صوت و تصویر بروز و با استاندارد‌های روز افتتاح شد افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تنهایی متولی ساخت سینما در کشور نیست، اما از بخش خصوصی در این زمینه حمایت می‌کنیم و در جا‌هایی که محرومیت بیشتری به چشم بخورد ، مشارکت و همکاری خواهیم کرد.

وی تقویت روحیه عزت، افتخار، خودباوری ملی، امیدواری و نشاط فردی و اجتماعی را در آثار فاخر فرهنگی خواستار شد و گفت: توجه و تاکید بر نقش بنیان خانواده و خانواده ­محوری در حیات فرهنگی جامعه و ممانعت از گسست نسل­ ها  با ارائه فرهنگ های صحیح امری ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: نتایج به دست آمده نقش در حوزه نقش فرهنگی سینما به خصوص جایگاه خانواده، نوع روابط و سبک زندگی ، تاثیر به سزایی بر پایبندی به ارزش جایگاه خانواده و ارتقای سواد و آگاهی جامعه دارد.

وی در پایان از فرماندار شهرستان بهمئی،شورای تامین،شورای اداری شهرستان ،شهردار و شورای اسلامی شهر لیکک،نماینده صدا و سیما و اصحاب رسانه که نهایت همکاری را در داشتند تقدیر و تشکر کرد.

عادل پور جشیره رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی هم درحاشیه این مراسم با اشاره به اینکه  ظرفیت این سالن سینمایی ۱۸۵ صندلی است و در طول اکران فیلمها خدمات متنوعی ارائه خواهد شد گفت: عدالت فرهنگی و توجه به شهرستانها در دوره جدید سازمان سینمایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در پایان از فرماندار،اداره بنیادشهید و امور ایثارگران،اداره برق،شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر  لیکک،اداره آب،اداره آموزش و پرورش،اتاق اصناف،فنی و حرفه ای،جهادکشاورزی،گروه سرود و مربیان زحمتکش ، مجری توانمند استان ،قاری قرآن،صدا و سیما،اصحاب رسانه و خانواده شهیدان خوب  که به هر نحوی در برگزاری این برنامه همکاری داشتند تقدیر و تشکر کرد.

در این مراسم از خانواده شهیدان هوشنگ و اُمید خوب از شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) تجلیل و قدردانی شد.

به رسم مهمان نوازی

از طرف خانواده شهید امید خوب ؛ با دستان مبارک مادر شهید امید خوب و همسر شهید هوشنگ خوب  ، عکسی از هنرمند شهید امید خوب به آقای خزائی رئیس سازمان سینمایی کشور به رسم یادبود اهدا شد.

و همکاران شهید امید خوب  ناصر خلیل پور  و فاطمه چامی از طرف آموزشگاه هنری قلمرنگ ؛ محل فعالیتهای هنری شهید امید خوب ، عکس هنرمند شهید امید خوب  و شهید هوشنگ خوب را به رسم مهمان نوازی و یادبود به ترتیب به قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی کشور و خزائی رئیس سازمان سینمایی کشور تقدیم و اهداء کردند.

ناصر خلیل پور گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و دست یکایک مسئولین رو می‌بوسم که کمک کردن این امر مهم اتفاق بیفتد و سالن به نام مبارک شهید هنرمند امید خوب نامگذاری شود.

مسلم مختاری خبرنگار

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.