جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهمئی با موضوع پشتیبانی و برنامه ریزی اربعین حسینی

به منظور برگزاری هر چه بهتر اربعین حسینی و خدمت رسانی به زائران، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهمئی با موضوع پشتیبانی و برنامه ریزی اربعین حسینی برگزار شد.
کد خبر : 40796
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 شهریور 1401 - 10:34

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ امام جمعه شهر لیکک در این جلسه که در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمئی برگزار شد با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی، از استقبال کم نظیر و مشارکت عمومی مردم بهمئی طی سال های گذشته تقدیر و تشکر کرد و گفت: باید برنامه ریزی دقیق و منسجم، تمامی نقایص و معایب گروه ها، دسته ها و موکب های گذشته برطرف شود تا به بهترین نحو به شهروندان خدمت رسانی شود.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی از همه ادارات، نهادها و دستگاهها خواست تا تمام توان ، تلاش و ظرفیت خود را برای پشتیبانی کامل تا پایان اربعین انجام دهند افزود: در مراسم اربعین حسینی برپایی موکب‌ها و ارائه خدمات گوناگون با استفاده از ظرفیت مردم انجام می‌شود که باید این ظرفیت تقویت شود.

وی همچنین گفت : باید از هم اکنون برای تامین زیرساخت‌ها و جلب مشارکت‌های اداری و مردمی در برپایی این مراسم برنامه‌‌ریزی و زمینه جمع‌آوری کمک‌های مردمی فراهم شود.

فرماندار شهرستان بهمئی در این جلسه از آمادگی ادارات و نهادهای شهرستان به منظور پشتیبانی هر چه بیشتر از این مراسم خبر داد.

علی محمدی با اشاره به اینکه، رویداد بزرگ دینی و فرهنگی اربعین حسینی به سمت مدیریت مردمی هدایت شود افزود : در سال های گذشته که در شهر شور حسینی و عزاداری امام حسین(ع) پر طنین بود ، مردم بهمئی صادقانه و عاشقانه در امر خدمت رسانی فعال بودند که امسال پر شور تر از گذشته خواهد بود.

وی گفت : در حال حاضر تمامی کمیته‌های ستاد اربعین در بهمئی فعال شده‌اند و جلسات و برنامه‌ریزی‌ها به صورت هفتگی در دست انجام است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی هم در این جلسه از برنامه ریزی مجموعه بسیج و سپاه پاسداران برای خدمت رسانی به زائرین حضرت ابا عبدالله الحسین ع خبر داد و گفت : گروهای مختلف در این نهاد برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم تا پایان این مراسم تلاش خواهند خواهند کرد.

سرهنگ مهدی غلامی نژاد با تقدیر از زحمات مسئولین موکب های شهرستان، بر پوشش نقاط ضعف تاکید کرد و خواستار تقویت نقاط قوت شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهمئی هم بر حفظ امنیت تاکید کرد و گفت : رعایت قانون در تمامی مراحل به منظور تامین امنیت عمومی الزامی است و همه ما باید برای تامین امنیت عمومی تلاش کنیم.

عبدالله حبیبی منش مشارکت عمومی برای حمایت از موکب ها و خادمین حضرت ابا عبدالله الحسین ع را خواستار شد و افزود : حفظ وحدت یکی از نیازهای اصلی و ضروری است و هرگونه خلل در این زمینه پذیرفتنی نیست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی به عنوان میزبان این جلسه، با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدای دولت بویژه شهید رجایی و باهنر گفت : در دیدار اخیر مقام معظم رهبری با دولتمردان جمله ای زیبا از امام علی ع نوشته شده بود ، که همراه توده مردم باشید زیرا دست خدا با جماعت است و دولت هم دولت مردمی نام گذاری شده است.

عادل پور جشیره، افزود : جا دارد در این جلسه از خدمات ارزنده دولت بیان یشود که اینجا به یک مورد از آن اکتفا میکنم، نرمش قهرمانانه در مسئله برجام و قطع انتطار و امید از غرب و آمریکا جنایتکار گوشه ای از خدمات ارزنده دولت است.

وی با تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله حسین ع گفت: موضوع جلسه در خصوص پشتیبانی و برنامه ریزی برای هر چه بهتر برگزار شدن برنامه های اربعین می باشد که انتظار داریم عزیزان نقطه نظرات و دیدگاه های خود را بیان کنند تا ان شاءالله مصوبات خوبی را تصویب نماییم و بتوانیم گامی موثر در راستلی خدمات اربعین حسینی برداریم.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.