مسلم مختاری

برگزاری جشنواره غذاهای محلی ، دست ساخته ها و صنایع دستی سواد آموزی

با هدف گرامیداشت هفته سواد آموزی، جشنواره غذاهای بومی و محلی و صنایع دستی آموزشیاران و سوادآموزان اداره آموزش و پرورش بهمئی با معرفی برترین ها و ویژه برنامه های مختلف برگزار شد
کد خبر : 19965
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1400 - 21:22

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا، فرماندار بهمئی در این مراسم ترویج استفاده از غذا‌های محلی و سفره سالم در بین خانواده‌ها و توجه جدی به موضوع سلامت را بسیار مهم دانست و گفت : انتظار می رود با برنامه ریزی دقیق برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی به منظور تشویق خانواده ها در مدارس و مراکز سواد آموزی بیشتر از گذشته اجرائی شود.

علی محمدی همچنین از اداره آموزش و پرورش و واحد نهضت سواد آموزی این شهرستان جهت برگزاری این مراسم تقدیر کرد و افزود : کار صنایع دستی و دست ساخته های سواد آموزان و آموزشیاران از زیباترین قسمت های این جشنواره بود که انتظار می رود به این موضوع هم توجه جدی شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهمئی گفت: در جشنواره غذاهای محلی و سنتی که به مناسبت هفته سواد آموزی و گرامیداشت ۷ دی ماه برگزار شد گفت : ۵۰ آموزشیار و سواد اموز نهضت سواد آموزی شهرستان بهمئی در قالب ۵ گروه، دست پخت های خود را به نمایش گذاشتند.

غلامعلی مویدی با گرامیداشت یاد و خاطره ی شهید سواد آموزی شهید دردار نژاد افزود: ایجاد روحیه تعاون و همکاری، گرامیداشت هفته سواد اموزی و یاد و خاطره شهید، احیای سنت ها و تقویت فرهنگ کار گروهی از اهداف برگزاری این جشنواره بود.

وی گفت: سواد اموزان و آموزشیاران با زیبایی، ظرافت، استفاده از ترکیب رنگی مناسب، طعم و مزه غذا و هزینه پایین خلاقیت خود را در پخت غذاهای محلی نشان دادند.

مدیر اموزش و پرورش بهمئی با اشاره به اینکه، گروه‌های مختلفی توانمندی و ابتکار خود را در پخت غذا‌های سالم به نمایش گذاشتند گفت : ارتقای کیفیت اجرای طرح‌های مختلف سلامت ، اولویت اصلی وزرارت آموزش و پرورش و وزارت است.

کم نمک بودن، کم روغن بودن، بکارگیری ابتکار در تهیه غذاها، ترویج غذا‌های سالم و دوری از غذا‌های آماده و فست فودی مهمترین شاخص‌های تهیه و عرضه غذای سالم در این جشنواره بود.

در پایان از برترینها و شرکت کنندگان موفق تقدیر شد.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.