۰ نظر
۲۹۶ بازدید

فاضل ریحان نسب

جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان بهمئی برگزار گردید

سومین جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان بهمئی در سال 1402 با موضوع " همکاری ادارات و نهادهای شهرستان بهمئی در زمینه ای مختلف و مرتبط از جمله پاسخگویی سریع به استعلامات صورت گرفت.
کد خبر : 60367
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1402 - 21:15

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا، سومین جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان بهمئی در سال ۱۴۰۲ با موضوع ” همکاری ادارات و نهادهای شهرستان بهمئی در زمینه های مختلف و مرتبط از جمله پاسخگویی سریع به استعلامات و تعیین حرائم راه و شبکه ها، خطوط آب- گاز- فیبرنوری جهت تسریع در طرح ملی عمرانی آبرسانی به شهر لیکک ، تشریح آخرین وضعیت پروژهای عمرانی بخش آب در شهرستان ، آمادگی لازم جهت خطرات احتمالی سیل و النینوی قوی پائیزی، تعیین تکلیف پرونده های تخصیص دار یا دارای پروانه حفر ادارات از جمله جهاد کشاورزی شهرستان)” به ریاست فرماندار و رئیس شورای حفاظت منابع آب شهرستان برگزارگردید.

 کریم محسن نیک رئیس اداره منابع آب شهرستان بهمئی و دبیر جلسه ضمن خیرمقدم به اعضاء شورای حفاظت منابع آب شهرستان به اقدامات انجام شده در بخش آب اشاره و از همکاری نیروی محترم انتظامی شهرستان و داستان محترم شهرستان که جهت رفع موانع و مشکلات بخش آب از جمله همکاری جهت جمع آوری پمپاژهای غیر مجاز و رفع انسداد رودخانه ها داشتند تقدیر و تشکر کردند.

محسن نیک سپس به فعالیت مثمر ثمر و شبانه روزی پیمانکاران اجرایی طرح آبرسانی به شهر لیکک اشاره کردند و گفتند: فعالیت پروژه آبرسانی به شهر لیکک و روستاههای تابعه با هفت پیمانکار و در جبهه های مختلف از جمله احداث ایستگاه پمپاژ شماره یک و دو، احداث ساختمان کلر زنی، حصارکشی( اطراف مخزن ۱۵۰۰۰مترمکعبی، ساختمان کلر زنی ساختمان نگهبانی و تصفیه خانه آب)، شروع به کار پیمانکارخط فرعی از مخزن ۱۵۰۰۰متر مکعبی تا فلکه بسیج و خط فرعی از پیرآباد تشان به سمت شهرک ولیعصر و روستای کفشکنان همچنین، تولید باقی مانده لوله ها از جمله لوله چدن، لوله فولادی همچنین تولید پمپ و تابلوهای برقی توسط پیمانکاران دیگر و ادامه فعالیت شبانه روزی پیمانکار خط اصلی(۴٫۵ کیلومتر و احداث حوضچه های تخلیه هوا) تا بهره برداری کامل این طرح عظیم ادامه دارد.

محسن نیک در ادامه به تشریح مابقی پروژهای بخش آب در شهرستان بهمئی پرداختند.
وی سپس به محورهای جلسه اشاره کردند که از مهمترین آنها درخواست همکاری و تعامل بیشتر ادارات در زمینه های مختلف از جمله پاسخگویی به استعلامات خطوط آب، گاز، فیبر نوری و حرائم آنها جهت تسریع بخشیدن به پروژه آبرسانی بودند.

محسن نیک در ادامه به موضوع خطرات احتمالی سیل پائیزی و شکل گیری النینوی قوی اشاره کردند و خواستار آمادگی ادارات مرتبط و ستاد بحران شهرستان در این زمینه شدند.

ایشان همچنین خواستار بهره وری مناسب از بارشهای پائیزی جهت تغذیه منابع آب زیرزمینی با مهار سیلابها و هدایت به سمت سدهای خاکی و پخش سیلاب های احداث شده درسطح شهرستان اشاره کردند ، سپس به تشریح منابع و مصارف آب شهرستان پرداختند و تسریع بخشیدن به طرح آبرسانی جهت بهره برداری زودتر، انقلابی در بخش آب شرب و صنعت شهرستان دانستند.

ایشان در ادامه بهره برداران مجاز صنعتی و کشاورزی را تشویق به نصب کنتور حجمی جهت کنترل منابع آبی شهرستان کردند.

محسن نیک در پایان به ارائه آمار چاههای مجاز و غیر مجاز شهرستان پرداخته و صرفه جویی در مصرف آب به میزان ۲ میلیون و ۵۰۰ متر مکعب را حاصل پرومسلوب المنعه نمودن ۱۳۷ حلقه چاه غیر مجاز در این شهرستان دانستند.

درادامه فرماندار محترم شهرستان جناب حاج محمدی تلاش همه جانبه جهت حل مشکلات و موانع طرح آبرسانی به شهر لیکک را از ادارات ذیربط خواستار شدند.

علی محمدی از تلاش شبانه روزی شرکت آب منطقه جهت تسریع بخشیدن به پروژه تقدیر و تشکر کردند.

در ادامه ادارات گاز، مخابرات، برق و آبفا آمادگی لازم را جهت همکاری اعلام نمودند.

تعیین تکلیف نهایی پرونده های تخصیص دار جهادکشاورزی شهرستان و پروانه های ادارات، تامین آب پیمانکاران طرح آبرسانی با نازلترین قیمت توسط امور آبفا، آمادگی ادارات و نهادها از جمله ستاد بحران شهرستان جهت بارشهای پائیزی و خطرات احتمالی سیل، همکاری ادارات جهت تسریع آبرسانی و دارای شبکه و خطوط انشعاب در مسیر خط آبرسانی از جمله مصوبات این جلسه بود. 


خبرنگار عصر آشنا: فاضل ریحان نسب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.