۰ نظر
۲۹۴ بازدید

مسلم مختاری

جلسه هم اندیشی فرماندار بهمئی با دهیاران به منظور پیگیری و رفع مشکلات ۳ بخش ممبی، مرکزی و سرآسیاب یوسفی

مشکلات روستاها و مراکز بخش های شهرستان بهمئی با حضور فرماندار، بخشداران و دهیاران این شهرستان مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت
کد خبر : 21748
تاریخ انتشار : جمعه 17 دی 1400 - 0:03

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ فرماندار بهمئی در جلسه با دهیاران شهرستان با تقدیر از تلاش های تمامی مسئولان و دهیاران پیشین شهرستان که در راستای خدمت رسانی به مردم و مناطق محروم تلاش کردند گفت: طی این سالها نسبت به دیگر مناطق و شهرستان های استان خدمات خوب و مطلوبی در شهرستان بهمئی ارائه شد که جای قدردانی دارد.

علی محمدی با بیان اینکه دولت جدید برای کمک به مناطق محروم، دورافتاده ، روستاها، مراکز بخش ها و دهستان ها برنامه ریزی مطلوبی خواهد داشت گفت : برخی مشکلات با همکاری بخشداری، فرمانداری، دهیاران و مردم مرتفع خواهد شد تا در آینده تصمیم مطلوب تری در این زمینه اتخاذ شود.

وی توجه جدی به روستاها، دهستان ها و دیگر مناطق کمتر برخوردار شهرستان را خواستار شد و گفت : نبود سوخت برای فصل زمستان، ناهموار بودن راه ها و مسیرهای روستایی، ناتمام بودن طرح های عمرانی مختلف، کنده کاری های بوجود آمده از خدمات گازرسانی، مشکلات نبود اینترنت، قطعی مکرر موبایل، تلفن همراه و قطعی مکرر برق را از عمده ترین مشکلاتی برشمرد که توسط دهیاران و بخشداران ذکر شد.

فرماندار بهمئی دخالت بی جای برخی افراد را در امور دهیاری ها و روستاها ، به تعویق افتادن خدمات مردم را زیبنده ی اهالی ندانست.

علی محمدی با اشاره به انتقاد بخشداران و دهیاران در مورد مستقر نبودن ادارات در مراکز بخش ها و خدمت رسانی نکردن ادارات به روستاهای تابعه گفت: ادارات موظفند که تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم روستاها به کار گیرند و در ارائه خدمات بین روستا و شهر و مردم تفاوت قائل نشوند.
معاون عمرانی فرمانداری بهمئی، نظارت بر عملکرد دهیاری ها را از وظایف معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ذکر کرد و گفت : در این راستا بازدید های میدانی از پروژه های عمرانی، بررسی هزینه کرد ۶۰ درصد عمرانی سهم اعتبارت، بررسی اسناد و مدارک هزینه کرد جاری و غیره در دستور کار این معاونت قرار خواهد گرفت.

سید معبود الهی افزود: با توجه به نزدیکی شروع بکار اجرای علمک گذاری روستاهای سطح شهرستان توسط پیمانکار شرکت گاز استان، مقرر شد دهیاران ضمن اطلاع رسانی به منازل روستایی که که فاقد مستحدثات اطراف عرصه خود می باشند ( دیوار حیاط)، طی مهلتی مقرر مالکین را موظف به احداث دیوار جهت نصب علمک گاز نمایند تا اجرای علمک گذاری جهت روستاها در بازه زمانی مناسب و بصورت منظم اجرا گرد.

سلمان ارنواز بخشدار ممبی ، با اشاره به اینکه، ۲۳ روستای دارای دهیاری در بخش ممبی وجود دارد که فقط در ۳ روستا طرح هادی اجرا شد گفت: بقیه روستاها به دلیل کمبود اعتبار توسط بنیاد مسکن اجرا نشدند.

سلمان ارنواز با بیان اینکه، موازی کاری دهیاران و به دوش گرفتن برخی از وظایف ادارات خدماتی از جمله اداره برق و نصب و تعمیر روشنایی معابر که بخش عمده ای از اعتبارات دهیاری ها را مصرف می کند یکی از مشکلات اساسی در این بخش است افزود: زیرسازی معابر اصلی توسط راهداری ،تعویض شبکه های فرسوده آبرسانی، ترمیم خرابی ها و کنده کاری های ناشی از اجرای پروژه گازرسانی به روستا های بخش ممبی که باید ادارات خدمت رسان همکاری مطلوب را با دهیاران به عمل بیاورند از عمده ترین مشکلات روستاهای این بخش است.

وی کمبود نیروی ناظر فنی دهیاری ها جهت نظارت بر پروژه های دهیاری ها را از دیگر مشکلات پیش رو در بهش ممبی برشمرد.

بخشدار مرکزی بهمئی هم با اشاره به اینکه دهیاران به صورت پاره وقت کار می کنند و دخالت شوراها و فامیلی بودن از مشکلات آنهاست گفت: اعتبارات عمرانی و جاری توسط وزارت کشور و استانداری واریز گردید.

صدیقی فر نداشتن خودرو، جمع اوری زباله، روستاهای فاقد دهیاری، نداشتن فضای اداری مناسب، عدم اجرای طرح هادی روستا و روشنایی معابر را از مشکلات دهیاران و روستاها ذکر کرد.

بخشدار سرآسیاب یوسفی ، با اشاره به اینکه، تمام دولت ها زیرمجموعه نظام جمهوری اسلامی هستند و وظیفه دارند به مردم خدمت کنند گفت: طی این سالها دهیاران شهرستان کارهای مهم و اساسی را انجام دادند و قابل تقدیر هستند.

هیبت الله جوانمرد با بیان اینکه، هنوز کارهای ناتمامی به جا مانده است از جمله اینکه درزمینه طرح های هادی کوتاهی شده است افزود: طبق قانون در زمینه روشنایی معابر روستایی اداره برق وظیفه ی همکاری دارد اما این نهاد کم کاری می کند.

وی با اشاره به اینکه، بعضی ازدهیاران شش ماه است بدلیل کمبود اعتبارات حقوق دریافت نکردند افزود: انتظار داریم در این خصوص توجه ویژه شود.

بخشدار سرآسیاب یوسفی با اشاره به اینکه، شرکت گاز و پیمانکار گاز اقدام به حفاری روستاها کردند و این حفاری ها مشکلات زیادی در خیابانها و کوچه ها برای مردم بوجود آورده است و تاکنون اقدامی صورت نگرفته گفت : با توجه به قراداد شرکت گاز با بنیاد مسکن استان وشهرستان، بنیاد مسکن موظف است در این زمینه اقدام نماید.

اصغر علی پور کارشناس مالی دهیاریها هم گفت: دهیاری نهاد عمومی غیره دولتی است که دارای شخصیت حقوقی مستقل است که بصورت خود کفا اداره میشود و دهیاران در مقام ارشد روستا، متولیان اصلی توسعه پایدار در مناطق روستایی هستند.

اصغر علی پور کارشناس مالی دهیاریها افزود: دهیار یک روستا به عنوان شهردار بزرگ در یک محیط کوچک است که با داشتن ۴۸ وظیفه عمرانی خدماتی فرهنگی و اجتماعی مسئول حل مشکلات روستائیان می باشد.

وی با اشاره به اینکه، شهرستان بهمئی دارای ۵۲ دهیاری است که چهار نفر به عنوان مسئول مالی و یک نفر به عنوان کارشناس فنی مشغول فعالیت می باشند و دهیاریها در بدو تاسیس در شهرستان کارهای زیادی انجام دادند که انشالله از بازدیدی که فرماندار از روستاهها خواهند داشت گزارش کامل عملکرد را ارائه خواهند داد گفت: عدم ثبات شغلی و عدم اعتبار کافی از عمده ترین مشکلات دهیاری هاست.

خانم راغ پور کارشناس مالی دهیاران بخش ممبی ، یکی از مهمترین مشکلات حوزه ی کاری دهیاران را نبود امنیت شغلی دهیاران و کارکنان دهیاری(مسول مالی و فنی) برشمرد و گفت: بزرگترین دغدغه ی ما تبدیل بیمه دهیاران و کارکنان دهیاری ها به بیمه تکمیلی و استفاده از مزایای آن است که انتظار می رود فرماندار برای کمک به دهیاران با جدیت موضوع را پیگیری کنند.

عزیزخون جوزن دهیارروستای نرمون به نمایندگی ازدهیاران بخش ممبی گفت : مشکلات بخش ممبی ازجمله جاده اصلی وجاده ارتباطی رودتلخ به خوزستان ، دکل مخابراتی تلفن همراه در منطقه رودتلخ، مشکل جاده دوراهی سرآسیاب به ممبی ورودتلخ،
تعویض سلیقه ای دهیاران درشهرستان بهمئی نسبت شهرستانهای استان و کشور
و عدم استفاده ازتحصیل کردگان ونخبگان از چالش های پیش روی بخش ممبی بوده که تاکنون برای رفع آنها اقدامی نشده است.

 

محمد حاجی پور دهیار سرآسیاب به مشکلاتی از قبیل کنده کاری اداره گاز ، برودت هوا و کمبود مواد سوختی از جمله نفت، مشکل قطع دکل های مخابراتی ، ضعیف بودن باتری دکل همراه می باشد گفت : چندین بار این مشکلات را هم پیگیری که متآسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی گفت: سرعت تماس و اینترنت همراه اول در این بخش بسیار پائین است که مشکلاتی را برای عموم مردم ایجاد کرده است.

 

سید یوسف فخرایی دهیار روستای سیدصفی از فرماندار خواست تسهیلات کم بهره برای خرید ماشین آلات خدمات رسان مانند خودروی جمع آوری و حمل زباله به دهیاری‌ها را در دستور کار قرار دهند و گفت: با توجه به اینکه اکثر دهیاریها فاقد ماشین حمل زباله می باشند و ماشین آلات استیجاری ماهیانه مبلغی بیشتر از چهار میلیون تومان برای دهیاریها هـزینه در بر دارند با دریافت تسهیلات خرید ماشین حمل زباله میتوانیم ماهیانه حق الزحمه ماشین استیجاری را به جای اقساط پرداخت و دهیاری صاحب یک ماشین هم برای حمل زباله و هم سایر خدمات ماشین آلاتی به روستا شود.

وی با اشاره به اینکه، در صورت حمایت و تامین هزینه و صلاحدید فرمانداری و بخشداری و مسئولین مافوق اماده اموزش، نصب، راه اندازی و سیستمی کردن اتوماسیون اداری دهیاران و گرفتن نمایندگی نرم افزار مدیریت جامع دهیاری هستیم.

رحمان صدقی زاده در این جلسه با اشاره به اینکه، موضوع بیمه دهیاران که ناقص و ۱۵روزه هست و در تمام ماهها توسط تامین اجتماعی جریمه میشوند از مهمترین مشکلات هست گفت: مبالغ واریزیهای دهیاری ها واقعا اندک وناچیز هستند.

رحمان صدقی زاده دریافت عوارض از شرکت نفت ومعادن اهک وسلستین توسط دهیاریها ، پرداخت حق آلایندگی و دودرصد نفت به حساب دهیاران ، همکاری نکردن ادارات خدمات رسان شهرستان با دهیاران را از عمده ترین مشکلات برشمرد و گفت: طرح کاداستر در روستاهای شهرستان از سرگرفته شود و این طرح ادامه فعالیت دهند.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.